Conform reglementărilor în vigoare, orice schimbare privind starea sau situația aparatelor de marcat deja instalate trebuie înregistrată la Fisc prin depunerea unei notificări la autorități - formularul F4105. Poate fi vorba, spre exemplu, despre situații precum:
- schimbarea locului de utilizare a aparatului între puncte de lucru ale aceluiaşi operator economic,
- furtul/dispariţia/distrugerea aparatului de marcat electronic fiscal,
- înstrăinarea aparatului de marcat electronic fiscal,
- închiderea punctului de lucru,
- încetarea activităţii prin lichidarea, dizolvarea, fuziunea, divizarea operatorului economic.
Notificarea Fiscului prin formularul F4105 se face de contribuabilul care deține aparatul de marcat, în cel mult cinci zile lucrătoare de când a apărut situația. Declarația se completează și se depune online în format PDF cu xml ataşat, la care pot fi ataşate, dacă este necesar, documente probatoare. Mai multe detalii despre completarea și depunerea declarației F4105 puteți găsi în ghidul oficial întocmit de Fisc despre folosirea caselor de marcat fiscale și a formularelor aferente.
Evident, după ce a fost anunțat Fiscul, anumite modificări trebuie operate efectiv și în sistemul casei de marcat cum sunt cele de tipul: modificarea punctului de lucru al unei case de marcat electronice, schimbarea adresei unui magazin sau modificarea antetului ce apare pe bonurile fiscale.
În funcție de contractul pe care îl aveți cu furnizorul de la care ați cumpărat aparatul electronic de marcat, operațiunile de acest fel se pot face gratuit sau contra-cost. Atenție, chiar dacă aparatul de marcat este în perioada de garanție, asta nu vă poate garanta că actualizarea unor informații despre casele de marcat va fi și ea obligatoriu gratuită.
„În perioada de garanție, pentru orice defecțiune care presupune înlocuirea componentelor, reparațiile sunt gratuite. Dacă, însă, să spunem că un comerciant dorește să schimbe adresa punctului de lucru, acesta este un serviciu care se poate efectua contra-cost de către tehnicieni pentru că nu are legătură cu o problemă de funcționare a casei de marcat”, ne-a spus Florin Băjan, director general Zeus Service, distribuitor autorizat și exclusiv al caselor de marcat Daisy în România.
În cazul Zeus Service, distribuitorul aparatelor de marcat Daisy în România, o parte dintre operațiuni sunt gratuite pentru client: „Noile case de marcat Daisy sunt dispozitive fiscale cu funcționalități tehnice de top, iar acest lucru permite ca antetul casei de marcat să poată fi modificat de 16 ori. Asta înseamnă că, dacă un utilizator își schimbă adresa unde folosește casa de marcat, el face acest lucru foarte rapid. N-o să mai aibă întrerupere de activitate, pur și simplu trimite o notificare către ANAF, primește confirmarea și service-ul îi poate înlocui antetul fără nici un altfel de cost suplimentar. Înainte, aceste proceduri durau mult mai mult, acum totul se face mult mai repede și fără costuri suplimentare pentru clientul final, pentru utilizator”, a detaliat Florin Băjan.
Comentarii articol (0)