Cadrul de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora, dar și regulile după care funcționează Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) vor fi modificate, potrivit unui proiect aflat în dezbatere publică la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI). Modificările propuse de minister vizează clarificarea unor aspecte legate de gestionarea siguranței infrastructurii rutiere, verificarea aparatelor de înregistrare a perioadelor de conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto, dar și finanțarea ISCTR.
În primul rând,
proiectul de OG de la MTI vizează modificarea
Ordonanței Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora.
Concret, este vizată transpunerea în legislația locală a
Directivei (UE) 2024/846 de modificare a Directivei 2006/22/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind condițiile minime pentru punerea în aplicare a Regulamentelor (CE) nr. 561/2006 și (UE) nr. 165/2014 și a Directivei 2002/15/CE în ceea ce privește legislația socială referitoare la activitățile de transport rutier.
Apoi, pe lângă contravențiilor conținute de directivă, în proiect se regăsesc și
alte contravenții utile pentru realizarea unui control eficient, cu scopul asigurării concurenței loiale în domeniul transporturilor rutiere, creșterii siguranței rutiere și îmbunătățirii condițiilor de muncă ale personalului din domeniul transporturilor rutiere, contravenții care, în cea mai mare parte, se regăsesc și în legislația care se aplică în prezent.
Totodată, apar
prevederi pentru imobilizarea vehiculelor, corespunzătoare situațiilor în care, în cadrul controalelor în trafic, se constată refuzul controlului, respectiv refuzul șoferului de a deplasa vehiculul, la solicitarea inspectorilor ISCTR, către atelierele autorizate pentru instalarea, repararea sau inspecția tahografelor ori a limitatoarelor de viteză, pentru verificarea integrității tahografului.
În ceea ce privește modificarea și completarea
Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră, proiectul clarifică faptul că încheierea contractelor-cadru pentru efectuarea inspecției de siguranță rutieră periodică se realizează între Autoritatea Rutieră Română (ARR) și administratorii drumurilor.
De asemenea, se clarifică faptul că auditorii de siguranță rutieră angajați ai ARR care au atribuții în procedura de desemnare a auditorilor de siguranță rutieră nu pot efectua auditul de siguranță rutieră, evaluarea de impact asupra siguranței rutiere și inspecția de siguranță rutieră periodică.
În legătură cu Legea nr. 265/2008, se mai stabilește că Poliția Română va avea obligația de a transmite anual, în format electronic editabil, către ARR
situația centralizată la nivel național cu privire la accidentele rutiere grave produse pe drumurile publice.
În fine, proiectul de față vizează și modificarea
OG 26/2011 privind înființarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, astfel încât finanțarea ISCTR să se facă inclusiv prin contribuţii în procent de 5% din cuantumul tarifelor încasate pentru serviciile prestate de către RAR pentru omologarea vehiculelor rutiere, eliberarea cărții de identitate a vehiculului și certificarea autenticității vehiculelor rutiere.
Atenție! Pentru a se putea aplica, proiectul de OG trebuie adoptat în Guvern și publicat în Monitorul Oficial.
Comentarii articol (0)