Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) a făcut recent o serie de recomandări pentru activitatea desfășurată în perioada următoare, inclusiv pentru angajatori. Printre acestea, inclusiv aspecte ce vizează distanțarea socială la locul de muncă, indiferent care ar fi acesta.
Potrivit INSP, angajatorii ar trebui să asigure cel puțin 1,5 metri între angajații care lucrează la birouri orientate față-spate și spate-spate. În schimb, pentru birourile orientate față-față ar fi necesare paravane care se vor dezinfecta zilnic cu soluții pe bază de alcool.
De asemenea, aerisirea periodică a încăperilor este recomandată, iar acolo unde există climatizare prin aparate de aer condiționat cu recirculare a aerului trebuie să se facă nebulizarea încăperilor o dată pe săptămână (la final), precum și dezinfecția instalației.
"Decizia de a redeschide spațiile de muncă depinde de reglementările guvernamentale și de nevoile operaționale ale fiecăruia. Dar înainte ca spațiile de lucru să fie redeschise, companiile ar trebui să se asigure că și-au îndeplinit obligațiile ce privesc sănătatea și securitatea la locul de muncă și sunt pregătiți tehnic de reîntoarcerea angajaților la muncă. Printre altele, asta ar putea să însemne: aparatele cu care se întorc angajații la birou și alte echipamente să fie dezinfectate, spațiile de muncă să fie reconfigurate pentru a menține distanțarea socială, să facă analize de risc cu privire la sănătatea și siguranța epidemiologică a angajaților, să se decidă cu privire la eventualele controale de sănătate sau testări, să instruiască angajații cu privire la noile protocoale etc.", sunt de părere specialiștii DLA Piper într-o serie de recomandări făcute recent firmelor.
Schimbarea, fie și temporară, a configurației birourilor și spațiilor de muncă, în măsura posibilului, este recomandarea principală. Dacă e posibil, "rarefierea" personalului care lucrează la un anumit moment în birou este indicată - aici, de pildă, inclusiv autoritățile române recomandă păstrarea muncii de acasă acolo unde se poate, instituirea unor ture de muncă (eventual, jumătate de zi la birou, restul acasă, ori ore diferite de începere a muncii).
De asemenea, conferințele sau întâlnirile cu multe persoane într-un spațiu închis la locul de muncă sunt de evitat, spun cei de la DLA Piper. Modificarea inclusiv a culoarelor de deplasare în clădiri, astfel încât intrarea să se facă printr-un loc, ieșirea prin altul. Limitarea accesului la lifturi pentru a evita aglomerarea, la fel și în încăperile mici, cum sunt uneori toaletele, restricționarea numărului de persoane care pot fi simultan în cantine sau alte spații de luat masa (preferabil, pauze diferite de masă).
Implementarea unor protocoale special pentru terții care intră în spațiul de lucru respectiv, oricare ar fi motivul acestora, spun cei de la DLA Piper, este imperioasă. Astfel, cei care intră în clădiri ar trebui să poată cunoaște regulile încă de la intrare (dacă sunt obligați sau nu să poarte măști sau dacă nu au permisiunea să intre în anumite încăperi unde puteau intra înainte).
În fine, cei de la DLA Piper subliniază că toate aceste protocoale aplicabile în această perioadă ar trebui să se reflecte în regulamentele interne ale firmelor. Recomandarea specialiștilor este cât se poate de potrivită în contextul în care angajaților nu li se poate pretinde respectarea unei conduite dacă nu au semnat dinainte că au luat la cunoștință de aceasta și dacă nu s-au obligat să o respecte. Despre acest aspect însă, într-un material viitor.
Comentarii articol (0)