Calitatea ºi managementul calitãþii reprezintã o temã predilectã de discuþie atunci când vine vorba de integrarea României în Uniunea Europeanã. Opinia generalã este cã e bine sã fii certificat ISO, dar puþini ºtiu cu adevãrat ce înseamnã acest lucru. De la a dori o certificare ºi pânã la obþinerea ei este o cale destul de lungã, presãratã cu tot felul de obstacole teoretice ºi practice.
Acest produs îsi propune sã fie prin excelenþã practic - sã îndrume pe cei care doresc certificarea ISO 9001 astfel încât drumul cãtre atingerea acestui obiectiv sã fie eficace, rapid ºi eficient.
GHIDUL PRACTIC PRIVIND CERTIFICAREA ISO 9001:2000 reprezintã un studiu de caz privind proiectarea unui sistem de management al calitãþii pentru o firmã cu profil de producþie/servicii. Comentariile care însoþesc documentele vã vor permite adaptarea sistemului de management la propriile cerinþe.
Documentaþia pusã la dispoziþie conþine modele de proceduri ºi documente care pot fi aplicate în sisteme de management al calitãþii din organizaþii cu diverse domenii de activitate.
Documentaþia este prezentatã în format electronic pe CD.
O parte dintre specificaþiile procedurilor se pot utiliza aºa cum sunt prezente, însã sunt ºi elemente care necesitã particularizare.
Conþinutul Ghidului:
1. Modele de documentaþii necesare demarãrii procesului de proiectare a sistemului calitãþii.
- Descrierea procesului de proiectare ºi implementare a sistemului calitãþii.
- Lista datelor de intrare necesare proiectãrii unui sistem de managemental calitãþii.
- Structura documentaþiei sistemului calitãþii.
- Cauze de eºec privind proiectarea ºi implementarea unui sistem demanagement al calitãþii.
2. Lista domeniilor reglementate prin directive europene ºi a legislaþieiromâneºti aplicabile.
3. Lista standardelor cu incidenþã asupra sistemelor de management alcalitãþii.
4. Lista legislaþiei din domeniul protecþiei consumatorului (acte în vigoare ºi acte care vor intra în vigoare la 01.01.2007, ce trebuie sã facã firmele conform legislaþiei privind protecþia consumatorului, ce nu
trebuie sã facã firmele conform legislaþiei privind protecþia consumatorului)
5. Modele de proceduri:
- Elaborarea ºi controlul documentelor.
- Audit intern.
- Acþiuni corective ºi preventive.
- Controlul înregistrãrilor.
- Controlul produselor ºi lucrãrilor neconforme.
- Analiza efectuatã de management.
- Recrutarea, instruirea, conºtientizarea ºi motivarea resursei umane.
- Analizarea cerinþelor clienþilor.
- Tratarea reclamaþiilor.
- Evaluarea satisfacþiei clienþilor.
- Evaluarea furnizorilor ºi aprovizionarea produselor ºi serviciilor.
- Comunicare internã ºi externã.
- Planificarea proceselor.
- Monitorizarea ºi mãsurarea proceselor.
- Monitorizarea ºi mãsurarea produselor ºi lucrãrilor.
- Analiza datelor.
- Monitorizarea echipamentelor.
- Monitorizarea DMM.
- Identificare ºi trasabilitate.
6. Alte modele de proceduri pentru descrierea proceselor sistemului calitãþii:
- Inspecþii ºi încercãri
- Tratarea mediului de lucru
- Acceptanta
- Service
- Proiectare
- Asigurarea integritãþii produselor
- Tratarea proprietãþii clienþilor.
7. Diverse modele de formulare aplicabile în diverse procese ale sistemului de management al calitãþii:
- Model de regulament intern (RI).
- Model de regulament de ordine ºi funcþionare (ROF)
- Model - Fiºa de recrutare
- Model - Grafic de lucru
- Model - Program întreþinere preventivã echipamente
- Model - Fiºa CTC.
- Model - Comanda de ieºire din gestiune.
- Model - Notã de rebut.
- Model - Proces verbal de recepþie.
- Model - Grafic de lucru.
- Model - Fiºa tehnicã a sistemului.
- Model - Declaraþie de conformitate
- Model - Registrul declaraþiilor de conformitate.
- Model - Lista de difuzare a documentelor SMC.
- Model - Fiºa de modificare a produsului.
- Model - Fiºa instruirii.
- Model - Raport ºedinþã.
- Model - Bon de predare, transfer, restituire.
- Model - Fiºa de analizã a cererii de ofertã.
