In Monitorul Oficial a fost publicata in luna august 2004 Ordonanþa Guvernului nr. 83 din 19/08/2004, pentru modificarea ºi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
Va readucem in atentie acest articol, publicat initial de Avocatnet.ro pe data de 31 august 2004, datorita importantei sale.
Factura fiscalã trebuie sã cuprindã obligatoriu urmãtoarele informaþii:
a) seria ºi numãrul facturii;
b) data emiterii facturii;
c) numele, adresa ºi codul de identificare fiscalã ale persoanei care emite factura;
d) numele, adresa ºi codul de identificare fiscalã, dupã caz, ale beneficiarului de bunuri sau servicii;
e) denumirea ºi cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate;
f) preþul unitar fãrã taxa pe valoarea adãugatã ºi baza de impozitare pentru fiecare cotã sau scutire;
g) cota de taxã pe valoarea adãugatã aplicatã sau menþiunile: scutit cu drept de deducere, scutit fãrã drept de deducere, neimpozabil, supus regulilor speciale, dupã caz. Pentru operaþiunile supuse taxãrii inverse se menþioneazã obligatoriu «taxare inversã»;
h) suma taxei pe valoarea adãugatã de platã, pentru operaþiunile taxabile, cu excepþia cazurilor în care se aplicã reguli speciale prevãzute prin norme metodologice.
Pentru livrãri de bunuri factura fiscalã se emite la data livrãrii de bunuri, iar pentru prestãri de servicii, cel mai târziu pânã la finele lunii în care prestarea a fost efectuatã.
Pentru cei interesati, Avocatnet.ro ofera mai jos ordonanta in integralitatea ei.
Ordonanþã nr. 83 din 19/08/2004, pentru modificarea ºi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 793 din 27/08/2004
Art. I. - Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, se modificã ºi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 7 alineatul (1) punctul 12, paragraful 2 al literei d) va avea urmãtorul cuprins:
"Dacã suma plãtitã de o persoanã juridicã pentru bunurile sau serviciile furnizate cãtre un participant la persoana juridicã depãºeºte preþul pieþei pentru astfel de bunuri sau servicii, atunci diferenþa se trateazã drept dividend. De asemenea, dacã suma plãtitã de o persoanã juridicã pentru bunurile sau serviciile furnizate în favoarea unui acþionar sau asociat al persoanei juridice este efectuatã în scopul personal al acestuia, atunci suma respectivã este tratatã ca dividend."
2. La articolul 7 alineatul (1), punctele 21 ºi 27 vor avea urmãtorul cuprins:
"21. persoane afiliate - o persoanã este afiliatã cu altã persoanã dacã relaþia dintre ele este definitã de cel puþin unul dintre urmãtoarele cazuri:
a) o persoanã fizicã este afiliatã cu altã persoanã fizicã, dacã acestea sunt rude pânã la gradul al III-lea inclusiv;
b) o persoanã fizicã este afiliatã cu o persoanã juridicã dacã persoana fizicã deþine, în mod direct sau indirect, inclusiv deþinerile persoanelor afiliate, minimum 25% din valoarea/numãrul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot deþinute la persoana juridicã ori dacã controleazã în mod efectiv persoana juridicã;
c) o persoanã juridicã este afiliatã cu altã persoanã juridicã dacã cel puþin:
(i) prima persoanã juridicã deþine, în mod direct sau indirect, inclusiv deþinerile persoanelor afiliate, minimum 25% din valoarea/numãrul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot la cealaltã persoanã juridicã ori dacã controleazã persoana juridicã;
(ii) a doua persoanã juridicã deþine, în mod direct sau indirect, inclusiv deþinerile persoanelor afiliate, minimum 25% din valoarea/numãrul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot la prima persoanã juridicã;
(iii) o persoanã juridicã terþã deþine, în mod direct sau indirect, inclusiv deþinerile persoanelor afiliate, minimum 25% din valoarea/numãrul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot atât la prima persoanã juridicã, cât ºi la cea de-a doua.
