Folosirea SPV-ului este o alternativă bună atunci când vine vorba de obținerea sau depunerea unor documente precum adeverința de venit sau certificatul de atestare fiscală.
Etapele ce trebuie parcurse în vederea înregistrării în SPV sunt similare în cazul persoanelor fizice sau firmelor, ceea ce înseamnă că toți contribuabilii, indiferent de categoria din care fac parte, vor parcurge aproximativ aceiași pași. Diferențele constau în datele de identificare furnizate (de exemplu cod numeric personal pentru persoane fizice sau cod unic de identificare fiscală pentru firme) și modalitatea de înregistrare aleasă (cu sau fără certificat digital).
În mod normal, persoanele fizice care se înregistrează în SPV și care nu mai au alte documente de la ANAF, nu au mai primit somații de plată sau decizii de impunere, sunt nevoite să se ducă la un ghișeu al Fiscului pentru a-și activa contul. Recent însă, ANAF a extins posibilitatea ca procedura să se desfășoare numai online pentru mai multe persoane fizice: mai exact, cei care au unul dintre următoarele documente se pot folosi de el pentru a activa contul în SPV:
a) o decizie de impunere – emisã începând cu anul 2013 sau
b) o decizie referitoare la obligații de platã accesorii - emisã începând cu anul 2013 sau
c) o somație - emisã începând cu data de 01.01.2015.
d) numãrul scrisorii primitã în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.
Concret, procedura de înregistrare în SPV presupune:
- Primul pas este accesarea secțiunii dedicate SPV din site-ul ANAF, pe care o găsiți aici;
- Click pe "Înregistrare utilizatori persoane fizice și juridice";
- Click pe una din secțiunile "persoane fizice" sau "persoane juridice";
- Click pe "înregistrare cu parolă" sau click pe "înregistrare cu certificat digital" (pentru persoanele fizice); persoanele juridice se pot înregistra numai cu certificat digital;
- Completarea formularului cu datele de identificare: cod numeric personal sau număr de identificare fiscală, nume și prenume, tipul actului de identitate și seria acestuia, etc. După completarea tuturor câmpurilor se apasă butonul continuă;
- Pe adresa de e-mail va fi trimis un cod de verificare care, după ce va fi introdus, va genera un cod de siguranță pentru accesul în SPV.
Toate acestea sunt ilustrate în acest clip realizat chiar de cei de la ANAF:
Pentru binele nostru și al celor din jur, e important să evităm cât mai mult deplasările în această perioadă. Noi, avocatnet.ro, îți venim în ajutor cu campania România online, unde te informăm zilnic despre toate lucrurile pe care le poți rezolva online în relația cu statul, fără să te mai duci la ghișeele autorităților. În acest fel, tu îți poți continua activitatea cât mai aproape de normal chiar și în aceste zile, dar te poți feri în același timp de riscuri, protejându-i, prin asta, și pe ceilalți membri ai comunității tale.
Urmărește campania noastră aici, inventariem rând pe rând toate serviciile și procedurile la care ai acces direct din fața calculatorului, ca cetățean sau ca firmă.
Dacă știi și alte autorități care lucrează online sau dacă ești o instituție care lucrează online, trimite-ne un e-mail la redactie(@)avocatnet.ro și o să te ajutăm la răspândirea informațiilor, astfel încât să ajungă la cât mai mulți oameni care ar putea beneficia de ele.
Comentarii articol (2)