Chinezii devin cei mai mari producători de componente auto din România
Preluarea companiei japoneze Takata de către Key Safety Systems, companie înregistrată în SUA, dar deținută de chinezi, crează unul dintre cei mai mari producători de componente auto din România, la concurență cu germanii de la Continental.
Unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, Takata, lider al producției de airbaguri, a decis să iasă din scandalul legat de remedierea defecțiunilor pentru zeci de milioane de mașini prin declararea falimentului, după cum scriu Reuters și Bloomberg, care citează persoane apropiate de industrie.
Detaliul cel mai important ar putea fi faptul că japonezii au ajuns la un acord cu principalii rivali, Key Safety Systems, companie americană deținută de chinezi, care ar trebui să preia toate operațiunile și să lase datoriile în portofoliul unei entități separate.
Takata deține în România trei unități de producție, două la Arad și una la Sibiu, pe două societăți comerciale diferite (Takata Romania SRL și Takata Sibiu SRL), iar ultimele cifre oficiale arată că au avut venituri de circa 1,5 miliarde lei și un profit de 170 milioane de lei, ceea ce înseamnă că activitățile din România sunt foarte profitabile. Un eventual faliment al companiei-mamă nu ar afecta în mod direct operațiunile din România, iar cumpărarea acestora de concurenții de la KSS ar aduce și mai multă liniște pentru cei peste 6.000 de angajați români.
An catastrofal pentru mere. Cea mai slabă producție din ultimii 50 de ani
An catastrofal pentru cultivatorii de mere de pe Valea Dâmboviţei. Vremea rea din primăvară şi din vară a făcut ca producţia de mere să fie cea mai slabă din ultimii 50 de ani, iar fermierii au cules doar un sfert din cât sperau. Mulţi dintre ei vor să se reprofileze pe culturi care să ţină mai bine la temperaturi şi vreme extremă.
Vremea nu a ţinut deloc cu fermierii din Valea Dâmboviţei în acest an. La Voineşti, locul renumit pentru cele mai gustoase şi mai frumoase mere din ţarã, frigul, grindina şi seceta au distrus producţia. În primãvarã temperatura a scãzut sub limita îngheţului, chiar când copacii erau în floare. Fructele care au scãpat de îngheţ au fost lovite de grindinã în varã cu doar câteva zile de a se începe culesul.
"Ne-a dat piatrã. A 3-a oarã ne-a dat mare aşa şi colţuroasã. Primele dãţi a fost micã", spune Cecilia Icbar - fermier.
"De când eram copil, fãcea tata, am preluat eu, n-am întâlnit aşa ger primãvara. Vreo 30 -35 de tone făceam, am scos 10 tone", adaugă Vasile Neagu - fermier.
Pentru că producţia de mere este foarte mică, cutivatorii au ridicat preţul fructelor în speranţa că aşa vor mai recupera din pierderi. Astfel că merele au ajuns să fie şi de 3 ori mai scumpe la producători decât în anii anteriori.
Prețurile la alimente, umflate artificial?
În maximum o săptămână Autoritatea Națională de Protecție a Consumatorilor va prezenta premierului Mihai Tudose un raport privind explicația scumpirii alimentelor. La poarta producătorilor scumpirile sunt mult mai mici decât cele de la raft, unde alimentele ajung să coste dublu.
Reprezentanții Ministerului Agriculturii, ANSVSA, ANPC și ANAF s-au întâlnit marți pentru a discuta pe tema posibilelor cauze ale scumpirii alimentelor din ultima perioadă, urmând ca, peste o săptămână, instituțiile să vină cu un raport pe care să-l prezinte primului-ministru, a declarat, marți, Bogdan Pandelică, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), informează Agerpres.ro.
"Astăzi (marți - n.r.) am avut o întâlnire la Ministerul Agriculturii, prezidată de domnul ministru, cu reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, ANSVSA, ANAF și inspecția din cadrul Ministerului Agriculturii. În paralel, Consiliul Concurenței are un demers vizavi de creșterea aceasta a prețurilor. Vom vedea în perioada următoare, fiecare pe culoarul lui de competență, care va fi raportul, legat de unde vine această creștere de prețuri și cât de mult este justificată", a spus Pandelică, în cadrul unor declarații de presă.
Comentarii articol (0)