............................................................................................
27. proprietate imobiliarã - orice teren, clãdire sau altã construcþie ridicatã ori încorporatã într-un teren;".
3. La articolul 7, alineatul (1) se completeazã cu un nou punct, punctul 33, cu urmãtorul cuprins:
"33. valoarea fiscalã reprezintã:
a) pentru active ºi pasive - valoarea de înregistrare în patrimoniu;
b) pentru titlurile de participare - valoarea de achiziþie sau de aport, utilizatã pentru calculul câºtigului sau pierderii, în înþelesul impozitului pe venit ori al impozitului pe profit;
c) pentru mijloace fixe - costul de achiziþie, producþie sau valoarea de piaþã a mijloacelor fixe dobândite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, la data intrãrii în patrimoniul contribuabilului, utilizatã pentru calculul amortizãrii fiscale;
d) pentru provizioane ºi rezerve - valoarea deductibilã la calculul profitului impozabil."
4. La articolul 15, alineatul (1) se completeazã cu o nouã literã, litera k), cu urmãtorul cuprins:
"k) Banca Naþionalã a României."
5. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Cotele de impozitare
Art. 17. - Cota de impozit pe profit care se aplicã asupra profitului impozabil este de 19%, cu excepþiile prevãzute la art. 33 ºi 38."
6. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Impozit minim pentru baruri de noapte, cluburi de noapte, discoteci, cazinouri ºi pariuri sportive
Art. 18. - Contribuabilii care desfãºoarã activitãþi de natura barurilor de noapte, cluburilor de noapte, discotecilor, cazinourilor sau pariurilor sportive, inclusiv persoanele juridice care realizeazã aceste venituri în baza unui contract de asociere, ºi la care impozitul pe profit datorat pentru activitãþile prevãzute în acest articol este mai mic decât 5% din veniturile respective sunt obligaþi la plata unui impozit de 5% aplicat acestor venituri realizate."
7. Articolul 19 se completeazã cu un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Tranzacþiile între persoane afiliate se realizeazã conform principiului preþului pieþei libere, potrivit cãruia tranzacþiile între persoanele afiliate se efectueazã în condiþiile stabilite sau impuse care nu trebuie sã difere de relaþiile comerciale sau financiare stabilite între întreprinderi independente. La stabilirea profiturilor persoanelor afiliate se au în vedere principiile privind preþurile de transfer."
8. La articolul 20, litera c) se abrogã.
9. La articolul 21 alineatul (2), literele c), i), j) ºi n) vor avea urmãtorul cuprins:
"c) cheltuielile reprezentând contribuþiile pentru asigurarea de accidente de muncã ºi boli profesionale, potrivit legii, ºi cheltuielile cu primele de asigurare pentru asigurarea de riscuri profesionale;
..............................................
i) cheltuielile pentru marketing, studiul pieþei, promovarea pe pieþele existente sau noi, participarea la târguri ºi expoziþii, la misiuni de afaceri, editarea de materiale informative proprii;
j) cheltuielile de cercetare, precum ºi cheltuielile de dezvoltare care nu îndeplinesc condiþiile de a fi recunoscute ca imobilizãri necorporale din punct de vedere contabil;
...............................................
n) pierderile înregistrate la scoaterea din evidenþã a creanþelor neîncasate, în urmãtoarele cazuri:
1. procedura de faliment a debitorilor a fost închisã pe baza hotãrârii judecãtoreºti;
2. debitorul a decedat ºi creanþa nu poate fi recuperatã de la moºtenitori;
3. debitorul este dizolvat, în cazul societãþii cu rãspundere limitatã cu asociat unic, sau lichidat, fãrã succesor;
4. debitorul înregistreazã dificultãþi financiare majore care îi afecteazã întreg patrimoniul."
