HG nr. 833/2024 privind normele referitoare la întocmirea, actualizarea și administrarea Sistemului electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public, precum şi detalierea operaţiunilor necesare completării bazei de date a fost adoptată acum o săptămână de Executiv, după ce proiectul a stat un an în dezbatere. „Prin constituirea acestei baze de date a evidenței naționale a funcțiilor publice și a funcționarilor publici ca parte componentă a SENEOSP se dorește aplicarea principiului simplificării administrative, precum și evitarea dublei raportări”, scrie în nota ce a însoțit proiectul de HG.
ANFP va putea colecta date și informații necesare completării SENESOP inclusiv prin interconectarea Revisal, a sistemelor de date gestionate de MFP, Ministerul Muncii (formularul L153, declarațiile 112), baza de date Edusal ș.a.m.d..
Recenta HG prevede o structură bine definită pentru baza de date, care va include în mod obligatoriu informații despre funcții, persoanele care le ocupă și diverse alte date relevante. De asemenea, se vor transfera automat în SENEOSP datele deja existente la ANFP, într-un termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârii - aceasta intră în vigoare pe 22 august, ceea ce înseamnă că transferul ar trebui să aibă loc până pe 21 septembrie.
Autoritățile și instituțiile publice vor avea sarcina de a comunica informațiile necesare în formatul-standard stabilit, contribuind astfel la alimentarea și menținerea actualizată a bazei de date. În plus, documentul vizează și personalul plătit din fonduri publice încadrat cu contract individual de muncă sau contract de management, precum și pe cel angajat în afara organigramei, cu finanțare externă.
Pentru a asigura eficiența și acuratețea informațiilor, recenta HG include și un calendar bine structurat pentru implementarea sistemului în două etape. Inițial, se va lucra la interconectarea sistemelor informatice existente, urmând ca în termen de 12 luni să se colecteze toate datele necesare.
Monitorizarea efectivă a SENEOSP va fi realizată în cadrul Planului strategic instituțional 2023-2027, care include acest sistem ca măsură-cheie pentru modernizarea administrării resurselor umane. Totodată, vor fi respectate mecanismele de monitorizare aferente Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Este important de menționat că intrarea în vigoare a OUG nr. 121/2023 a determinat actualizarea HG-ului pe care îl avem azi în față pentru a se alinia la noile norme, evitând astfel paralelismul normativ și asigurând respectarea tehnicilor legislative.
Comentarii articol (0)