Prin intermediul acestui registru se poate face:
- înregistrarea cererilor pentru afișarea ofertelor de vânzare a terenurilor agricole situate în extravilan, inclusiv a documentelor justificative ale vânzătorilor;
- înregistrarea cererilor privind comunicările de acceptare ale ofertelor de vânzare si a documentelor justificative ale preemptorilor;
- înregistrarea cererilor privind oferte de cumpărare și a documentelor justificative ale potențialilor cumparatori;
- publicitatea ofertelor de vânzare și a comunicărilor de acceptare a ofertelor de vânzare;
- operaționalizarea procedurii prin intermediul aplicației de către factorii responsabili în implementarea legislației aplicabile;
- asigurarea fluxului documentelor între unitățile administrativ teritoriale și MADR, prin structura de specialitate sau structurile teritoriale;
- verificarea stadiului dosarului și publicitatea documentelor emise în cadrul acestor proceduri.
Pentru a putea utiliza aplicația, persoanele interesate trebuie să-și facă un cont de utilizator, registrul oferind mai multe instrucțiuni în acest sens.
Deocamdată, respectiv până în martie 2025, completarea datelor în Registrul unic naţional privind circulaţia şi destinaţia terenurilor agricole situate în extravilan se face și electronic, dar și prin depunerea unor documente tipărite la unitățile administrativ teritoriale.
După 1 martie 2025 se va folosi exclusiv procedura de înregistrare electronică în Registrul unic.
Comentarii articol (0)