10. La articolul 21 alineatul (3), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) cheltuielile sociale, în limita unei cote de pânã la 2%, aplicatã asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile ulterioare. Intrã sub incidenþa acestei limite cu prioritate ajutoarele pentru naºtere, ajutoarele pentru înmormântare, ajutoarele pentru boli grave sau incurabile ºi protezele, precum ºi cheltuielile pentru funcþionarea corespunzãtoare a unor activitãþi sau unitãþi aflate în administrarea contribuabililor: grãdiniþe, creºe, servicii de sãnãtate acordate în cazul bolilor profesionale ºi ale accidentelor de muncã pânã la internarea într-o unitate sanitarã, muzee, biblioteci, cantine, baze sportive, cluburi, cãmine de nefamiliºti, precum ºi pentru ºcolile pe care le au sub patronaj. În cadrul acestei limite pot fi deduse ºi cheltuielile reprezentând: cadouri în bani sau în naturã oferite copiilor minori ai salariaþilor, cadouri în bani sau în naturã acordate salariatelor, costul prestaþiilor pentru tratament ºi odihnã, inclusiv transportul, pentru salariaþii proprii ºi pentru membrii de familie ai acestora, ajutoare pentru salariaþii care au suferit pierderi în gospodãrie ºi contribuþia la fondurile de intervenþie ale asociaþiei profesionale a minerilor, ajutorarea copiilor din ºcoli ºi centre de plasament;".
11. La articolul 21 alineatul (3), literele e), j) ºi k) vor avea urmãtorul cuprins:
"e) cheltuielile reprezentând tichetele de masã acordate de angajatori, potrivit legii;
................................................
j) cheltuielile efectuate în numele unui angajat, la schemele facultative de pensii ocupaþionale, în limita unei sume reprezentând echivalentul în lei a 200 de euro într-un an fiscal, pentru fiecare participant;
k) cheltuielile cu primele de asigurare private de sãnãtate, în limita unei sume reprezentând echivalentul în lei a 200 de euro într-un an fiscal, pentru fiecare participant;".
12. La articolul 21 alineatul (4), literele b), i), o) ºi p) vor avea urmãtorul cuprins:
"b) dobânzile/majorãrile de întârziere, amenzile, confiscãrile ºi penalitãþile de întârziere datorate cãtre autoritãþile române, potrivit prevederilor legale. Amenzile, dobânzile, penalitãþile sau majorãrile datorate cãtre autoritãþi strãine ori în cadrul contractelor economice încheiate cu persoane nerezidente ºi/sau autoritãþi strãine sunt cheltuieli nedeductibile, cu excepþia majorãrilor al cãror regim este reglementat prin convenþiile de evitare a dublei impuneri.
.............................................
i) cheltuielile aferente veniturilor neimpozabile, cu excepþia celor prevãzute la art. 20 lit. d);
.............................................
o) pierderile înregistrate la scoaterea din evidenþã a creanþelor incerte sau în litigiu, neîncasate, pentru partea neacoperitã de provizion, potrivit art. 22, precum ºi pierderile înregistrate la scoaterea din evidenþã a creanþelor incerte sau în litigiu, neîncasate, în alte situaþii decât cele prevãzute la art. 21 alin. (2) lit. n). În aceastã situaþie, contribuabilii care scot din evidenþã clienþii neîncasaþi sunt obligaþi sã comunice în scris acestora scoaterea din evidenþã a creanþelor respective, în vederea recalculãrii profitului impozabil la persoana debitoare, dupã caz;
p) cheltuielile de sponsorizare ºi/sau mecenat efectuate potrivit legii.
Contribuabilii care efectueazã sponsorizãri ºi/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor legii privind sponsorizarea ºi ale legii bibliotecilor, scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente, dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiþii:
1. sunt în limita a 3 0/00 din cifra de afaceri;
2. nu depãºesc mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.
