Comisia Europeana (CE) a dezmințit știrile false larg răspândite în presa autohtonă, conform cărora cei care au mașini mai vechi de 15 ani nu le vor mai putea repara. Citește articolul
Potrivit Codului rutier, pentru a putea circula pe drumurile publice, mașinile înmatriculate în țara noastră trebuie să respecte anumite condiții tehnice. Îndeplinirea acestora e verificată de autorități, la diverse intervale de timp, în cadrul inspecției tehnice periodice (ITP). Inspecția se face, de principiu, în funcție de vechimea vehiculului. De asemenea, potrivit Registrului Auto Român (RAR), ITP-ul se poate face, cel puțin teoretic, și în străinătate, dar acesta nu va fi recunoscut automat în România și va trebui făcut din nou la întoarcerea în țară. Citește articolul
După ce, spre sfârșitul anului trecut, autoritățile au decis ca cei ce doresc să beneficieze de ajutorul de la stat pentru cumpărarea unei mașini noi să poată duce la casat numai mașini cu inspecția tehnică periodică (ITP) valabilă, cu ceva vreme în urmă s-au răzgândit, iar măsura acceptării la casare a mașinilor fără ITP valabil a fost oficializată de puțină vreme, prin publicarea în Monitorul Oficial. Citește articolul
Programul Rabla, prin intermediul căruia persoanele interesate să-și schimbe mașina veche cu una nouă pot cere bani de la stat, se va desfășura și în acest an. Totuși, spre deosebire de anii trecuți, în 2019, mașinile trebuie să respecte alte reguli pentru casare, respectiv ele trebuie să aibă o vechime mai mare de opt ani, dar și inspecția tehnică periodică (ITP) valabilă. Citește articolul
În luna mai a acestui an au intrat în vigoare mai multe modificări la legislația privind inspecțiile tehnice periodice (ITP) ale mașinilor: s-au schimbat condițiile în care pot trece mașinile de inspecție și regimul sancționatoriu, în principal. De la 1 ianuarie, șoferii cu mașini mai vechi sunt obligați să le ducă anual în inspecție, iar cei cu mașini noi fac prima inspecție la trei ani de la înmatriculare. Mașinile la care se vor găsi probleme majore sau periculoase nu vor trece de ITP și vor reveni în inspecție peste 30 de zile pentru a se verifica dacă problemele s-au remediat. Citește articolul
La fiecare inspecție tehnică periodică (ITP), mașinile trec sau nu de verificare în funcție de gravitatea defectelor pe care le au, potrivit unor prevederi care se aplică din 20 mai 2018. Concret, autovehiculele pot trece de inspecție cel mult cu defecte minore, iar dacă este vorba de defecte mai grave, acestea trebuie reparate în maximum 30 de zile. Citește articolul
Mașinile vechi vor fi primite la casare în programul Rabla fie că au sau nu inspecția tehnică perioadă (ITP) valabilă la înscrierea în program, potrivit unui document legislativ ce a apărut recent în Monitorul Oficial. Ministerul Mediului propusese inițial ca primirea mașinilor vechi la casare să fie condiționată de ITP, însă propunerea nu a fost bine primită în spațiul public. Pe lângă asta, pot fi duse la casare și microbuzele, iar firmele care primesc finanțarea prin programul Rabla vor fi monitorizate și obligate să înmatriculeze mașinile noi pe numele beneficiarului, altfel riscând să piardă sumele de bani acordate. Citește articolul
Începând cu data de 1 ianuarie 2018, mașinile care au o vechime de minimum 12 ani trebuie supuse inspecției tehnice periodice (ITP) în fiecare an, nu o dată la doi ani, așa cum era până la 31 decembrie 2017. Regula se aplică începând cu următoarea inspecție trecută în talonul autoturismului. Citește articolul