Salariatii vor putea sa beneficieze de un concediu de acomodare pe durata perioadei in care li se va incredinta un copil in vederea adoptiei, conform unui proiect de lege adoptat miercuri de Executiv.
Concret, noul concediu va avea o durata de cel mult 90 de zile. In acest timp, salariatul indreptatit (oricare dintre cei doi soti ai familiei adoptatoare) va primi si o indemnizatie lunara.
Concediul de acomodare si indemnizatia vor fi acordate la cerere, pentru persoanele care vor sa adopte un copil.
Pentru a se aplica, proiectul trebuie aprobat de Parlament. Detalii aici.
Recuperatorii de datorii au voie sa sune sau sa viziteze debitorii doar intre anumite ore, potrivit Codului de conduita pe care trebuie sa-l respecte companiile de colectare a creantelor.
Documentul, care a fost actualizat de curand, prevede ca recuperatorii trebuie sa fie politicosi, sa nu recurga la folosirea fortei, sa nu ameninte si sa nu hartuiasca datornicii.
Aflati din acest articol toate regulile pe care trebuie sa le respecte firmele de recuperare in relatia cu debitorii.
Incepand din 2016, odata cu intrarea in vigoare a noului Cod fiscal, persoanele fizice care nu obtin venituri vor fi obligate sa achite contributia la sistemul public de sanatate (CASS) si sa depuna o declaratie fiscala in acest scop la Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Aflati de aici mai multe informatii despre aceasta prevedere, care exista si in prezent.
Sistemul de impozitare a proprietatilor imobiliare va fi modificat substantial din 2016, odata cu intrarea in vigoare a noului Cod fiscal.
Astfel, impozitul pe cladiri se va calcula in functie de destinatia cladirii, adica rezidentiala sau nerezidentiala, si nu in functie de detinatorul ei (persoana fizica sau persoana juridica), ca pana acum.
Schimbarea modului de impozitare va duce la cresterea si de pana la zece ori a taxelor pentru persoanele fizice ale caror locuinte sunt folosite in scopuri comerciale si nu pentru locuit.
Din acest material veti afla cum vor fi impozitate de la anul cladirile persoanelor fizice, precum si cele detinute de persoane juridice (firme).
Una dintre cele mai obisnuite metode folosite in cadrul societatilor pentru finantarea activitatilor lor este contractarea de imprumuturi de la asociati/actionari.
Teoretic, orice societate poate primi o astfel de creditare, dar partile trebuie sa fie atente totusi la o serie de prevederi legale, precum conditiile in care poate asociatul sa isi imprumute propria firma, ce metode are acesta la dispozitie sau cum isi va recupera banii imprumutati.
Mai multe informatii, aici.
Persoanele fizice care vor sa fie la curent cu propria situatie fiscala si sa obtina online diverse documente de la Fisc se pot folosi de Spatiul privat virtual.
Prin intermediul acestui serviciu, contribuabilii pot obtine inclusiv adeverinta de venit, cu conditia sa respecte cativa pasi simpli.
In acest articol puteti consulta un ghid despre cum se obtine de acasa o adeverinta de venit eliberata de ANAF.
Lista operatiunilor pentru care se aplica masurile de simplificare in domeniul TVA va fi extinsa de la sase la opt, incepand cu 1 ianuarie 2016, cand intra in vigoare noul Cod fiscal.
Aflati de aici ce livrari se adauga pe lista operatiunilor pentru care se aplica masurile de simplificare.
In timpul sezonului rece, persoanele singure si familiie cu venituri mici au posibilitatea de a beneficia de ajutoare de stat pentru incalzirea locuintei.
Cuantumul ajutorului depinde, in principal, de veniturile obtinute de solicitanti si se ofera in perioada 1 noiembrie-31 martie.
Aici puteti vedea ce conditii trebuie sa indeplineasca solicitantii pentru a obtine ajutoarele.
Agentia Nationala de Administare Fiscala atrage atentia asupra unei fraude in desfasurare, prin care contribuabilor le sunt solicitate diverse documente si informatii confidentiale, inclusiv datele bancare.
Institutia recomanda contribuabilor sa ignore orice astfel de solicitari sosite de la adrese de e-mail suspecte, mai ales ca nu este prima tentativa de frauda cu care Fiscul se confrunta in ultima vreme.
Detalii aici.
Ministerul Finantelor Publice a lansat recent, in dezbatere publica, un proiect de Hotarare de Guvern prin care isi propune sa infiinteze de la anul, in subordinea ANAF, o Directie de Executari Silite cazuri speciale, care se va ocupa, printre altele, de valorificarea bunurilor sechestrate.
De asemenea, proiectul de HG prevede si suplimentarea cu o mie de posturi a numarului total de posturi alocat ANAF.
O alta masura importanta vizata este organizarea si functionarea Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili ca organ fiscal cu personalitate juridica si buget propriu. In prezent, aceasta structura nu se bucura de personalitate juridica.
Cititi aici pe larg despre noile prevederi.
Comentarii articol (0)