În limitele respective se încadreazã ºi cheltuielile de sponsorizare a bibliotecilor de drept public, în scopul construcþiei de localuri, a dotãrilor, achiziþiilor de tehnologie a informaþiei ºi de documente specifice, finanþãrii programelor de formare continuã a bibliotecarilor, schimburilor de specialiºti, a burselor de specializare, a participãrii la congrese internaþionale."
13. La articolul 22 alineatul (1), litera g) se abrogã.
14. Articolul 22 se completeazã cu un nou alineat, alineatul (8), cu urmãtorul cuprins:
"(8) Provizioanele constituite pentru creanþele asupra clienþilor, înregistrate de cãtre contribuabili înainte de 1 ianuarie 2004, sunt deductibile în limitele prevãzute la alin. (1) lit. c), în situaþia în care creanþele respective îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiþii:
a) nu sunt garantate de altã persoanã;
b) sunt datorate de o persoanã care nu este persoanã afiliatã contribuabilului;
c) au fost incluse în veniturile impozabile ale contribuabilului;
d) creanþa este deþinutã asupra unei persoane juridice pentru care a fost deschisã procedura falimentului, pe baza hotãrârii judecãtoreºti prin care se atestã aceastã situaþie;
e) nu au mai fost constituite provizioane deductibile fiscal pentru creanþa respectivã."
15. La articolul 23, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În condiþiile în care gradul de îndatorare a capitalului este peste unu, respectiv trei, cheltuielile cu dobânzile ºi cu pierderea netã din diferenþele de curs valutar sunt nedeductibile. Acestea se reporteazã în perioada urmãtoare, în condiþiile alin. (1), pânã la deductibilitatea lor integralã."
16. La articolul 23, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În cazul în care cheltuielile din diferenþele de curs valutar ale contribuabilului depãºesc veniturile din diferenþele de curs valutar, diferenþa va fi tratatã ca o cheltuialã cu dobânda, potrivit alin. (1), deductibilitatea acestei diferenþe fiind supusã limitei prevãzute la alin. (1). Cheltuielile din diferenþele de curs valutar, care se limiteazã potrivit prezentului alineat, sunt cele aferente împrumuturilor luate în calcul la determinarea gradului de îndatorare a capitalului."
17. La articolul 23, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Dobânzile ºi pierderile din diferenþe de curs valutar, în legãturã cu împrumuturile obþinute direct sau indirect de la bãnci internaþionale de dezvoltare ºi organizaþii similare, menþionate în norme, ºi cele care sunt garantate de stat, precum ºi cele aferente împrumuturilor obþinute de la societãþile comerciale bancare române sau strãine, sucursalele bãncilor strãine, cooperativele de credit, societãþile de leasing pentru operaþiuni de leasing, societãþile de credit ipotecar ºi de la persoanele juridice care acordã credite potrivit legii, nu intrã sub incidenþa prevederilor prezentului articol."
18. La articolul 23, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) În cazul împrumuturilor obþinute de la alte entitãþi, cu excepþia celor prevãzute la alin. (4), dobânzile deductibile sunt limitate la:
a) nivelul ratei dobânzii de referinþã a Bãncii Naþionale a României, corespunzãtoare ultimei luni din trimestru, pentru împrumuturile în lei; ºi
b) nivelul ratei dobânzii anuale de 9%, pentru împrumuturile în valutã. Acest nivel al ratei dobânzii se aplicã la determinarea profitului impozabil aferent anului fiscal 2004. Nivelul ratei dobânzii pentru împrumuturile în valutã se actualizeazã prin hotãrâre a Guvernului."
19. La articolul 24, alineatul (10) va avea urmãtorul cuprins:
"(10) Cheltuielile aferente achiziþionãrii de brevete, drepturi de autor, licenþe, mãrci de comerþ sau fabricã ºi alte valori similare, precum ºi cheltuielile de dezvoltare care din punct de vedere contabil reprezintã imobilizãri necorporale se recupereazã prin intermediul deducerilor de amortizare liniarã pe perioada contractului sau pe durata de utilizare, dupã caz. Cheltuielile aferente achiziþionãrii sau producerii programelor informatice se recupereazã prin intermediul deducerilor de amortizare liniarã pe o perioadã de 3 ani. Pentru brevetele de invenþie se poate utiliza ºi metoda de amortizare degresivã sau acceleratã."
