Starea de urgență a schimbat modul în care românii fac cumpărături. Mâncare, electrocasnice, jocuri, haine și produse de îngrijire personală, toate acestea au fost cumpărate online. Și modul în care oamenii își plătesc facturile s-a schimbat. Dacă până acum majoritatea românilor achitau facturile în numerar, starea de urgență a contribuit la schimbarea acestui obicei.
Starea de urgență i-a ținut pe majoritatea românilor în case, însă acest lucru nu i-a împiedicat să se preocupe de modul în care arată.
Datele publicate de o aplicație de fintech arată că numărul tranzacțiilor efectuate la retailerii online de fashion a crescut în medie cu 204%, în timp ce valoarea totală a fost cu 213 procente mai mare în perioada 15 martie -15 mai 2020 față de cea înregistrată în cele două luni anterioare.
Creșteri importante s-au înregistrat și în domeniul produselor cosmetice și de îngrijire personală.
Planul de redresare economică propus de Comisia Europeană pentru combaterea crizei provocate de pandemia de coronavirus a fost primit pozitiv de Italia, Spania, Franța și Germania, în timp ce Olanda, adeptă a rigorii bugetare, consideră că negocierile vor lua timp, potrivit Agerpres.
Premierul italian Giuseppe Conte consideră că planul european de relansare în valoare de 750 de miliarde de euro propus de Comisia European este ''un excelent semnal de la Bruxelles''.
Italia ar urma să fie cel mai mare beneficiar, cu peste 153 de miliarde de euro în împrumuturi și granturi, urmată de Spania, cu aproape 150 de miliarde. Franța va primi 78 de miliarde de euro.
În urma apelului Comisiei Europene, autoritățile pentru protecția consumatorului din UE au găsit 142 de site-uri care: promovau produse cu presupuse efecte de vindecare sau presupuse efecte preventive împotriva coronavirusului; conțineau afirmații inexacte cu privire la penuria de produse; au fost suspectate de practici neloiale pentru a obține prețuri excesive. Totodată, platformele Google și eBay au blocat sau eliminat peste 97 de milioane de anunțuri publicitare și listări de produse care încălcau normele UE.
„În cadrul angajamentului său de a proteja consumatorii online, Comisia Europeană a coordonat o acțiune de verificare a site-urilor web, cu scopul de a afla care dintre acestea expun consumatorii din UE unor conținuturi care promovează afirmații false sau produse contrafăcute în contextul pandemiei de coronavirus.
Rezultatele arată că, în urma apelului lansat de Comisie, platformele au eliminat sau blocat milioane de anunțuri publicitare sau listări de produse înșelătoare. Acțiunea de verificare – efectuată de Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPC) – a constat din două părți: o examinare de înalt nivel a platformelor online și o analiză aprofundată a unor anunțuri publicitare și site-uri web specifice referitoare la produse foarte solicitate din cauza coronavirusului”, arată un comunicat al Comisiei Europene.
Comentarii articol (0)