Conform manualului SGR pentru comercianți, ambalajele SGR colectate de la consumatori trebuie păstrate în sacii/containerele obținute de la RetuRO, iar acestea trebuie sigiliate folosind sigiliile luate tot de la RetuRO. În caz contrar, ele nu vor putea fi incluse în fluxul logistic de ridicare, numărare și sortare administrat de RetuRO.
Sacii trebuie sigilați individual folosind sigiliile cu codurile de identificare aferente punctului de returnare (fiecare punct de returnare își va putea comanda sigilii, fiecare cu un cod unic alocat lui). Aceste sigilii sunt comandate, practic, tot de la RetuRo, împreună cu restul accesoriilor de colectare. La sosirea la punctul de returnare, șoferul care operează transportul ambalajelor va scana codul QR al locației și codul de sigiliu al fiecărui sac ridicat, pentru a asigura trasabilitatea acestora, cu mențiunea că el va ridica doar ambalajele depozitate folosind accesoriile RetuRO (saci, containere, sigilii)
„Comercianții trebuie să aibă grijă la sigilii. Dacă un comerciant are mai multe puncte de lucru, iar la unul dintre acestea nu mai are sigilii pentru saci și împrumută de la unul dintre punctele celelalte, ambalajele predate se vor lua în calcul pentru punctul de lucru de la care a împrumutat sigiliul”, ne-a explicat Oana Fulgheci, auditor ISO și consulant pe probleme de mediu, ocazie cu care ne-a povestit care sunt câteva dintre problemele cu care se confruntă comercianții în aplicarea SGR (mai multe pe acest subiect, aici).
Practic, sigiliile comandate nu trebuie împrumutate altor operatori economici, nici măcar între punctele de lucru, întrucât acestea au, așa cum e explicat și în manualul SGR pentru comercianți, codurile de identificare aferente punctului de returnare.
La centrul de numărare sau de numărare și sortare RetuRO se scanează din nou codul fiecărui sigiliu, în acest fel cantitatea de ambalaje numărate va fi alocată contului de comerciant de la care provine. Această informație stă la baza calculului sumei de bani pe care RetuRO o va plăti comerciantului (cuantumul garanțiilor și tariful de gestionare). Doar că, în practică, după cum ne-a explicat consultantul, se întâmplă ca între momentul predării și cel al validării ambalajelor la centrele de numărare RetuRo, unele dintre ambalajele predate să se deterioreze, iar sistemul să înregistreze mai puține decât a numărat comerciantul, în dezavantajul său, care va primi mai puțini bani de la RetuRo: „nu este corect pentru comercianți; atât timp cât ei au avut grijă de ambalajele SGR până la predarea către transportatorii RetuRo, ar trebui ca aceștia să primească garanția de 0,50 lei pe toate ambalajele predate transportatorului”, potrivit Oanei Fulgheci.
Comentarii articol (0)