Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a pronunțat pe 4 octombrie o hotărâre de referință în cauza Schrems împotriva Meta Platforms Ireland, aducând clarificări importante privind interpretarea Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR) în contextul rețelelor sociale și al publicității online personalizate. Decizia dată vineri reprezintă un pas important în direcția protejării drepturilor digitale ale cetățenilor europeni, întrucât stabilește un echilibru între interesele comerciale ale platformelor online și dreptul fundamental la protecția datelor personale. Rămâne de văzut cum vor implementa platformele sociale aceste noi limitări și ce impact vor avea asupra peisajului digital european în ansamblu. Citește articolul
Cerințele pentru obținerea unui consimțământ valabil de la utilizatori nu pot fi îndeplinite întotdeauna de marile platforme online, atunci când sunt puse la dispoziție doar opțiunea consimțământului pentru prelucrarea datelor personale în scopuri de publicitate comportamentală și opțiunea plății unei taxe, opinează Consiliul European pentru Protecția Datelor (CEPD). Astfel, marile platforme online ar trebui să pună la dispoziție și o a treia variantă. Citește articolul
În august 2023, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început verificarea conturilor de Instagram ale celor mai importanți influenceri români, pentru a evalua modul în care aceștia dezvăluie intenția comercială a postărilor lor. avocatnet.ro prezintă în exclusivitate recomandările concrete ale Autorității către influencerii români ce respectă într-o mică măsură normele privind publicitatea. ANPC le-a recomandat să eticheteze clar conținutul comercial folosind hashtag-uri precum #publicitate și #sponsorizare și să facă acest lucru vizibil și ușor de observat de către urmăritori. Citește articolul
Senatorii au adoptat de curând un set de modificări la regimul amplasării mijloacelor de publicitate: vorbim de relaxarea unor restricții din lege existente acum, de eliminarea interdicției de a amplasa mijloace publicitare în unele spații, dar și de eliminarea necesității autorizației de construire pentru spații de expunere, corpuri și panouri de afișaj, firme și reclame. Pe scurt, iată care sunt propunerile avansate acum deputaților: Citește articolul
Toate acțiunile de promovare a jocurilor de noroc vor trebui să respecte reguli mult restrictive decât există în prezent, potrivit unui proiect legislativ ce a fost pus recent în dezbaterea senatorilor. Astfel, printre altele, publicitatea stradală mare pentru jocurile de noroc va fi interzisă, iar televiziunile nu vor mai putea face reclamă acestora decât noaptea. Citește articolul
Publicitatea făcută produselor și serviciilor în școlile din țara noastră ar putea fi interzisă, iar încălcarea interdicției ar putea aduce amenzi de câteva mii de lei, conform unui proiect de act normativ adoptat luni de Senat. Citește articolul
“Reclama este sufletului comerţului”. Sau cel puţin aşa spune o vorbă din popor. În ultima perioadă suntem asaltaţi de numeroase reclame care te induc în eroare prin transmiterea unor informaţii incomplete despre achiziţionarea unor produse, lucru care inevitabil ne lasă cu un gust amar. Citește articolul
O serie de profesioniști își pot face publicitate în presa scrisă sau cea online din Italia și, începând cu anul viitor, vor putea deduce aproape integral aceste cheltuieli. Această măsură este stipulată într-un decret-lege apărut recent și care modifică aspecte legate de bugetul pe anul viitor. Citește articolul
Mai nou, notarii au posibilitatea să-și facă publicitate pentru a-și atrage clienții, potrivit unor modificări recent aduse Codului deontologic al profesiei. Publicitatea individuală era o chestiune interzisă până acum și catalogată drept concurență neloială. Notarii au voie acum să-și atragă sau să-și recompenseze clienții fideli sub diverse forme, pot să anunțe public ce tarife practică și pot afișa pe paginile lor de internet inclusiv calculatoare de tarife. Practic, noile modificări aduc o relativă relaxare a regimului concurenței între notari. Citește articolul
Desi in ultimii doi ani, bugetele de media din publicitate au fost reduse, numarul de spoturi TV si radio a ramas constant sau chiar a crescut, datorita reducerii tarifelor de publicitate, arata un studiu efectuat recent de GfK. In acelsi timp, studiul releva faptul ca publicitatea este prezenta in vietile romanilor si ii ajuta sa faca mai usor comparatie intre produse. Citește articolul