ACCES PREMIUM
De ce premium?
Ghid ANAF: Cum recuperează firmele din România TVA-ul achitat în alt stat din UE
Persoanele impozabile din România care au achiziționat bunuri sau servicii din alte state membre ale Uniunii Europene pot solicita rambursarea TVA-ului plătit în acele state, conform unui ghid publicat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), care explică pe larg procedurile aferente acestui demers. Cererea se depune la autoritatea fiscală din România, prin intermediul portalului electronic, însoțită de documentele justificative. Statul membru de rambursare trebuie să comunice solicitantului decizia sa de aprobare sau respingere a cererii în termen de 4 luni.
Articolul continuă mai jos
ANAF pune la dispoziția celor interesați un
ghid referitor la recuperarea taxei pe valoarea adăugată plătită într-un alt stat membru al Uniunii Europene. Conform acestuia, persoanele impozabile din România care au achiziționat bunuri sau servicii din alte state membre UE pot solicita rambursarea TVA-ului plătit în acele state. Pentru a face acest lucru, trebuie să completeze un formular și să îl depună la autoritatea fiscală.
Pentru a fi eligibile pentru rambursare, persoanele impozabile trebuie să efectueze în România operațiuni care dau dreptul la deducerea TVA-ului. În cazul în care o persoană impozabilă efectuează atât operațiuni cu drept de deducere, cât și operațiuni fără drept de deducere, statul membru de rambursare va rambursa doar partea din TVA care corespunde operațiunilor cu drept de deducere. Instrucțiunile privind rambursarea, precum și modele ale formularelor aferente acestei proceduri pot fi consultate urmând acest
link.
Conform ghidului, ”
cererea de rambursare – formular 318 se completează în format electronic și se înaintează, pe cale electronică, organului fiscal competent din România, prin intermediul portalului electronic pus la dispoziție de Agenția Națională de Administrare Fiscală, până la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmează perioadei de rambursare”.
Perioada de rambursare a TVA este de
maximum un an calendaristic, dar cererea de rambursare poate viza o perioadă mai mică, de
minimum 3 luni calendaristice, în cazul în care această perioadă reprezintă perioada rămasă până la sfârșitul anului calendaristic.
În cazul în care cererea de rambursare vizează o perioadă mai mică de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicită o rambursare nu poate fi mai mic de
400 euro sau echivalentul acestei sume în moneda națională a statului de rambursare.
În cazul în care cererea de rambursare se referă la o perioadă de rambursare de un an calendaristic sau la o perioadă rămasă dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de
50 euro sau echivalentul acestei sume în moneda națională a statului de rambursare.
Trebuie știut că statul căruia i-a fost solicitată rambursarea va comunica solicitantului decizia sa de aprobare sau de respingere a cererii de rambursare în termen de
4 luni. În cazul în care cererea este respinsă, solicitantului îi vor fi comunicate motivele respingerii. Contestațiile împotriva deciziilor de respingere pot fi depuse la autoritățile competente ale statului respectiv.
Citește și: De ce poate dura chiar și mai mult de doi ani să îți recuperezi TVA-ul în România și ce opțiuni au companiile.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.