20. La articolul 24, alineatul (15) va avea urmãtorul cuprins:
"(15) Pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determinã fãrã a lua în calcul amortizarea contabilã ºi orice reevaluare contabilã a acestora. Câºtigurile sau pierderile rezultate din vânzarea sau din scoaterea din funcþiune a acestor mijloace fixe se calculeazã pe baza valorii fiscale a acestora, care reprezintã valoarea fiscalã de intrare a mijloacelor fixe, diminuatã cu amortizarea fiscalã. Pentru mijloacele fixe cu valoarea contabilã evidenþiatã în sold la 31 decembrie 2003, amortizarea se calculeazã în baza valorii rãmase neamortizate, pe durata normalã de utilizare rãmasã, folosindu-se metodele de amortizare aplicate pânã la aceastã datã. Valoarea rãmasã neamortizatã, în cazul mijloacelor fixe amortizabile vândute, este deductibilã la calculul profitului impozabil în situaþia în care acestea sunt valorificate prin unitãþi specializate sau prin licitaþie organizatã potrivit legii."
21. La articolul 26, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Contribuabilii care au fost plãtitori de impozit pe venit ºi care anterior au realizat pierdere fiscalã intrã sub incidenþa prevederilor alin. (1) de la data la care au revenit la sistemul de impozitare reglementat de prezentul titlu. Aceastã pierdere se recupereazã pe perioada cuprinsã între data înregistrãrii pierderii fiscale ºi limita celor 5 ani."
22. La articolul 28, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Într-o asociere fãrã personalitate juridicã între douã sau mai multe persoane juridice române, veniturile ºi cheltuielile înregistrate se atribuie fiecãrui asociat, corespunzãtor cotei de participare din asociere."
23. Articolul 28 se completeazã cu un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Într-o asociere fãrã personalitate juridicã cu o persoanã juridicã strãinã ºi/sau cu persoane fizice nerezidente, precum ºi cu persoane fizice române, persoana juridicã românã trebuie sã îndeplineascã obligaþiile ce îi revin fiecãrui asociat, potrivit prezentului titlu."
24. La articolul 29, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Profitul impozabil se determinã în conformitate cu regulile stabilite în cap. II al prezentului titlu, în urmãtoarele condiþii:
a) numai veniturile ce sunt atribuibile sediului permanent se includ în veniturile impozabile;
b) numai cheltuielile efectuate în scopul obþinerii acestor venituri se includ în cheltuielile deductibile."
25. La articolul 29, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Profitul impozabil al sediului permanent se determinã prin tratarea acestuia ca persoanã separatã ºi prin utilizarea regulilor preþurilor de transfer la stabilirea preþului de piaþã al unui transfer fãcut între persoana juridicã strãinã ºi sediul sãu permanent. Atunci când sediul permanent nu deþine o facturã pentru cheltuielile alocate lui de cãtre sediul sãu principal, celelalte documente justificative trebuie sã includã dovezi privind suportarea efectivã a costurilor ºi alocarea rezonabilã a acestor costuri cãtre sediul permanent utilizând regulile preþurilor de transfer."
26. La articolul 31, alineatele (4) ºi (5) se abrogã.
27. La articolul 33, alineatul (8) va avea urmãtorul cuprins:
"(8) Prezentul articol se aplicã în cazul proprietãþilor imobiliare sau al titlurilor de participare, numai dacã sunt îndeplinite urmãtoarele condiþii:
a) contribuabilul a deþinut proprietatea imobiliarã sau titlurile de participare pe o perioadã mai mare de 2 ani;
b) persoana care achiziþioneazã proprietatea imobiliarã sau titlurile de participare nu este persoanã afiliatã contribuabilului."
