Imobiliarele, mai scumpe cu aproape 10% față de octombrie 2016
Indicele preţului pentru proprietăţile rezidenţiale din România a înregistrat o creștere trimestrială de 1,1% în al treilea trimestru al anului 2017.
Pe fondul evoluţiei pozitive din ultimii cinci ani, cu o medie anuală de 2,1%, creşterile trimestriale recente susţin tendinţa de revenire a pieţei româneşti. Această prognoză este confirmată și de indicele prețurilor din București, care și-a continuat parcursul ascendent de la an la an, cu o valoare de 7%, respectiv de indicele Bucureşti-periferic, cu 6%, comparativ cu trimestrul al III-lea din 2016.
Unde au crescut prețurile
Şase din cele opt diviziuni ale României şi-au continuat tendința de creştere trimestrială a preţurilor, în timp ce doar două au evoluat negativ. Astfel, regiunea Centru prezintă cea mai mare creștere, de 3,2%, fiind urmată de regiunile Moldova și Vest cu 2,3%, respectiv 2%. Pe de altă parte, regiunea Nord a înregistrat cea mai mare scădere, de -1,1%.
20 de oferte pentru primele două tronsoane ale drumului expres Craiova - Piteşti
Douăzeci de oferte au fost depuse pentru proiectarea şi execuţia primelor două tronsoane ale drumului expres Craiova - Piteşti, care vor avea o lungime totală de aproape 57 de kilometri. Valoarea totală a contractelor ajunge la aproape două miliarde de lei. Primul tronson va avea o lungime de 17 kilometri, o valoare estimată de 479.802.905,88 de lei, fără TVA, şi ar urma să fie construit între varianta de ocolire nord a municipiului Craiova şi limita judeţului Dolj, iar al doilea tronson, format din două loturi, va avea o lungime de 39,85 de kilometri, va costa 1.476.349.583,89 lei, fără TVA şi urmează să fie construit între limita judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş, anunţă Ministerul Transporturilor.
Luni s-a încheiat termenul limită de depunere a ofertelor pentru contractele destinate proiectării şi execuţiei primelor două tronsoane ale Drumului Expres Craiova -Piteşti. Pentru primul tronson al drumului expres Craiova - Piteşti au depus oferte şase companii: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, Astaldi SpA, Asocierea Constructii Erbasu SA - Vahostav SK as - Trameco SA, Asocierea Secol Societa Edile Costruzioni e Lavori SA - Secol Romania SRL, Tirrena Scavi SpA şi Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL, potrivit News.ro.
Ținută la secret. Contestație la podul de la Brăila
Ministerul Transporturilor s-a grăbit să anunțe desemnarea unui consorțiu câștigător pentru podul de la Brăila, trecând sub tăcere existența unei contestații la această licitație.
Firmele chineze de construcții, China Communications Construction Company, China Road and Bridge Corporation, CCCC Second Harbour Engineering, CCCC Highway consultants, asociate cu firma regelui asfaltului Dan Besciu, respectiv Euroconstruct Trading 98, și cu firma spaniolă Eptisa, au depus o contestație la licitația pentru proiectarea și construirea unui pod peste Dunăre la Brăila.
Informația a fost trecută sub tăcere de către noua conducere a Ministerului Transporturilor. Aceasta s-a mărginit vineri să anunțe câștigarea licitației de către asocierea firmelor italiană, Astaldi, și japoneză, IHI Infrastructure, fără a informa de existența unei contestații.
Comentarii articol (0)