ACCES PREMIUM
De ce premium?
e-Transport: Necesitatea obținerii codului UIT pentru importuri dispare în cazul vămuirii la domiciliu
Contribuabilii care apelează la procedura de vămuire la domiciliu, în cazul importurilor, scapă de obligația raportării transportului în e-Transport și a obținerii codului UIT, punctează specialiștii. Totuși, vorbim de puține cazuri în care este posibil acest lucru.
Articolul continuă mai jos
„Ce aș mai menționa în cazul importului. Dacă, de exemplu, bunurile intră în țară pe la Nădlac, dar importul se face la Brașov și apoi bunurile sunt transportate de la Brașov la București, am nevoie de codul UIT doar de la Brașov la București. Pentru că până la Brașov se consideră că nu este o marfă comunitară, importul nu este făcut. Aș scăpa, să zic așa, de generarea codului UIT, în cazul importului, dacă am vămuire la domiciliu - însă cazurile sunt destul de puține. În cazul în care există vămuire la domiciliu, nu mai există transport și, astfel, codul UIT nu mai este necesar”, a explicat, la o conferință recent organizată de avocatnet.ro,
Ramona Țariuc, Director în cadrul Deloitte România.
Vămuirea la domiciliu este cunoscută, mai precis, ca înscrierea în evidențele declarantului, potrivit
Ordinului Fiscului 1.887/2016. Această procedură permite importatorilor să-și ducă mărfurile, pentru procedurile de vămuire, direct la propriul sediu ori depozit.
e-Transport vizează raportarea transporturilor rutiere internaționale de bunuri (riscante și neriscante) și a transporturilor rutiere naționale de bunuri cu risc fiscal ridicat stabilite în mod precis de autorități (e vorba doar de vehiculele cu o masă maximă tehnic admisibilă de minimum 2,5 tone, încărcate cu bunuri cu o masă brută totală mai mare de 500 kg sau o valoare totală mai mare de 10.000 de lei).
Citește mai mult despre
e-Transport,
clarificari e-Transport,
vamuire la domiciliu,
import marfuri,
importatori,
importuri
Specialiști citați în acest articol
Ramona Țariuc are o experiență de peste 15 ani în consultanță fiscală dobândită în cadrul Deloitte, perioadă în care s-a specializat în impozite indirecte. Ramona a lucrat temporar și la biroul Deloitte din Bruxelles unde s-a implicat în proiecte internaționale în domeniul TVA pentru diverse companii.
În prezent, ea coordonează echipa de raportare TVA, iar portofoliul său de clienți include companii din toate domeniile de activitate atât locale, cât și internaționale, prezente pe piața din România cărora le oferă o paletă complexă de servicii: de la asistență în vederea înregistrării în scopuri de TVA, raportare TVA, asistență în controale privind rambursarea TVA până la procesul de de-registrare fiscală.
Ramona este licențiată și masterandă a Facultății de Studii Economice în Limbi Străine din cadrul Academiei de Studii Economice București și membră a Camerei Consultanților Fiscali din 2013.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)