28. La articolul 36, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Impozitul care trebuie reþinut se plãteºte la bugetul de stat pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care se plãteºte dividendul. În cazul în care dividendele distribuite nu au fost plãtite pânã la sfârºitul anului în care s-au aprobat situaþiile financiare anuale, impozitul pe dividende se plãteºte pânã la data de 31 decembrie a anului respectiv."
29. La articolul 36, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Cota de impozit pe dividende prevãzutã la alin. (2) se aplicã ºi asupra sumelor distribuite fondurilor deschise de investiþii."
30. La articolul 38, alineatele (3) ºi (9) vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Contribuabilii care îºi desfãºoarã activitatea în zona liberã pe bazã de licenþã ºi care pânã la data de 1 iulie 2002 au realizat investiþii în zona liberã, în active corporale amortizabile utilizate în industria prelucrãtoare, în valoare de cel puþin 1.000.000 dolari S.U.A., beneficiazã de scutire de la plata impozitului pe profit, în continuare, pânã la data de 31 decembrie 2006. Dispoziþiile prezentului alineat nu se mai aplicã în situaþia în care survin modificãri în structura acþionariatului contribuabilului. În înþelesul prezentului alineat, modificare de acþionariat în cazul societãþilor cotate se considerã a fi o modificare a acþionariatului în proporþie de mai mult de 25% din numãrul acþiunilor, pe parcursul unui an calendaristic.
.................................................................
(9) Societatea Comercialã «Automobile Dacia» - S.A. beneficiazã de scutire de la plata impozitului pe profit pânã la data de 31 decembrie 2006."
31. La articolul 42, dupã litera u) se introduce litera u1) cu urmãtorul cuprins:
"u1) prima de stat acordatã în conformitate cu prevederile Legii nr. 541/2002 privind economisirea ºi creditarea în sistem colectiv pentru domeniul locativ, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare;".
32. Articolul 43 va avea urmãtorul cuprins:
"Barem de impunere
Art. 43. - (1) Baremul anual de impunere pentru anul fiscal 2005, pentru calculul plãþilor anticipate, este prevãzut în urmãtorul tabel:
────────────
Venitul anual impozabil Impozitul anual
────────────
pânã la 32.400.000 14%
32.400.001-174.000.000 4.536.000 + 26% pentru ceea ce depãºeºte suma de 32.400.000 lei
peste 174.000.000 41.352.000 + 38% pentru ceea ce depãºeºte suma de 174.000.000 lei
────────────
Baremul lunar pentru determinarea impozitului lunar pe veniturile din salarii ºi pensii, având ca bazã de calcul baremul anual de mai sus, este:
─────────────
Venitul lunar impozabil Impozitul lunar
─────────────
pânã la 2.700.000 - 14%
2.700.001-14.500.000 378.000 + 26% pentru ceea ce depãºeºte suma de 2.700.000 lei
peste 14.500.000 3.446.000 + 38% pentru ceea ce depãºeºte suma de 14.500.000 lei
──────────────
(2) Pentru anul 2005, impozitul anual se calculeazã prin aplicarea asupra venitului anual global impozabil a baremului anual prevãzut la alin. (1) corectat, prin ordin al ministrului finanþelor publice, cu rata inflaþiei realizate pe anul 2005 diminuatã cu 1/2 din rata inflaþiei prognozate pe acest an.
(3) Începând cu anul fiscal 2006, baremul anual, respectiv lunar, pentru calculul plãþilor anticipate cu titlu de impozit se stabileºte luându-se în calcul 1/2 din rata inflaþiei prognozate pentru anul respectiv, aplicatã la baremul de impunere construit pe baza ratei inflaþiei realizate pe perioada ianuarie-octombrie ºi a prognozei pe lunile noiembrie-decembrie ale anului precedent. Aceste bareme se aprobã prin ordin al ministrului finanþelor publice.
