ACCES PREMIUM
De ce premium?
Prevederile SSM din regulamentul intern sunt obligatorii, chiar dacă firma are un furnizor extern de SSM
Chiar şi firmele care lucrează cu furnizori de servicii în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă (SSM) trebuie să prevadă în regulamentul lor intern regulile din acest domeniu care trebuie respectate de salariaţi, au afirmat specialiştii într-o conferinţă recentă avocatnet.ro.
Articolul continuă mai jos
Regulamentul intern, care este obligatoriu pentru companii, şi,
mai nou, opţional pentru microfirme, trebuie să cuprindă în conţinutul său reguli privind protecţia, igiena şi securitatea în muncă la locul unităţii. Regulile ce trebuie menţionate aici sunt cele prevăzute de
Legea nr. 319/2006 a sănătăţii şi securităţii în muncă şi pot privi obligaţiile şi instruirea salariaţilor în domeniul SSM, persoanele desemnate din cadrul companiei responsabile cu SSM, echipamentul pus la dispoziţie de către angajator, corecta utilizare a acestui echipament, precum şi măsurile luate de angajator pentru protecţie împotriva accidentelor de muncă.
Totuşi, prevederile legate de SSM din regulamentul intern trebuie să existe chiar în situaţia în care angajatorul are încheiat un contract de furnizare de astfel de servicii, câştigul pe care compania îl obţine astfel este eliminarea obligaţiei de a desemna un salariat responsabil cu aplicarea normelor SSM.
„Regulamentul intern este obligatoriu pentru toţi angajatorii, iar dacă am apelat sau am externalizat serviciul de sănătate şi securitate în muncă asta doar exonerează angajatorul de a desemna un salariat responsabil cu acest domeniu. Însă trebuie să existe în regulamentul intern menţiunile cu privire la drepturile şi, mai ales, obligaţiile salariaţiilor în materia sănătăţii şi securităţii în muncă”, a explicat
Alexandru Nuţă, avocat R&R Partners în cadrul conferinţei
avocatnet.ro cu tema
„Regulamentul intern – între obligaţie şi utilitate” care a avut loc pe 20 mai.
Specialistul a mai subliniat că aceste instrucţiuni legate de SSM trebuie să fie prezente în regulamentul intern
chiar dacă sunt dublate de alte instrucţiuni primite de la furnizorul de servicii SSM.
Prin introducerea acestor prevederi în regulament şi luarea la cunoştiinţa salariaţilor a conţinutul acestuia, angajatorul poate dovedi, în cazul unui control al inspectorilor de muncă, faptul că şi-a informat subalternii în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă.
Sancţiunile pentru încălcarea normelor SSM variază între
2.000 lei şi chiar închisoare până la trei ani.
Regăsiţi lista completă a sancţiunilor în domeniul SSM în acest articol.
Citește mai mult despre
ghid ssm angajatori,
instructiuni proprii ssm,
obligatii ssm,
responsabil ssm,
reguli ssm,
serviciu extern ssm,
ssm,
regulament intern,
intocmire regulament intern,
angajatori,
salariati
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)