În primul rând, avem un set de reguli generale. Entitățile vizate întocmesc și depun raportările contabile anuale direct la registratura unităților teritoriale ale Ministerului Finanțelor sau la oficiile poștale, prin scrisori cu valoare declarată (în format tpărit și în format electronic), ori direct pe www.e-guvernare.ro (numai în formă electronică, având atașată o semnătură electronică extinsă).
Formularele electronice necesare sunt aici, iar acestea trebuie transmise autorităților în 150 de zile de la încheierea anului calendaristic (adică până la finalul lunii mai 2023).
Raportările contabile anuale la 31 decembrie 2022 trebuie să cuprindă următoarele formulare (care sunt întocmite pe baza balanței de verificare a conturilor sintetice la data de 31 decembrie):
- situația activelor, datoriilor și capitalurilor proprii (cod 10);
- situația veniturilor și cheltuielilor (cod 20);
- date informative (cod 30);
- situația activelor imobilizate (cod 40).
De asemenea, se completează codul privind activitatea (codul format din patru cifre - clase de activități) din Clasificarea activităților din economia națională (CAEN) și codul CAEN privind activitatea preponderentă desfășurată efectiv. În cazul sediilor permanente, codul CAEN înscris în raportările contabile anuale întocmite de sediul permanent/sediul permanent desemnat din România corespunde propriei activități desfășurate de acesta, mai scrie în ordinul Finanțelor.
Raportările contabile anuale trebuie să fie semnate de persoanele abilitate, inclusiv de către administratorul sau persoana care are obligația gestionării entității.
În al doilea rând, avem cazul entităților cărora le sunt incidente Reglementările contabile conforme cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (Ordinul Ministerului Finanțelor 2.844/2016). În acest caz, trebuie folosite, pentru întocmirea și depunerea raportărilor contabile anuale, formularele electronice de aici, care trebuie transmise autorităților tot în 150 de zile de la încheierea anului calendaristic.
Entitățile vizate întocmesc și depun raportările contabile anuale direct la registratura unităților teritoriale ale Ministerului Finanțelor sau la oficiile poștale, prin scrisori cu valoare declarată (în format tpărit și în format electronic), ori direct pe www.e-guvernare.ro (numai în formă electronică, având atașată o semnătură electronică extinsă).
Raportările contabile anuale trebuie să cuprindă următoarele formulare (care sunt întocmite pe baza balanței de verificare cuprinzând informațiile determinate potrivit prevederilor IFRS):
- situația activelor, datoriilor și capitalurilor proprii (cod 10);
- situația veniturilor și cheltuielilor (cod 20);
- date informative (cod 30);
- situația activelor imobilizate (cod 40).
De asemenea, se completează codul privind activitatea (codul format din patru cifre - clase de activități) din CAEN și codul CAEN privind activitatea preponderentă desfășurată efectiv.
Raportările contabile anuale trebuie să fie semnate de persoanele abilitate, inclusiv de către administratorul sau persoana care are obligația gestionării entității.
Comentarii articol (0)