Apoi, e de evitat, dacă prin aceste mesaje nesolicitate sunt cerute astfel de date, furnizarea datelor personale, celor de autentificare sau financiar-bancare.
“Dacă o ofertă pare prea bună ca să fie adevărată, verificați existența ei pe canalele oficiale de comunicare ale companiei în cauză! De cele mai multe ori, atacatorii se folosesc de imaginea unor branduri cu reputație pentru a păcăli utilizatorii, astfel că trebuie să fiți atenți la domeniul site-ului vizitat”, transmite DNSC.
Pentru a verifica dacă mesajul respectiv este, de fapt, o tentativă de fraudă, DNSC recomandă verificarea textului, un prim indiciu fiind lipsa diacriticelor. În plus, de cele mai multe ori, în cazul acestor mesaje se folosesc aplicații de traducere automată a textului în limba romnă, astfel că mesajele conțin multe greșeli gramaticale sau de exprimare.
În cazul în care, totuși, au fost furnizate date financiare sau unele date privind cardul bancar, DNSC recomandă contactarea imediată a băncii, în vederea blocării cardului. În cazul în care au fost făcute plăți neautorizate și există pagube materiale, specialiștii în securitate cibernetică recomandă depunerea unei plângeri la poliție.
În același timp, specialiștii recomandă notificarea DNSC la numărul de telefon 1911 sau prin e-mail, la alerts[@]dnsc[.]ro.
Comentarii articol (0)