Operarea unui spațiu comercial în România implică respectarea unei legislații complexe, inclusiv afișarea obligatorie a anumitor documente. Aceste documente servesc drept dovadă a conformității cu diverse reglementări legale și oferă transparență pentru consumatori. Citește articolul
Înregistrată în aprilie în Parlament, a trecut azi de votul senatorilor o nouă propunere legislativă ce vizează comercianții, dar și producătorii din România. De data aceasta, inițiatorii vor să ajute consumatorul român să se orienteze mai repede către produsele care sunt făcute din materii prime provenite exclusiv din România, obligând comercianții, inclusiv din mediul online, să indice printr-un mic drapel lângă produs dacă e făcut cu astfel de materii prime, altfel riscând amenzi ce pot ajunge până la 100.000 de lei pentru marii comercianți. Citește articolul
Un consumator este scutit de orice obligație de plată în cazul în care se retrage dintr-un contract de prestări de servicii, încheiat în afara unui magazin, respectiv la domiciliul sau locul de muncă al acestuia, care a fost deja executat, cu condiția ca firma să nu-l fi înștiințat în legătură cu dreptul de a se retrage din contract, potrivit unei hotărâri de azi a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Prin Decretul președintelui țării prin care a fost prelungită perioada stării de urgență până în 14 mai 2020, a apărut, printre altele, și o prevedere expresă ce permite furnizorilor de servicii de comunicații electronice (de exemplu, servicii de telefonie și internet) să încheie contractele de furnizare a asemenea servicii, cu consumatorii, și prin SMS. Este important, însă, pentru consumator să rețină că dreptul său la informație, pe care îl are în temeiul legislației relevante, subzistă și, de asemenea, furnizorul de servicii de comunicații este cel obligat să demonstreze îndeplinirea condițiilor de informare. Citește articolul
Clar, inteligibil și fără echivoc. Acestea sunt cerințele esențiale pe care limbajul unui contract încheiat între un consumator și un profesionist trebuie să le îndeplinească. Adică orice consumator care încheie un asemenea contract trebuie să înțeleagă (și să i se explice) care sunt efectele obligațiilor pe care le-ar avea în baza acelui acord. Clauzele contractuale care nu îndeplinesc această condiție vor fi, cel mai probabil, considerate abuzive și, astfel, nu vor produce efecte. În condițiile în care Comisia Europeană a emis o comunicare privitoare la ultimele evoluții în acest domeniu, este important de văzut care sunt elementele „limbajului clar și inteligibil” pe care trebuie să îl aibă un contract încheiat de un consumator cu un profesionist. Citește articolul
Dimensiunea fontului cu care sunt scrise informațiile importante pentru noi, ca utilizatori ai unui serviciu, ca potențiali clienți, ca vizitatori ai unui site de internet etc. e invers proporțională cu importanța acelor informații. Aici intră și alegerea de a plasa informațiile astea esențiale acolo unde numai un ochi neobosit și neplictisit poate să le vadă și să decidă să le citească. De fapt, să pui la coadă, sub asterisc, informațiile pe care clientul/utilizatorul ar trebui să le știe înseamnă să mizezi clar pe faptul că n-o să le citească. Ce facem acum, în era Regulamentului european de protecție a datelor personale (GDPR), referitor la informațiile ce trebuie oferite cu privire la colectarea și utilizarea datelor personale? Citește articolul
Există posibilitatea ca furnizorii de servicii (de exemplu, de internet, televiziune sau telefonie) să introducă în contractele încheiate cu clienţii lor o clauză de prelungire automată a abonamentelor, însă aceasta poate fi considerată legală doar dacă este respectată o condiţie prevăzută în mod expres de legislaţia în vigoare. Citește articolul