Începând din toamna aceasta, difuzarea reclamelor la jocuri de noroc în spațiul audiovizual va fi reglementată mult mai strict, potrivit unei decizii emise de Consiliul Național Audiovizual (CNA), publicată recent în Monitorul Oficial. Noile reguli interzic, printre altele, promovarea acestor jocuri cu ajutorul persoanelor publice. Decizia CNA nu este o interdicție generalizată, ci se aplică exclusiv domeniului audiovizual. Citește articolul
Noi reglementări vizând publicitatea referitoare la serviciile stomatologice vor intra în vigoare de la 1 iulie, generate de creșterea publicității înșelătoare online. Despre reclame de genul „dinți ficși în 24 de ore”, dar și despre alte forme de promisiuni nerealiste și oferte agresive ale unora dintre clinicile de profil vom discuta cu medicul Florin Dan Cezar Lăzărescu, președintele Colegiului Medicilor Stomatologi din România (CMSR). Citește articolul
Interdicția totală a publicității pentru farmacii și punctele de vânzare farmaceutice din Polonia a fost declarată contrară dreptului european de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Curtea a stabilit că reglementarea poloneză, care permite doar informații despre program și amplasare, încalcă Directiva privind comerțul electronic și principiile libertății de stabilire și de prestare a serviciilor. Deși protecția sănătății publice este un obiectiv legitim, interdicția generală este disproporționată. Citește articolul
O decizie a Colegiului Medicilor Stomatologi (CMS) de aprobare a unui Ghid de bune practici pentru publicitatea medicilor stomatologi a fost recent oficializată. Documentul stabilește reguli stricte pentru promovarea serviciilor din această specializare medicală, interzicând comparațiile superlative, ofertele comerciale agresive sau referințele la rate de succes nerealiste. În plus, sunt interzise și garanțiile medicale explicite, reiterând ideea că obligația medicului este una de diligență, nu de garantare a unui rezultat. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a pronunțat pe 4 octombrie o hotărâre de referință în cauza Schrems împotriva Meta Platforms Ireland, aducând clarificări importante privind interpretarea Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR) în contextul rețelelor sociale și al publicității online personalizate. Decizia dată vineri reprezintă un pas important în direcția protejării drepturilor digitale ale cetățenilor europeni, întrucât stabilește un echilibru între interesele comerciale ale platformelor online și dreptul fundamental la protecția datelor personale. Rămâne de văzut cum vor implementa platformele sociale aceste noi limitări și ce impact vor avea asupra peisajului digital european în ansamblu. Citește articolul
Cerințele pentru obținerea unui consimțământ valabil de la utilizatori nu pot fi îndeplinite întotdeauna de marile platforme online, atunci când sunt puse la dispoziție doar opțiunea consimțământului pentru prelucrarea datelor personale în scopuri de publicitate comportamentală și opțiunea plății unei taxe, opinează Consiliul European pentru Protecția Datelor (CEPD). Astfel, marile platforme online ar trebui să pună la dispoziție și o a treia variantă. Citește articolul
În august 2023, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început verificarea conturilor de Instagram ale celor mai importanți influenceri români, pentru a evalua modul în care aceștia dezvăluie intenția comercială a postărilor lor. avocatnet.ro prezintă în exclusivitate recomandările concrete ale Autorității către influencerii români ce respectă într-o mică măsură normele privind publicitatea. ANPC le-a recomandat să eticheteze clar conținutul comercial folosind hashtag-uri precum #publicitate și #sponsorizare și să facă acest lucru vizibil și ușor de observat de către urmăritori. Citește articolul
Senatorii au adoptat de curând un set de modificări la regimul amplasării mijloacelor de publicitate: vorbim de relaxarea unor restricții din lege existente acum, de eliminarea interdicției de a amplasa mijloace publicitare în unele spații, dar și de eliminarea necesității autorizației de construire pentru spații de expunere, corpuri și panouri de afișaj, firme și reclame. Pe scurt, iată care sunt propunerile avansate acum deputaților: Citește articolul
Toate acțiunile de promovare a jocurilor de noroc vor trebui să respecte reguli mult restrictive decât există în prezent, potrivit unui proiect legislativ ce a fost pus recent în dezbaterea senatorilor. Astfel, printre altele, publicitatea stradală mare pentru jocurile de noroc va fi interzisă, iar televiziunile nu vor mai putea face reclamă acestora decât noaptea. Citește articolul
Publicitatea făcută produselor și serviciilor în școlile din țara noastră ar putea fi interzisă, iar încălcarea interdicției ar putea aduce amenzi de câteva mii de lei, conform unui proiect de act normativ adoptat luni de Senat. Citește articolul