Mai exact, proiectul-replică la OUG 37/2020 conținea măsuri privind amânarea ratelor din contractele de credit sau leasing, atât financiar, cât și operațional.
CCR a concluzionat că un astfel de proiect este contrar Legii fundamentale, fix din cauză că urma să dubleze, practic, prevederile OUG nr. 37/2020. Practic, întregul demers legislativ a fost doar o manifestare politică, iar nu una care avea să producă efecte concrete sau vreun efect, cu totul, în practică. Azi, la deputați, proiectul și-a primit votul final de respingere și parcursul său legislativ se încheie aici, întrucât, la acest moment, este oricum inutil.
„Curtea a constatat că Legea pentru suspendarea rambursării creditelor determină apariţia unor situaţii de incoerenţă şi instabilitate legislative contrare principiului securităţii raporturilor juridice în componenta sa referitoare la claritatea şi previzibilitatea legii (...), întrucât are același obiect de reglementare cu cel al Ordonanței de urgență a Guvernului nr.37/2020 privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituţii de credit şi instituţii financiare nebancare anumitor categorii de debitori (...), și anume suspendarea până la 9 luni dar nu mai mult de 31 decembrie 2020 a obligației de plată a ratelor, dobânzilor și comisioanelor aferente împrumuturilor acordate debitorilor de către creditori”, scria CCR anul trecut.
OUG 37/2020, actul normativ ce a stabilit condițiile legale pentru a obține amânarea plății ratelor la credite, și-a produs efectele și mecanismul a putut fi accesat atât în 2020, cât și în 2021.
Atenție! Proiectul de lege NU se va aplica. Din moment ce a fost respins definitiv de Camera decizională, documentul și-a încetat traseul legislativ.
Comentarii articol (1)