Legea bugetului din Italia pe anul 2018 permite deducerea în proporție de până la 90% a cheltuielilor cu publicitatea făcute de către profesioniști, indiferent de mediul în care se face aceasta: în presa scrisă sau în mediul online. Profesioniști precum electricienii, tâmplarii, instalatorii etc, dar și avocații, inginerii sau medicii au acum posibilitatea de a primi înapoi o parte din banii folosiți pentru a se promova.
Bonusul pentru publicitate are valori diferite în funcție de forma juridică pe care o are contribuabilul. Astfel, reducerea este de 90% din cheltuielile cu publicitatea pentru microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijocii sau start-up-uri inovatoare și 75% pentru toți ceilalți contribuabili.
Bonusul se aplică în cazul publicității din presa scrisă locală sau națională (în ziare săptămânale, cotidiene etc), în mediul online (în reviste și ziare), la televiziuni și posturi de radio.
Cei care se pot bucura de acest bonus sunt lucrătorii independenți, plătitorii de TVA, profesioniștii (înscriși sau nu în asociații sau colegii), întreprinderi individuale, companii, start-up-uri etc. Până acum, start-up-urile și profesioniștii nu puteau beneficia de acest bonus de publicitate.
Pentru a beneficia de deducerea parțială a cheltuielilor cu publicitatea, contribuabilii trebuie să înscrie aceste cheltuieli în declarația privind veniturile, iar cheltuielile să se facă în intervalul 24 iunie - 31 decembrie 2017. O altă condiție necesară pentru primirea acestui bonus de publicitate este ca, cei ce-l solicită, să cheltuiască pentru publicitate o sumă mai mare cu cel puțin 1% decât suma cheltuită în anul anterior.
Avocații reprezintă o categorie specială de specialiști care-și pot face publicitate și care apoi pot solicita returnarea unei părți din suma cheltuită cu aceasta. Astfel, ei au dreptul să-și facă reclamă, dar trebuie să țină cont de contul deontologic al avocaților, care le impune anumite restricții în ceea ce privește comunicarea publică. Potrivit acestui cod deontologic, avocații nu pot folosi reclama comparativă sau pe baza prețurilor serviciilor și nu pot folosi în reclame numele clienților lor.
Comentarii articol (0)