Ordinul ANAF 2.047/2023 a modificat Ordinul ANAF 4.156/2017 pentru aprobarea informaţiilor conţinute în registrul naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în sectoarele municipiului București, precum şi metodologia şi procedura de înregistrare a acestora. Documentul a apărut în Monitorul Oficial și este în vigoare din 29 decembrie 2023.
Necesare ca urmare a apariției HG 355/2023, modificările vizează două dintre anexele atașate Ordinului 4.156 (2C și 2E). Conform inițiatorilor, modificările constau în:
1. Posibilitatea de a comunica informații privind aparatele de marcat utilizate în activitatea de transport alternativ, precum și despre aparatele de marcat integrate în echipamente nesupravegheate de tipul automatelor comerciale ce funcţionează pe bază de plăţi cu cardul, precum şi de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz;
2. posibilitatea utilizatorilor aparatelor de marcat de a notifica organul fiscal ori de câte ori intervin schimbări privind situația aparatului de marcat electronic fiscal.
Modificările au în vedere asigurarea unei mai bune corelări și creșterea acurateței datelor ce rezultă din înregistrarea informațiilor privind aparatele de marcat, dar și includerea, în sfera de situații care pot fi comunicate/notificate organului fiscal competent, a aspectelor semnalate de către operatorii economici.
În acest an, automatele comerciale ale contribuabililor ar trebui dotate cu case de marcat speciale. Prin HG 355/2023 autoritățile au venit cu definiția așa-ziselor echipamente nesupravegheate, care se referă la automatele comerciale prin care se vând produse.
Termenul de dotare a automatelor comerciale rămâne la 31 decembrie 2023, însă amenzile pentru neconformare vor putea fi aplicate din octombrie 2024.
Comentarii articol (0)