ACCES PREMIUM
De ce premium?
e-Factura: Atenție la facturile care lipsesc din sistem din cauza erorilor tehnice
Deși sistemul e-Factura este operațional de ceva timp, obligația generală de a-l folosi pentru operațiunile B2B se aplică abia de astă-vară. Asta înseamnă că mulți contribuabili încă fac eforturi să se adapteze la sistem, iar una dintre problemele de care se pot lovi este identificarea unor facturi lipsă care fuseseră transmise, teoretic, la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).
Articolul continuă mai jos
„Am avut niște situații în care clienții noștri au trimis un calup de facturi în sistemul e-Factura și, după ce au făcut niște verificări după împlinirea termenului de cinci zile, au constatat că anumite facturi nu erau urcate pe site-ul ANAF. Și, atunci, ce au făcut aceștia ca să nu primească amendă? Au anulat facturile respective și au emis altele noi, în așa fel încât ele să fie urcate pe site în termenul legal. Au fost astfel de situații din cauza anumitor erori la sistemele de facturare sau la comunicarea între sistemul de facturare și site-ul ANAF. Se pare că unele facturi au rămas în afara declarării și, atunci, au găsit această soluție alternativă ca să nu fie în afara termenului. Nu că o recomandăm ca soluție, dar, dacă în mod excepțional aveți astfel de situații, puteți să vă gândiți la niște modalități să nu aveți penalizări. E foarte important când faceți verificările, de ce nu s-au putut urca - sunt mai multe elemente de avut în vedere”, a precizat
Oana Nicorescu, Managing Partner la Nowium, la o întâlnire recentă a Tax Group.
Din
iulie 2024, sistemul e-Factura a devenit complet obligatoriu pentru majoritatea contribuabililor, pentru relația B2B. Asta înseamnă că transmiterea facturii se face în termen de cinci zile calendaristice (nu lucrătoare, ca înainte de 1 iulie), iar exemplarul sigilat electronic de autorități este singurul considerat original. Chiar dacă au trecut trei luni de la momentul amintit, contribuabilii încă se mai confruntă cu unele dificultăți în practică.
Din acest motiv sunt atât de importante verificările interne.
Citește și: e-Factura: MF greșește în privința calculului termenului de cinci zile, iar amenzile date pentru întârzieri de o zi pot fi contestate cu succes.
Citește mai mult despre
e-Factura,
facturare electronica,
factura electronica
Specialiști citați în acest articol
Oana este Nowium Managing Partner, coordonând echipele de contabilitate, consultanță fiscală, salarizare și prețuri de transfer. Alături de ceilalți parteneri Nowium reprezintă interesele Grupului atât pe piața locală cât și internațională, trasând obiectivele strategice de business.
Oana are o experiență profesională de peste 20 de ani în domeniul financiar contabil și fiscal, pe parcursul căreia a fost implicată în numeroase proiecte complexe pentru companii locale și multinaționale, din diverse domenii de activitate. Oana a pus bazele diviziei contabile dedicată industriei asigurărilor și s-a implicat cu succes în înființarea și dezvoltarea diviziei de prețuri de transfer.
Expert contabil – membru CECCAR, membru ACCA, consultant fiscal – membru în Camera Consultanților Fiscali, Oana este în prezent Consilier Tehnic pentru Small and Medium Practices Advisory Group din cadrul IFAC (International Federation of Accountants).
Pe parcursul carierei sale, Oana a ocupat poziția de membru în Consiliul Superior al CECCAR, fiind activ implicată în dezvoltarea profesiei contabile din România, inclusiv prin reprezentarea organizației la nivel internațional, dar și prin susținerea de prezentări ca lector în vederea dezvoltării profesionale continue.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)