Primul tronson al viitoarei autostrazi Bucuresti-Brasov între iesirea din Capitala si Ploiesti a fost deja stabilit, dar proprietarii de terenuri, mai ales cei care locuiesc chiar pe acele amplasamente, nici nu vor sa auda de evacuare. Despagubirea baneasca li se pare mult prea mica fata de nivelul actual al preturilor de pe piata imobiliara, iar faptul ca va trebui sa renunte la întreaga gospodarie I-a adus pe multi în pragul disperarii.
"Asta e casnicia noastra de-o viata, noi din ce avem aici, din asta traim, unde sa ne ducem? Poate doar asa, daca ne muta undeva cu totul sau daca ne construieste tot ce este acum, cu gaze, apa, curent si toate celelalte", spun proprietarii, vadit enervati de perspectiva evacuarii.
La Barcanesti "va fi crima"
"Când oi vedea ca vine cu buldozerul sa-mi demoleze casa, cred ca o sa fac infarct aici, în fata curtii", ne-a marturisit Norica Enache. Gospodaria ei se afla, în Barcanesti-Prahova, exact pe locul în care viitoarea autostrada va intersecta DN1, astfel ca, potrivit proiectului, va trebui evacuata pentru cauza de utilitate publica. "Când or sa vina sa ne evacueze, aici va fi crima, ascultatI ce va spun! Ne-au zis ca o sa ne dea 500-600 milioane, dar ce sa faci azi cu banii astia, ca numai o garsoniera la Ploiesti e peste 800 de milioane? Eu fara 3-4 miliarde nu ies de-aici", a mai spus gospodina.
Kilometrul liniar, despagubit cu 91.435 RON
Lungimea totala a sectorului de autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi de 61,8 kilometri, iar suma globala destinata despagubirilor a fost stabilita la 5,65 milioane RON. La un calcul simplu, observam ca fiecarui kilometru liniar de teren îi vor reveni 91.435 RON. Daca avem în vedere ca latimea unei autostrazi, cu tot cu rigole, poate fi de 30 de metri, putem spune ca pentru un metru patrat de teren statul va aloca în medie mai putin de un euro (aproape 3,1 RON). Asta în timp ce pe piata imobiliara din zona preturile oscileaza între 5 si 60 euro/mp.
Un traseu plin de poduri si pasaje
Înca de la primii kilometri, viitoarea autostrada va trece mnai mult pe deasupra solului, traversând "aerian" linii de cale ferata, râuri si lacuri. Astfel calea ferata dubla Bucuresti-Constanta, lacul Pipera, soseaua de centura, Valea Pasarea, calea ferata Bucuresti-Urziceni etc. vor fi traversate pe poduri si pasaje superioare.
În zona Padurea Calugareasca, autostrada se va desparti în doua directii – spre Brasov si spre Albita.
Comentarii articol (0)