Producatorii media din Romania au inteles ca televiziunile de nisa sunt reteta succesului pentru viitor. Primele televiziuni specializate au fost cele de stiri, ca Realitatea TV, Antena 3 si N24. De astazi apare in peisajul mediatic romanesc inca un post de stiri, care se adreseaza insa unui public si mai specializat, adica oamenilor de afaceri. Noul post TV, The Money Channel, isi propune sa le aduca telespectatorilor afaceristi din Romania informatii din business 24 de ore din 24.
Televiziunea a inceput sa functioneze inca din 17 aprilie, ca "un soi de Big Brother dar transmis în direct ºi realizat pe o zonã foarte, foarte serioasã, o zonã de jurnalism de afaceri" dupa cum spune Lucian Sarb, director la The Money Channel. Pana ieri, telespectatorii au avut ocazia sa participe la naºterea televiziunii. Asta pentru cã în spatele camerelor de luat vederi au fost amplasate altele, care au supraveghea permanent activitatea din redacþie ºi din studiouri. Practic, am vazut în direct cum se desfãºoarã o ºedinþã de sumar, cum se monteazã luminile în studio ºi cum se pregãtesc emisiunile.
Lansarea oficiala a fost pe 1 mai, urmând ca începând de a doua zi sã-ºi informeze publicul. The Money Channel e primul post romanesc de informatii economice, cu accent pe piata bursiera. “Am construit conceptul editorial pentru comunitatea de business din Romania", declara directorul postului. "Partenerii nostri in acest proiect sunt asa numitii 35+, activi, cu studii superioare si cu venituri peste medie", a mai adaugat Sarb, referindu-se la publicul-tinta al noului canal TV. “Telespectatorii merita informatii corecte si in timp real despre ritmul dezvoltarii economiei romanesti si despre contextul global in care ne miscam cu totii. Acesta este obiectul muncii si al atentiei noastre.", crede Lucian Sarb, fiind de parere ca pietei televiziunilor din Romania ii lipsea un post asa cum este The Money Channel. Intregul format al televiziunii se va adapta cerintelor publicului sau. Astfel, spre deosebire de posturile generaliste, prime-time-ul acestei televiziuni este undeva intre ora 10.00 si 17.00. “Este perioada de maxima activitate a pietelor financiare", explica Lucian Sarb, directorul The Money Channel. "O sa vedeti ca deschiderea si inchiderea bursei, in "Opening Bell" si "Closing Bell", ofera spectacolul celor care castiga sau pierd pe piata de capital. Pana la urma, o mare parte a vietii noastre se deruleaza sub semnul acestei obsesii a performantei, zi de zi: castig sau pierd", mai spune Sarb. Printre emisiunile ºi rubricile Money Channel se numãrã: "Business Class" - un program tip lunch-time talk show; "Market Briefing" - analizã financiarã a zilei; "People Meter" - talk-show care are ca scop analiza pieþei de media ºi publicitate; "News Flash" - program de hard news clasic care va fi difuzat din orã în orã, pe durata a 15 minute.
O alta noutate adusa de Money Channel este ca va emite "pe 3 linii", adica vor exista informatii in romana, engleza si franceza.
Valoarea initiala a investitiei se ridica la 1,6 milioane de euro insa dupa calculele lui Alin Petran, director al reþelei teritoriale a Realitatea TV, postul isi va amortiza in scurt timp investitiile, precizand cã veniturile din publicitate vor ajunge la 300.000 de euro în 2008, luând în calcul concurenþa de pe piaþa televiziunilor de business. Concurenta care va incepe sa se faca simtita inca din acest an. In octombrie va fi lansat Business Club, al SC Pro TV SA, "un post de informatii business si lifestyle", potrivit directorului trustului Pro, Adrian Sarbu. Postul va emite intre 9.00 si 16.00 si va avea un potential numar de 400.000-450.000 de telespectatori.
Comentarii articol (0)