În peisajul complicat al rambursării TVA în cadrul Uniunii Europene, companiile din România se pot găsi în situația de a naviga într-un labirint de reguli, condiții și proceduri. Pentru a simplifica această călătorie, am creat un ghid cuprinzător, adaptat firmelor care doresc să obțină rambursări de TVA din alte state membre UE. Citește articolul
Persoanele impozabile din România care au achiziționat bunuri sau servicii din alte state membre ale Uniunii Europene pot solicita rambursarea TVA-ului plătit în acele state, conform unui ghid publicat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), care explică pe larg procedurile aferente acestui demers. Cererea se depune la autoritatea fiscală din România, prin intermediul portalului electronic, însoțită de documentele justificative. Statul membru de rambursare trebuie să comunice solicitantului decizia sa de aprobare sau respingere a cererii în termen de 4 luni. Citește articolul
Persoanele impozabile stabilite în România, care importă şi achiziţionează bunuri sau servicii dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene (UE), pot să solicite rambursarea taxei pe valoare adăugată (TVA) plătite în acel stat. Procedura de primire a cererilor a fost actualizată recent, prin intermediul unui act normativ publicat în Monitorul Oficial, document care aprobă şi noile modele ale formularelor utilizate în acest scop. Citește articolul
Persoanele impozabile stabilite în România, care au efectuat importuri şi achiziţii de bunuri/ servicii în alt stat membru al Uniunii Europene (UE), în anul 2015, mai pot solicita rambursarea taxei pe valoare adăugată (TVA) achitate în acel stat până diseară, prin intermediul formularului 318. Citește articolul