Asociația atrage atenția păgubiților RCA și asiguraților CASCO asupra faptului că repararea mașinilor în baza acestor asigurări în cadrul service-urilor partenere ale firmelor de asigurări afectează destul de mult calitatea reparațiilor, din mai multe motive, potrivit unui comunicat de presă remis de ASSAI redacției noastre.
Recomandările ASSAI pentru cei care merg cu mașinile în service-uri de acest gen, ca să se asigure că plătesc pentru ce li se promite, sunt următoarele:
- piesele avariate care au fost înlocuite să fie prezentate clientului pentru a fi verificate ca fiind înlocuite atât în devizul de reparație, precum și în factura de reparație; clientul poate solicita și primi piesele avariate, acestea fiind proprietatea sa, oricum;
- clientul să solicite ambalajul pieselor înlocuite pentru a vedea de unde provin și care e calitatea lor;
-
codul pieselor înlocuite să fie înscris în factura de reparație și devizul de reparație;
codul piesei confirmă dacă o piesă este originală (OE) sau after-market (AM), potrivit celor de la ASSAI; - să se solicite certificatul de garanție al pieselor înlocuite, certificatul de garanție pentru lucrările de vopsitorie și cel pentru manopera de reparație a pieselor.
Notă: Reamintim, cu ocazia asta, că asigurătorii RCA nu mai au voie să se opună reparației în alte service-uri decât cele pe care le desemnează ei. De asemenea, într-un alt material, vă spuneam de faptul că vânzarea de piese auto contrafăcute este pedepsită cu închisoarea în România.
Reducerile prea mari sunt un semn al proastei calități
“Atât asigurătorii, cât și unitățile reparatoare partenere ale acestora nu informează transparent și corect clientul cu privire la modul în care cele două părți s-au înțeles să îl despăgubească. Cu cât calitatea lucrărilor de reparație este mai joasă, cu atât profitul celor două societăți partenere este mai mare. Culmea este că cele două societăți partenere își datorează existența și dezvoltarea tocmai celui pe care îl prejudiciază, clientului lor”, a declarat Dan Barbu, președintele interimar al ASSAI, în comunicatul transmis.
Pe de o parte, notează Asociația, contractele dintre asigurători și service-urile partenere conțin reduceri atât de mari (până la 70%) la piesele folosite în reparații, încât nu se poate pune problema de a folosi piese noi, originale sau de calitate. Reducerile acestea mari se aplică și la materialele de vopsitorie, unde vorbim de scăderi de preț între 20 și 70% față de prețul de listă al vopselei de calitate. "Consecința folosirii unei vopsele ieftine și de calitate slabă o reprezintă exfolierea acelei vopsele după 7-10 spălări ale autovehiculului", subliniază ASSAI.
Apoi, mai spune Asociația, un tarif orar de 55 de lei (la care se adaugă taxa pe valoare adăugată) practicat de către asigurători cu unitățile de service partenere nu acoperă costurile salariale ale unor angajați buni, iar service-ul are și alte costuri de luat în calcul și deloc de neglijat: curentul, gazul, aplicațiile informatice, chiria, eventuale rate la bănci, dări la stat ș.a.m.d.
“Multă lume își pune problema cum poate supraviețui un service auto partener în aceste condiții de prețuri reduse la manoperă, acordarea acestor discount-uri uriașe la piese și materiale de vopsitorie. Răspunsul este simplu: profitul vine din repararea unei piese care este facturată ca fiind înlocuită, folosirea unor piese din dezmembrări în locul unor piese noi sau folosirea celor mai ieftine piese din piață, pentru a putea include și un profit, fără a depăși costurile decontate de către asigurător”, a declarat Dan Barbu.
Comentarii articol (0)