Directiva Consiliului UE care actualizează legislația europeană privind răspunderea civilă pentru produse a fost oficializată. Noile reglementări extind noțiunea de ”produs” și la fișierele digitale de fabricație și la software și clarifică responsabilitatea platformelor online pentru produsele defecte vândute prin intermediul lor. De asemenea, stabilesc că persoanele sau companiile care modifică un produs reparat sau actualizat în afara controlului producătorului original pot fi considerate responsabile pentru funcționarea ulterioară a acestuia. Măsura simplifică accesul la probe pentru victimele produselor defecte, permițând solicitarea accesului la dovezi relevante, aflate în posesia producătorului. Citește articolul
La nivelul Uniunii Europene (UE) a fost discutată în ultimul an și oficializată de curând o directivă privind consolidarea dreptului la reparație a bunurilor, în ideea de a recurge mai degrabă la repararea acestora decât la înlocuirea lor cu altele noi. Noua directivă va trebui transpusă în legislația noastră până la finele lui iulie 2026 și are ca scop eliminarea obstacolelor care împiedică consumatorii să opteze pentru repararea produselor, dar și promovarea unui consum durabil. Citește articolul
În cazul în care este necesară repararea ori înlocuirea unor elemente ce țin de partea comună a unui bloc, ce nu pot fi accesate decât dintr-unul dintre apartamentele blocului, de pildă, țevi de apă, potrivit legislației în vigoare, proprietarul acestuia este obligat, cu condiția să fie anunțat în prealabil, să permită accesul atât al unor reprezentanți ai asociației, cât și unui meseriaș, pentru a constata problema sau pentru a face reparațiile necesare. Dacă nu permite accesul pe proprietatea sa în situația descrisă, deținătorul apartamentului riscă cel puțin o amendă ce poate ajunge până la 3.000 de lei. Citește articolul
Comisia Europeana (CE) a dezmințit știrile false larg răspândite în presa autohtonă, conform cărora cei care au mașini mai vechi de 15 ani nu le vor mai putea repara. Citește articolul
Cei ce dețin service-uri auto își pot desfășura, în anumite condiții, activitățile specifice și în alte locuri decât în cadrul atelierului pe care-l operează, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (MTIC) oficializat vineri. De asemenea, ordinul stabilește că firmele pot desfășura mai multe activități de depanare auto decât înainte. Citește articolul
Șoferii care merg cu mașinile în service în baza asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA) și în baza asigurărilor CASCO ar trebui să fie atenți la anumite aspecte și să știe ce drepturi au, în calitate de clienți ai acelor service-uri. Asociația Societăților de Service Auto Independente (ASSAI) transmite astfel șoferilor o serie de recomandări pentru a beneficia de reparațiile de calitate care le sunt promise în schimbul prețului plătit și atrage atenția că repararea mașinilor în service-urile partenere ale asigurătorilor vin cu o serie de dezavantaje. Citește articolul
Atâta timp cât e vorba de un service auto care funcționează legal, șoferii pot acum să fie despăgubiți indiferent de alegerea pe care o fac cu privire la service-ul care să le repare mașina. Deși vorbim de un drept pe care șoferii îl aveau și până acum (teoretic), noua lege a asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA) obligă asigurătorii ca, în contractele RCA încheiate de astăzi, să includă o clauză care să le dea dreptul șoferilor să aleagă ce service își doresc. Practic, această nouă prevedere ar trebui să nu le mai permită nici asigurătorilor și nici service-urilor să facă presiuni în această privință. Citește articolul
Repararea masinilor in parcarile sau garajele de la bloc este interzisa, dupa cum se arata in Normele de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei. Conform aceluiasi document, parcarile pentru autovehicule trebuie situate la minimum 5 metri de ferestrele caselor, in tim ce spalatoriile auto sau atelierele mecanice la cel putin 15 metri distanta. Citește articolul