Propunerea legislativă fusese respinsă inițial de Senat, iar Camera Deputaților a respins-o definitiv miercuri, terminându-i astfel traseul legislativ.
Mai exact, se prevedea modificarea Codului fiscal pentru scutirea de impozit și CASS a contractelor part time, în cazul salariaților care deja lucrează cu un contract full time, precum și a banilor pentru munca suplimentară. Se propunea ca veniturile să fie scutite de CASS și impozit începând din 2019. Iar numărul maxim de ore suplimentare pentru care s-ar fi aplicat această scutire era de 32 de ore lunar.
"începând cu 1 ianuarie 2019, persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii și asimilate salariilor (...), ca urmare a desfășurării activității peste durata normală a timpului de muncă de 8 ore pe zi și de 40 de ore pe săptămână, pe baza unui al doilea contract individual de muncă, cu timp parțial de lucru, încheiat cu persoane juridice române, precum și pentru veniturile realizate din salarii și asimilate salariilor realizate din orele suplimentare efectuate, în limita a 32 de ore lunar. Beneficiază de prevederile prezentului punct exclusiv persoanele fizice care realizează deja venituri din salarii și asimilate salariilor în baza unui contract de muncă, cu normă integrală de lucru, încheiat pe o perioadă nedeterminată", era completarea propusă la prevederea din Codul fiscal cu scutirile de impozit, iar o prevedere similară era propusă pentru completarea articolului cu scutirea de CASS.
Inițiatorul propunerii considera că taxarea cu aceeași valoare a veniturilor provenite dintr-un al doilea loc de muncă sau din munca suplimentară nu este o practică corectă.
În condițiile în care povara fiscală ar fi fost mai mică, salariații ar fi fost mai motivați să încheie contracte de muncă part time și s-ar fi redus numărul celor care muncesc fără forme legale în mai multe locuri.
Atenţie! Din moment ce proiectul a fost respins definitiv, acesta nu se poate aplica.
Comentarii articol (4)