Asigurătorii ce emit polițe de asigurare de răspundere civilă auto (RCA) vor trebui să facă public modul în care utilizează certificatele privind istoricul daunelor la calcularea primelor de asigurare, iar certificatele emise în alte state ale Uniunii Europene (UE) vor trebui tratate identic celor emise în România, respectiv vor trebui să țină cont, la stabilirea nivelului de bonus-malus, și de certificatele emise în străinătate, nu doar de cele emise aici. Măsurile se regăsesc într-un proiect de lege aflat în dezbatere publică la Ministerul Finanțelor.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
“Asigurătorul RCA publică pe site-ul propriu informații din care să rezulte politicile acestuia în ceea ce privește utilizarea certificatului privind istoricul daunelor la calcularea primei de asigurare”, stabilește, în prima fază, proiectul de lege de la Ministerul Finanțelor.
Totodată, viitoarea lege stabilește că asigurătorul RCA nu va putea trata asigurații în mod discriminatoriu și nici nu va putea suprataxa primele RCA pe baza naționalității acestora sau exclusiv pe baza statului membru în care aceștia au avut reședința anterioară.
De asemenea, asigurătorii RCA vor trebui să trateze certificatele privind istoricul de daune emise în alte state membre UE în același mod în care le tratează pe cele emise în România.
Certificatul privind istoricul daunelor este un document emis de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România, în limbile română și engleză, fiind util celor ce vor să demonstreze ce istoric de daune au sau lipsa acestuia, pentru a putea fi încadrat corect într-o categorie de bonus-malus, atunci când vine vorba despre încheierea unei asigurări RCA.
În momentul de față, legislația din țara noastră nu stabilește, în cazul asigurătorilor, obligația de a ține cont de certificatele de daunalitate emise în străinătate, astfel că românii care au stat mai mulți ani în străinătate pot beneficia de același nivel de bonus-malus doar dacă vrea asigurătorul.
Pe lângă schimbările amintite, proiectul de act normativ va obliga deținătorii de biciclete electrice și trotinete electrice, printre altele, să încheie o asigurare RCA valabilă atunci când le folosesc.
Practic, se modifică definiția vehiculelor pentru care e necesară deținerea unei polițe RCA. Astfel, vehicul reprezintă, potrivit documentului, orice mijloc de transport pe uscat cu propulsie proprie cu o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h, orice mijloc de transport pe uscat cu propulsie proprie cu masă proprie mai mare de 25 kg și o viteză maximă constructivă mai mare de 14 km/h, orice remorcă destinată utilizării cu unul dintre vehiculele amintite sau un tramvai.
Atenție! Pentru a se putea aplica, proiectul de lege trebuie să treacă de Parlament, să fie promulgat prin decret prezidențial și publicat în Monitorul Oficial.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)