Până de curând, orice modificare a salariului brut al unui angajat trebuia raportată în Revisal înainte să-și producă efectele, se arăta în Hotărârea Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidență a salariaților. Concret, schimbarea necesită, de principiu, atât încheierea unui act adițional la contractul de muncă, cât și rapotarea schimbării în Revisal.
Salariul minim brut va crește, de la 1 ianuarie 2018, de la 1.450 la 1.900 de lei. Angajatorii care au oameni plătiți sub viitorul nivel minim ar fi trebuit să facă modificările necesare până la finele lunii decembrie 2017, însă Executivul permite raportarea în Revisal până pe 31 martie 2018, potrivit Hotărârii Guvernului nr. 905/2017, ce a înlocuit marți cadrul legal al Revisal. Totuși, încheierea actelor adiționale de majorare a salariilor brute tot luna asta trebuie încheiate.
Trebuie precizat că în hotărârea amintită scrie că termenul de 31 martie 2018 este valabil pentru actele adiționale de majorare a salariilor brute încheiate începând cu data de 19 decembrie 2017.
Referitor la variantele pe care le au angajatorii pentru a reflecta la nivel de firmă majorarea salariului minim brut, specialiștii indică încheierea de acte adiționale sau emiterea unei decizii interne.
„Strict din perspectiva legii, pentru înregistrarea noului salariu în registru nu este nevoie de încheierea unor acte adiționale la contractele de muncă, fiind suficientă o decizie internă a angajatorului în acest sens. Cu toate acestea, recomandarea noastră ar fi ca și în această situație să se încheie acte adiționale la contractele de muncă”, ne-a spus Mihai Anghel, managing associate la Țuca Zbârcea & Asociații, cu ocazia celei mai recente majorări a salariului minim, ce s-a produs în februarie 2017.
Transmiterea informațiilor din Revisal se face online, cu ajutorul portalului de la adresa Reges.inspectiamuncii.ro, potrivit Ordinului Ministerului Muncii nr. 1.918/2011. Dacă un angajator deține o semnătură electronică extinsă, depunerea registrului se poate face și la adresa de e-mail pusă la dispoziție de Inspecția Muncii. O altă modalitate de transmitere a informațiilor din registru este depunerea la sediul inspectoratului teritorial de muncă.
Comentarii articol (16)