(4) Începând cu anul fiscal 2006, baremul anual pentru calculul impozitului pe venitul anual global impozabil se stabileºte prin ordin al ministrului finanþelor publice, pe baza baremului anual prevãzut la alin. (3), corectat cu variaþia ratei inflaþiei realizate faþã de cea prognozatã luatã deja în calcul pe perioada impozabilã."
33. La articolul 45, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Deducerea personalã de bazã lunarã pentru anul fiscal 2005 este fixatã la suma de 2.000.000 lei pe lunã ºi nu se actualizeazã la inflaþie pentru determinarea bazei de calcul a impozitului datorat pe venitul realizat în anul fiscal 2005."
34. La articolul 46, alineatele (1) ºi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 46. - (1) Deducerea personalã de bazã lunarã, precum ºi celelalte sume fixe, exprimate în lei, se stabilesc potrivit procedurii prevãzute la art. 43, începând cu anul fiscal 2006.
(2) Începând cu anul fiscal 2006, sumele fixe, exprimate în lei, altele decât deducerea personalã de bazã, se stabilesc conform procedurii prevãzute la art. 43 alin. (3)."
35. La articolul 49 alineatul (4), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) sã respecte regulile privind amortizarea, prevãzute în titlul II, dupã caz;".
36. La articolul 49 alineatul (5), litera h) va avea urmãtorul cuprins:
"h) prima de asigurare pentru asigurãrile private de sãnãtate, în limita echivalentului în lei a 200 euro anual, pentru o persoanã;".
37. La articolul 49, alineatul (8) va avea urmãtorul cuprins:
"(8) Contribuabilii care obþin venituri din activitãþi independente sunt obligaþi sã organizeze ºi sã conducã contabilitate în partidã simplã, cu respectarea reglementãrilor în vigoare privind evidenþa contabilã, ºi sã completeze Registrul-jurnal de încasãri ºi plãþi, Registrul-inventar ºi alte documente contabile prevãzute de legislaþia în materie."
38. La articolul 50, alineatul (7) se abrogã.
39. La articolul 50, alineatul (9) va avea urmãtorul cuprins:
"(9) Contribuabilii care desfãºoarã activitãþi pentru care venitul net se determinã pe bazã de norme de venit nu au obligaþia sã organizeze ºi sã conducã contabilitate în partidã simplã pentru activitatea respectivã."
40. Denumirea marginalã a articolului 53 va avea urmãtorul cuprins:
"Reþinerea la sursã a impozitului reprezentând plãþi anticipate pentru unele venituri din activitãþi independente."
41. La articolul 53 alineatul (2), litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) în cazul veniturilor prevãzute la alin. (1) lit. a)-e), aplicând o cotã de impunere de 14% la venitul brut;".
42. La articolul 53 alineatul (2), litera d) se abrogã.
43. La articolul 56 alineatul (2), litera f) va avea urmãtorul cuprins:
"f) sumele primite de reprezentanþii în adunarea generalã a acþionarilor, în consiliul de administraþie, în comitetul de direcþie ºi în comisia de cenzori;".
44. La articolul 56 alineatul (2), litera i) va avea urmãtorul cuprins:
"i) sumele acordate de organizaþii nonprofit ºi de alte entitãþi neplãtitoare de impozit pe profit, peste limita de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizaþia primitã pe perioada delegãrii ºi detaºãrii în altã localitate, în þarã ºi în strãinãtate, în interesul serviciului, pentru salariaþii din instituþiile publice;".
45. La articolul 56 alineatul (2), dupã litera i) se introduce litera i1) cu urmãtorul cuprins:
"i1) indemnizaþia administratorilor, precum ºi suma din profitul net cuvenite administratorilor societãþilor comerciale potrivit actului constitutiv sau stabilite de adunarea generalã a acþionarilor;".
