Măsura este una „cu cântec”, având în vedere că vorbim de o obligație introdusă pe final de 2023, care a fost suspendată succesiv, dar nu de fiecare dată prin acte normative oficiale. Numai penultima suspendare fusese dată prin act normativ și expirase la 31 martie 2025. Asta înseamnă că amenzile au fost în vigoare între 1 și 23 aprilie 2025.
Concret, vizate sunt amenzile pe care le riscă atât transportatorii, cât și șoferii vehiculelor de transport pentru încălcarea următoarelor obligații:
- transportatorul rutier este obligat să asigure transferul datelor de poziționare pe toată durata traseului de transport al bunurilor monitorizate prin e-Transport; mai precis, vehiculele trebuie echipate cu dispozitive de tip terminal de telecomunicații, care utilizează tehnologii de poziționare și transmisie de date prin satelit, sau datele de poziționare trebuie transferate de dispozitivele vehiculului;
- șoferul are obligația să pornească dispozitivul GPS înainte de începerea transportului pe teritoriul național și apoi să-l oprească după livrarea bunurilor la locul de livrare declarat pe teritoriul național sau după părăsirea teritoriului național.
Noua amânare vine în contextul în care mediul de afaceri a cerut mai mult timp pentru adaptarea la noua obligație de monitorizare prin GPS a transporturilor vizate de e-Transport. „În practică au fost întâmpinate probleme din perspectiva preluării coordonatelor GPS de la transportatori, generate de multitudinea de soluții tehnice folosite de către aceștia. În aceste condiții, pentru a oferi timpul necesar adaptării și implementării soluțiilor tehnologice, a fost prelungită până la sfârșitul acestui an perioada în care nu vor fi stabilite contravenții și nu vor fi aplicate sancțiuni pentru nerespectarea obligațiilor menționate anterior”, scriu reprezentanții Executivului.
Comentarii articol (0)