„Controlul voluntar este un ajutor oferit de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor operatorilor economici cu activitatea pe teritoriul României. Autoritatea oferă consultanța gratuită conform art. 3 (1) lit. w din HG 700/2012 «acordă consultanță de specialitate în domeniul protecției consumatorilor pentru operatorii economici», prin unitățile teritoriale, respectiv Comisariatele Județene pentru Protecția Consumatorilor”, informează ANPC.
Companiile interesate să fie verificate din propria inițiativă de comisarii ANPC pot să depună o cerere aici, aflăm din secțiunea dedicată a site-ului Autorității, după ce măsura fusese anunțată anul trecut, când operatorii erau îndrumați să trimită solicitările pe e-mailurile comisariatelor județene.
De principiu, vor fi verificați, în mod prioritar, operatorii economici din domeniile HoReCa, comerțul cu produse alimentare, prestarea serviciilor în directă legătură cu sănătatea consumatorilor, care depun astfel de cereri.
Comisariatul căruia i-a fost adresată cererea va comunica data vizitei pe care o va realiza echipa de comisari și fișa de control care conține obiectivele acțiunii de verificare.
În situația în care se descoperă neconformități în cadrul unui astfel de control de fond voluntar, firmele nu vor fi sancționate, ci li se va impune remedierea problemelor descoperite, într-un termen rezonabil, urmând ca îndeplinirea măsurilor dispuse să fie reverificată de ANPC. Excepție fac însă cazurile grave care pot pune în pericol viața, sănătatea sau securitatea consumatorilor.
După ce va fi constatată rezolvarea problemelor descoperite în urma controlului de fond voluntar, ANPC va aplica, la loc vizibil, un semn distinctiv prin care va anunța consumatorii despre verificarea făcută și remedierea deficiențelor.
"Pentru că instituția noastră nu poate promova acțiunile unui operator economic sau a altuia, pentru a nu fi acuzată de părtinire, în aceste cazuri, va face publice datele și imaginile de dinainte și de după control, precizând că, din punctul de vedere al ANPC, condițiile de lucru ale operatorului respectiv au fost aduse la normalitate, conform legislației în vigoare, în domeniu", se arată în comunicatul Autorității de anul trecut.