"Pasagerii trebuie sa fie mai bine informati, iar preturile online trebuie sa fie mai transparente“, a spus raportorul Georges Bach (Luxemburg), de la Grupul Partidului Popular European (Crestin Democrat). Bach recomanda crearea unor puncte de informare a pasagerilor in punctele de plecare si sosire si a unui singur formular pentru reclamatii.
Jumatate din problemele ce pot aparea intr-o calatorie sunt intarzierile, amanarile si pierderea mijloacelor de transport de corespondenta. Alte probleme sunt legate de informarea neadecvata, bagaje, asistenta persoanelor cu mobilitate redusa si preturile neclare pe internet. Aproape un sfert din persoanele care fac reclamatii pentru calatoriile cu avionul nu primesc raspuns. Procentul este de 15% pentru calatoriile feroviare.
Un sistem de drepturi complicat
Drepturile pasagerilor sunt specificate in mai multe regulamente UE. Anul trecut, Comisia Europeana a publicat o comunicare ce ajuta companiile si autoritatile nationale sa puna in practica regulile UE intr-un mod coerent in functie de mijloacele de transport.
"Avem nevoie de un singur regulament privind drepturile pasagerilor, acesta este obiectivul nostru pe termen mediu", a mentionat Bach.
Astfel, noi reguli pentru pasagerii ce calatoresc cu vaporul si autobuzul vor intra in vigoare din decembrie 2012, respectiv martie 2013. Comisia Europeana planuieste revizuirea drepturilor pasagerilor, ce va fi propusa la sfarsitul anului 2012 sau inceputul anului 2013.
Sursa: Parlamentul European
Comentarii articol (0)