Mai precis, conform Hotărârii Guvernului 970/2019, bugetarii beneficiază de o minivacanță de Crăciun, între 25 și 29 decembrie 2019, după care vor reveni la muncă pentru ultimele două zile ale anului.
Apoi urmează o minivacanță de Anul Nou, între 1 și 5 ianuarie 2020, după care bugetarii vor reveni la muncă pe 6 ianuarie.
Zilele de 27 decembrie și 3 ianuarie vor fi recuperate ulterior, prin prelungirea zilnică a programului de muncă până la 31 ianuarie.
Zilele libere suplimentare nu sunt valabile acolo unde activitatea trebuie să meargă mai departe din motive de producție sau specific al activității. Nici magistrații nu stau acasă pe 27 decembrie și 3 ianuarie, dacă sunt procese de soluționat în aceste două zile. Inclusiv la trezorerii se lucrează atunci.
Cele două libere legale acordate salariaților cu ocazia Crăciunului au fost 25 și 26 decembrie, care au picat miercuri și joi. Apoi, cele două zile libere acordate de Anul Nou sunt 1 și 2 ianuarie, care pică tot miercuri și joi. Asta înseamnă că 27 decembrie și 3 ianuarie pică vinerea, exact între liberele legale și weekend.
În altă ordine de idei, inclusiv angajatorii din domeniul privat pot decide, la nivel de firmă, să acorde liber salariaților proprii pe 27 decembrie și 3 ianuarie.
Din 2020, Guvernul este obligat să stabilească, până la data de 15 ianuarie, zilele libere suplimentare pentru bugetari din fiecare an.
Comentarii articol (1)