În peisajul complicat al rambursării TVA în cadrul Uniunii Europene, companiile din România se pot găsi în situația de a naviga într-un labirint de reguli, condiții și proceduri. Pentru a simplifica această călătorie, am creat un ghid cuprinzător, adaptat firmelor care doresc să obțină rambursări de TVA din alte state membre UE. Citește articolul
Persoanele impozabile din România care au achiziționat bunuri sau servicii din alte state membre ale Uniunii Europene pot solicita rambursarea TVA-ului plătit în acele state, conform unui ghid publicat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), care explică pe larg procedurile aferente acestui demers. Cererea se depune la autoritatea fiscală din România, prin intermediul portalului electronic, însoțită de documentele justificative. Statul membru de rambursare trebuie să comunice solicitantului decizia sa de aprobare sau respingere a cererii în termen de 4 luni. Citește articolul
Luni, 30 septembrie, este termenul limita pentru depunerea formularului fiscal 318. Citește articolul
Contribuabilii stabiliti in Romania, care importa si achizitioneaza bunuri sau servicii din alt stat membru al Uniunii Europene, pot sa solicite rambursarea taxei pe valoarea adaugata platita in acel stat. AvocatNet.ro va prezinta pasii pe care trebuie sa ii urmati pentru recuperarea TVA platita intr-un alt stat comunitar, dupa ce Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un ghid actualizat despre acest subiect. Citește articolul