Legislația în vigoare obligă proprietarii de mașini să anunțe asigurătorul atunci când vând mașina care apare în polița de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). Pe lângă obligația în sine, mai sunt câteva motive pentru care vânzătorul unei mașini ar trebui să anunțe asigurătorul de înstrăinarea mașinii. În primul rând, când nu-și anunță asigurătorul de vânzarea mașinii, fostul proprietar riscă scăderea clasei de bonus-malus, dacă cel căruia i-a vândut mașina e implicat într-un accident rutier. În plus, la vânzarea mașinii, foștii proprietari pot cere returnarea parțială a sumei plătite pentru RCA. Citește articolul
Pentru a reduce valoarea primelor de asigurare în cazul celor obligatorii auto (RCA), parlamentarii propun, printr-un proiect legislativ ce a trecut deja de primul vot din Parlament, cel al senatorilor, ca legislația din domeniu să se modifice și să apară franșiza și răscumpărarea în cazul RCA. În plus, sistemul bonus-malus se va modifica, astfel încât, la stabilirea de reduceri sau majorări ale primelor de asigurare RCA, să se țină cont de mai multe criterii, nu doar de istoricul de daune. Concret, la stabilirea clasei de bonus-malus se vor lua în calcul inclusiv sancțiunile pentru conducerea sub influența alcoolului sau drogurilor, dar și cele care au dus la suspendarea permisului de conducere. Citește articolul
Asigurătorii ce emit polițe de asigurare de răspundere civilă auto (RCA) vor trebui să facă public modul în care utilizează certificatele privind istoricul daunelor la calcularea primelor de asigurare, iar certificatele emise în alte state ale Uniunii Europene (UE) vor trebui tratate identic celor emise în România, respectiv vor trebui să țină cont, la stabilirea nivelului de bonus-malus, și de certificatele emise în străinătate, nu doar de cele emise aici. Măsurile se regăsesc într-un proiect de lege aflat în dezbatere publică la Ministerul Finanțelor. Citește articolul
Pentru că bonusul de care beneficiază șoferii care nu provoacă accidente rutiere se pierde la schimbarea mașinii, mai mulți parlamentari propun, printr-un proiect legislativ aflat în dezbatere la Senat, ca, în cazul vânzării sau radierii unui vehicul, clasa de bonus-malus să se păstreze timp de mai mulți ani de la încheierea ultimei polițe de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA), astfel încât să poată fi folosită în cazul noii mașini. Citește articolul
Ideea de a introduce un sistem bonus/malus prin care angajatorul, ca asigurat, ajunge să plătească o primă de asigurare mai mică ori mai mare, în funcție de rezultatele pozitive/negative în activitatea de SSM (sănătate și securitate în muncă) ar putea avea efecte pozitive pe piața muncii din România, dar ar fi nevoie de regândirea condițiilor fiscale actuale (și nu numai) pentru ca aplicarea sistemului să se poată face. Citește articolul
Orice persoană ce are înmatriculată sau vrea să înmatriculeze în România o mașină e obligată de legislația în vigoare să aibă o asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). Polița RCA acoperă eventualele pagube produse cu mașina altor persoane prin accidente de circulație. În cazul în care nu dețin o astfel de poliță, șoferii nu doar că sunt amendați, dar rămân și fără certificatul de înmatriculare a mașinii. În anul încheiat recent s-a stabilit ca asigurații să poată obține mai mulți bani de la fondul de garantare în caz de insolvență a asigurătorului, iar doi asigurători au ieșit de pe piața polițelor RCA. Citește articolul
În anul ce se va încheia în curând au apărut mai multe schimbări ce vizează asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). La modul concret, în acest an s-a stabilit ca asigurații să poată obține mai mulți bani de la fondul de garantare în caz de insolvență a asigurătorului, iar limitele minime de despăgubire pentru polițele RCA să se majoreze pe viitor. Citește articolul
Dacă vor să încheie o asigurare auto în alte țări sau când, pentru a se putea aplica sistemul bonus-malus, asigurătorii au nevoie de istoricul daunelor provocate, șoferii pot solicita Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) un certificat de daunalitate, document ce conține date despre daunele înregistrate în ultimii cinci ani de asigurare. În schimb, pentru că legislația din țara noastră nu stabilește o astfel de obligație, certificatul obținut în străinătate se poate folosi aici doar dacă asigurătorul vrea să țină seama de el. Citește articolul
La încheierea unei asigurări de răspundere civilă auto (RCA), în funcție de istoricul privind accidentele rutiere apărute din vina lor sau de lipsa lui, șoferii pot fi penalizați sau se pot bucura de o reducere a prețului acesteia (sistemul bonus-malus). Dar ce se-ntâmplă atunci când, pe o perioadă de câteva luni sau chiar ani, șoferii nu dețin și nu asigură nicio mașină? De principiu, ei nu sunt penalizați, așa cum se întâmplă în alte state, dar, dacă trec mai mult de cinci ani fără să asigure o mașină, vor fi considerați asigurați noi, iar asigurarea va porni de la clasa neutră B0. Citește articolul
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) vrea să modifice regulile pe baza cărora se calculează preţurile asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA), prin aplicarea diferenţiată a malusului în funcţie de severitatea accidentului. Citește articolul