Președintele țării, prin Decretul nr. 240/2020, a stabilit că, „[p]e durata stării de urgență, furnizorii de servicii de comunicații electronice pot utiliza și serviciile de mesaje scurte (SMS), pentru îndeplinirea obligațiilor privind transmiterea informațiilor precontractuale și contractuale, încheierea contractelor și obținerea confirmării încheierii contractului”.
Este foarte de important de punctat că încheierea unui contract prin SMS ar putea ridica probleme din punct de vedere al informării clientului, dacă și informarea respectivă se face prin SMS.
Acest lucru se datorează faptului că Decretul președintelui României permite exclusiv îndeplinirea cerințelor de informare și încheierea contractului prin SMS, pe perioada stării de urgență, însă nu conține derogări de la cerințele propriu-zise de informare. Mai multe detalii despre cerințele de informare și drepturile pe care le au consumatorii în baza acestor cerințe pot fi găsite aici.
Din fericire pentru astfel de situații, Ordonanța de urgență nr. 34/2014 prevede ce informații esențiale trebuie furnizate atunci când mijlocul de comunicare la distanță permite un spațiu limitat pentru afișarea informației.
Vor fi furnizate, neapărat:
- informațiile precontractuale referitoare la principalele caracteristici ale produsului sau serviciului;
- cele privitoare la identitatea profesionistului;
- prețul total;
- dreptul la retragere;
- durata contractului și
- în cazul contractelor pe durată nedeterminată, modalitățile de încetare a contractului.
Restul informațiilor ce trebuie furnizate ar putea, conform aceleiași ordonanțe de urgență, să fie trimise și în alt mod.
În final, Decretul nr. 240/2020 mai menționează și că „sarcina probei îndeplinirii obligațiilor legale revine furnizorului de servicii de comunicații electronice”.
Comentarii articol (0)