- Model - Evidenþã mentenanþã preventivã.
- Model - Fiºã de urmãrire lucrare
- Model - Registru intrãri-ieºiri
- Model - Registru decizii interne
- Model - Raport service
- Model - Fiºa service
- Model - Program de producþie
- Model - Raport de neconformitate ºi acþiuni corective
- Model - Raport de neconfomitate
- Model - Program de acþiuni corective
- Model - Program de acþiuni preventive
- Model - Program de îmbunatãþire
- Model - Raport de încercãri
- Model - Amendament la raport de încercãri
- Model - Raport de lucru
- Model - Raport de observaþii
- Model - Raport de audit
- Model - Raport de service
- Model - Raport de testare
- Model - Plan calitate v1
- Model - Plan calitate v2
- Model - Plan de test
- Model - Planificare revizii
- Model - Plan control
- Model - Plan dezvoltare produs
- Model - Listã operaþii de întreþinere planificate
- Model - Plan de audit (completat)
- Model - Chestionar de audit (completat)
8. Modele de scheme informaþionale
- Schemã informaþionalã audit intern.
- Schemã informaþionalã controlul înregistrãrilor.
- Schemã informaþionalã lansare servicii noi.
- Schemã informaþionalã proces vânzare.
- Schemã informaþionalã proiectare.
- Schemã informaþionalã tratare reclamaþii.
- Schemã informaþionalã media planning.
- Schemã informaþionalã marketing.
- Schemã informaþionalã analizã cerinþe client.
- Schemã informaþionalã de modificare a proiectului.
- Schemã informaþionalã evaluare furnizori.
- Schemã informaþionalã aprovizionare.
- Schemã informaþionalã service.
- Ciclul PDCA.
9. Model manual calitate (conþinutul complet al unui manual realizat în conformitate cu cerinþele ISO 9001:2000 ºi anexele aferente (organigramã, diagrama proceselor, matricea proceselor, lista documentelor externe, matrice de monitorizare a proceselor, abordarea procesualã în cadrul sistemului calitãþii)).
10. Modele de fiºe de post (peste 50 de modele de fiºe de post, chestionar de evaluare a cerinþelor postului pentru ºef ºi subordonat)
11. Lista oficialã a mijloacelor de mãsurare supuse controlului metrologic legal.
12. Chestionare de evalauare a furnizorilor (4 modele), model de formulare pentru matrice de evaluare ºi reevaluare a furnizorilor, model listã furniziori.
13. Modele de sisteme de evaluare a performanþelor personalului (5 modele), ghid de apreciere a performanþei.
14. Modele de sisteme de evaluare a satisfacþiei clienþilor ( 15 modele de chestionare), analiza necesitãþii mãsurãrii satisfacþiei clienþilor
15. Model de chestionar de evaluare a satisfacþiei personalului.
16. Model de chestionare de instruire, program de instruire, chestionar evaluare curs.
17. Model de definire a viziunii, a politicii calitãþii, a cartei clienþilor, a codului etic, a misiunii, a obiectivelor funcþionale etc.
18. Model scheme ºi matrici de monitorizare a proceselor sistemuluicalitãþii.
19. Note curs ptr. auditul intern ºi ISO 9001:2000.
20. Studiu de caz privind analizarea costurilor calitãþii.
Beneficii:
1. Construirea unui sistem de management al calitãþii viabil cu minimum de resurse alocate.
2. Obþinerea unui model complet al documentaþiei pentru sistemul de management al calitãþii care include:
În funcþie de specificul proceselor operaþionale se pot oferi ºi alte modele de documente aplicabile în sistemul de management al calitãþii din organizaþia client.
Aceste modele de documente pot fi uºor adaptate ºi aplicate pentru proiectarea, implementarea ºi certificarea sistemului de management al calitãþii în firma dumneavoastrã rezultand economii importante de resurse inclusiv resursa de timp.
Preþul produsului: 135 EUR + TVA.
Informatii ºi comenzi la:
CD Internatinal Distribution SRL
Tel/fax. 021 317 67 68
Tel. 0728 238 062
0722 304 709
calitate@clubafaceri.ro
Produsul este realizat de o echipa de specialiºti în sisteme de management, absolvenþi cursuri European Organization for Quality, Qualite & Support Internaþional " FRANÞA" etc, cu experienþã în domeniul sistemelor de management care au proiectat si implementat sisteme de management certificate de urmãtoarele organisme: TUV, LRQA, SRAC, ROCERT, SIMTEX, ISCIR.
Comentarii articol (6)