avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1939 soluții astăzi
Acasă Subiect: publicitate
Subiect: publicitate
ACCES GRATUIT

Noul Cod al Audiovizualului: Persoanelor publice nu li s-a interzis complet orice formă de publicitate la jocuri de noroc, ci doar la radio și TV

Cristina Iacob în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
9 Iulie 2025 | 1449 | Timp de citire: 2 min.

Începând din toamna aceasta, difuzarea reclamelor la jocuri de noroc în spațiul audiovizual va fi reglementată mult mai strict, potrivit unei decizii emise de Consiliul Național Audiovizual (CNA), publicată recent în Monitorul Oficial. Noile reguli interzic, printre altele, promovarea acestor jocuri cu ajutorul persoanelor publice. Decizia CNA nu este o interdicție generalizată, ci se aplică exclusiv domeniului audiovizual. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Interviu Stomatologii trebuie să facă publicitate bazată pe calitate, nu pe marketing agresiv: Despre noile reguli și ce riscă dentiștii dacă le încalcă

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
30 Iunie 2025 | 1473 | Timp de citire: 8 min.

Noi reglementări vizând publicitatea referitoare la serviciile stomatologice vor intra în vigoare de la 1 iulie, generate de creșterea publicității înșelătoare online. Despre reclame de genul „dinți ficși în 24 de ore”, dar și despre alte forme de promisiuni nerealiste și oferte agresive ale unora dintre clinicile de profil vom discuta cu medicul  Florin Dan Cezar Lăzărescu, președintele Colegiului Medicilor Stomatologi din România (CMSR). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ar trebui interzisă complet publicitatea la farmacii? Ce spune CJUE referitor la legea poloneză extrem de restrictivă

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
20 Iunie 2025 | 682 | Timp de citire: 3 min.

Interdicția totală a publicității pentru farmacii și punctele de vânzare farmaceutice din Polonia a fost declarată contrară dreptului european de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Curtea a stabilit că reglementarea poloneză, care permite doar informații despre program și amplasare, încalcă Directiva privind comerțul electronic și principiile libertății de stabilire și de prestare a serviciilor. Deși protecția sănătății publice este un obiectiv legitim, interdicția generală este disproporționată. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De la 1 iulie, noi reguli la publicitatea stomatologică: Promisiunile precum „implant fără tăieturi” sau „dinți ficși în 24 de ore” sunt interzise

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
11 Iunie 2025 | 3289 | Timp de citire: 3 min.

O decizie a Colegiului Medicilor Stomatologi (CMS) de aprobare a unui Ghid de bune practici pentru publicitatea medicilor stomatologi a fost recent oficializată. Documentul stabilește reguli stricte pentru promovarea serviciilor din această specializare medicală, interzicând comparațiile superlative, ofertele comerciale agresive sau referințele la rate de succes nerealiste. În plus, sunt interzise și garanțiile medicale explicite, reiterând ideea că obligația medicului este una de diligență, nu de garantare a unui rezultat. Citește articolul

ACCES PREMIUM
GDPR, exemple utile

CJUE impune limitări semnificative privind prelucrarea datelor personale de către rețelele sociale în scopuri publicitare

Alin Popescu în GDPR & Protecția datelor personale
Fondator, avocatnet.ro
7 Octombrie 2024 | 1190 | Timp de citire: 2 min.

Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a pronunțat pe 4 octombrie o hotărâre de referință în cauza Schrems împotriva Meta Platforms Ireland, aducând clarificări importante privind interpretarea Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR) în contextul rețelelor sociale și al publicității online personalizate. Decizia dată vineri reprezintă un pas important în direcția protejării drepturilor digitale ale cetățenilor europeni, întrucât stabilește un echilibru între interesele comerciale ale platformelor online și dreptul fundamental la protecția datelor personale. Rămâne de văzut cum vor implementa platformele sociale aceste noi limitări și ce impact vor avea asupra peisajului digital european în ansamblu. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Publicitate comportamentală

Îți dai consimțământul sau plătești: Utilizatorii marilor platforme online ar trebui să aibă și o a treia variantă la dispoziție

avocatnet.ro în Date personale & viața privată
18 Aprilie 2024 | 2455 | Timp de citire: 2 min.

Cerințele pentru obținerea unui consimțământ valabil de la utilizatori nu pot fi îndeplinite întotdeauna de marile platforme online, atunci când sunt puse la dispoziție doar opțiunea consimțământului pentru prelucrarea datelor personale în scopuri de publicitate comportamentală și opțiunea plății unei taxe, opinează Consiliul European pentru Protecția Datelor (CEPD). Astfel, marile platforme online ar trebui să pună la dispoziție și o a treia variantă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Influencerii români de pe Instagram, la control: ANPC solicită etichetarea conținutului comercial

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
22 Septembrie 2023 | 1462 | Timp de citire: 3 min.

În august 2023, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început verificarea conturilor de Instagram ale celor mai importanți influenceri români, pentru a evalua modul în care aceștia dezvăluie intenția comercială a postărilor lor. avocatnet.ro prezintă în exclusivitate recomandările concrete ale Autorității către influencerii români ce respectă într-o mică măsură normele privind publicitatea. ANPC le-a recomandat să eticheteze clar conținutul comercial folosind hashtag-uri precum #publicitate și #sponsorizare și să facă acest lucru vizibil și ușor de observat de către urmăritori. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Regulile de amplasare a mijloacelor de publicitate urmează să fie modificate: fără autorizație de construire pentru anumite lucrări și interdicții ridicate

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
19 Mai 2022 | 5274 | Timp de citire: 3 min.

Senatorii au adoptat de curând un set de modificări la regimul amplasării mijloacelor de publicitate: vorbim de relaxarea unor restricții din lege existente acum, de eliminarea interdicției de a amplasa mijloace publicitare în unele spații, dar și de eliminarea necesității autorizației de construire pentru spații de expunere, corpuri și panouri de afișaj, firme și reclame. Pe scurt, iată care sunt propunerile avansate acum deputaților: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cazinourile și sălile pentru jocuri de noroc își vor putea face reclamă mult mai greu decât în prezent

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
15 Mai 2019 | 3233 | Timp de citire: 2 min.

Toate acțiunile de promovare a jocurilor de noroc vor trebui să respecte reguli mult restrictive decât există în prezent, potrivit unui proiect legislativ ce a fost pus recent în dezbaterea senatorilor. Astfel, printre altele, publicitatea stradală mare pentru jocurile de noroc va fi interzisă, iar televiziunile nu vor mai putea face reclamă acestora decât noaptea. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Publicitatea la produse și servicii va fi interzisă în școli. Senatorii dau undă verde proiectului

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
19 Februarie 2019 | 2 | 2989 | Timp de citire: 1 min.

Publicitatea făcută produselor și serviciilor în școlile din țara noastră ar putea fi interzisă, iar încălcarea interdicției ar putea aduce amenzi de câteva mii de lei, conform unui proiect de act normativ adoptat luni de Senat. Citește articolul