ACCES GRATUIT
Compensarea facturilor la energie
Unii furnizori amână facturarea electricității pe noiembrie, iar consumatorii vor primi două facturi luna viitoare
Unii dintre furnizorii de electricitate au preferat să amâne emiterea facturilor pentru luna noiembrie, deoarece normele legii privind compensarea facturilor la energie nu au apărut, iar în lipsa lor nu știu cum ar trebui aplicată, potrivit vicepreşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE). În esență, asta înseamnă că, dacă nu au primit facturile pe noiembrie, consumatorii de electricitate vor primi două facturi în decembrie, respectiv pentru ultimele două luni ale anului.
Articolul continuă mai jos
La începutul lunii octombrie, autoritățile au decis, prin OUG 118/2021, în contextul scumpirii energiei,
compensarea facturilor consumatorilor casnici la electricitate și gaze naturale în perioada sezonului rece, adică în intervalul cuprins între 1 noiembrie 2021 și 31 martie 2022.
Apoi, în octombrie, prin Legea 259/2021, s-a stabilit modificarea OUG-ului prin care este introdusă compensarea,
în sensul majorării compensației primite și extinderea categoriilor ce o pot primi.
Deși legea stabilește că normele ar fi trebuit să apară
în cel mult 15 zile, nici până acum nu le avem. Mai exact, procedura de decontare a sumelor aferente schemei de compensare este cuprinsă într-un
proiect de ordin, dar acesta n-a fost aprobat la nivel ministerial și publicat în Monitorul Oficial, ceea ce înseamnă că nu se aplică. Mai multe detalii,
aici.
În acest context,
Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedintele ANRE, spunea miercuri, citat de
digi24.ro, că,
„în lipsa normelor, furnizorii nu știu cum să factureze și cum să aplice această lege și unii au preferat, în loc să factureze la valoarea normală prevăzută în contract, încălcând legea, au preferat să amâne emiterea facturilor”.
"Problema e că ar trebui să se aștepte acești clienți cărora nu le-a venit factură ca, în decembrie, să primească chiar două facturi. Într-o săptămână – două să vină două facturi, ca să recupereze acest decalaj apărut din cauza amânării emiterii facturilor", a mai adăugat vicepreședintele ANRE.
Zoltan Nagy a mai adăugat, întrebat fiind dacă oamenii au fost informați despre situație, că
“unii furnizori care au decis să amâne emiterea facturii au anunțat pe site sau au avut anunțat în presă cu privire la această decizie de a amână emiterea facturilor”.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)