Desi senzatia la finalul unui proces de recrutare care se incheie cu o angajare este aceea ca “problemele s-au terminat”, studiile derulate pe acest subiect sunt de alta parere.
Astfel, potrivit unui astfel de studiu organizat de Leadership IQ, 46% dintre noile angajari vor esua in primele 18 luni, in vreme ce doar 19% vor avea succes. Surprinzator sau nu, rezultatele nu sunt consecinta lipsei abilitatilor tehnice, ci ale celor interpersonale, ele fiind principala cauza de incompatibilitate cu noua functie.
Principalele 5 motive pentru care o noua angajare nu are succes sunt:
1. Lipsa abilitatilor de coaching (26%), cele cu ajutorul carora se primeste, accepta si este implementat un feedback primit de la manager, colegi, clienti sau alte persoane.
2. Inteligenta emotionala insuficient dezvoltata (23%), ea reprezentand abilitatea sau capacitatea de a intelege si a gestiona propriile emotii, dar si pe ale celorlati.
3. Nivelul insuficient de motivatie (17%), acea forta launtrica necesara pentru a atinge un anumit potential si a performa la job.
4. Lacunele de caracter (15%), mai precis atitudinea si personalitatea necesare pentru acel job, dar si pentru armonizarea cu si in mediul de lucru.
5. Lipsa competentele tehnice (11%) necesare pentru a putea indeplini (teoretic) sarcinile jobului respectiv.
Chiar daca acest studiu a fost realizat in urma cu cativa ani, este interesant de avut in vedere numarul de participanti: 5,257 manageri din 312 business-uri care au reusit sa angajeze peste 20,000 angajati in acea perioada. Studiul merita atentia recrutorilor si persoanelor insarcinate cu procesul de recrutare, deoarece multe din concluzii sunt aplicabile si astazi.
Studiul aduce din nou in discutie subiectul culturii organizationale si sustine importanta definirii ei exacte, deoarece acesta pare sa fie elementul definitoriu pentru orice angajare de succes. Lipsa unei culturi organizationale coerente, a unui sistem propriu de valori si credinte si/sau definirea brandului de angajator se numara printre cele mai importante cauze pentru care noile angajari nu au succes.
Compatibilitatea dintre noul angajat si cultura organizationala este una esentiala in procesele de recrutare, iar acest aspect trebuie avut in vedere pentru a se evita reluarea cautarilor si risipa de resurse.
Mai multe despre rezultatele studiului puteti afla citind tot articolul Top 5 Reasons for New Hire Failure.
Articol aparut initial pe www.portalhr.ro. Puteti citi articolul original AICI.
Comentarii articol (0)