46. La articolul 56 alineatul (3), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) împrumuturi nerambursabile;".
47. La articolul 56 alineatul (4), litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) ajutoarele de înmormântare, ajutoarele pentru pierderi produse în gospodãriile proprii ca urmare a calamitãþilor naturale, ajutoarele pentru bolile grave ºi incurabile, ajutoarele pentru naºtere, veniturile reprezentând cadouri pentru copiii minori ai salariaþilor, cadourile oferite salariatelor, contravaloarea transportului la ºi de la locul de muncã al salariatului, costul prestaþiilor pentru tratament ºi odihnã, inclusiv transportul pentru salariaþii proprii ºi membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariaþii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevãzut în contractul de muncã.
Cadourile oferite de angajatori în beneficiul copiilor minori ai angajaþilor, cu ocazia Paºtelui, zilei de 1 iunie, Crãciunului ºi a sãrbãtorilor similare ale altor culte religioase, precum ºi cadourile oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie sunt neimpozabile, în mãsura în care valoarea cadoului oferit fiecãrei persoane, cu orice ocazie din cele de mai sus, nu depãºeºte 1.500.000 lei.
Nu sunt incluse în veniturile salariale ºi nu sunt impozabile nici veniturile de natura celor prevãzute mai sus, realizate de persoane fizice, dacã aceste venituri sunt primite în baza unor legi speciale ºi finanþate din buget;".
48. La articolul 56, alineatul (4) se completeazã cu o nouã literã, litera r), cu urmãtorul cuprins:
"r) diferenþa favorabilã dintre dobânda preferenþialã stabilitã prin negociere ºi dobânda practicatã pe piaþã, pentru credite ºi depozite."
49. La articolul 69, alineatul (1) se completeazã cu o nouã literã, litera e), cu urmãtorul cuprins:
"e) venituri din lichidare/dizolvare fãrã lichidare a unei persoane juridice."
50. La articolul 69, alineatul (2) se completeazã cu o nouã literã, litera c), cu urmãtorul cuprins:
"c) venituri sub forma dobânzilor bonificate la depozitele clienþilor constituite în baza Legii nr. 541/2002 privind economisirea ºi creditarea în sistem colectiv pentru domeniul locativ;".
51. Articolul 70 se completeazã cu un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins:
"(6) Venitul impozabil realizat din lichidare/dizolvare fãrã lichidare a unei persoane juridice reprezintã excedentul distribuþiilor în bani sau în naturã peste aportul la capitalul social al persoanei fizice beneficiare."
52. La articolul 71, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 71. - (1) Veniturile sub formã de dividende, inclusiv sume primite ca urmare a deþinerii de titluri de participare la fondurile închise de investiþii, se impun cu o cotã de 10% din suma acestora. Obligaþia calculãrii ºi reþinerii impozitului pe veniturile sub formã de dividende revine persoanelor juridice o datã cu plata dividendelor cãtre acþionari sau asociaþi. Termenul de virare a impozitului este pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care se face plata. În cazul dividendelor distribuite, dar care nu au fost plãtite acþionarilor sau asociaþilor pânã la sfârºitul anului în care s-a aprobat bilanþul contabil, termenul de platã a impozitului pe dividende este pânã la data de 31 decembrie a anului respectiv."
53. La articolul 71 alineatul (3), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) în cazul câºtigului din transferul dreptului de proprietate asupra pãrþilor sociale ºi valorilor mobiliare în cazul societãþilor închise, obligaþia calculãrii ºi reþinerii impozitului revine dobânditorului de pãrþi sociale sau de valori mobiliare, în momentul încheierii tranzacþiei, pe baza contractului încheiat între pãrþi.
Când dobânditorul de titluri de valoare nu este o persoanã fizicã românã cu domiciliul în România, obligaþia de calcul ºi virare a impozitului revine persoanei fizice române cu domiciliul în România, care realizeazã venitul, dacã dobânditorul nu îºi desemneazã un reprezentant fiscal în România.
Termenul de virare a impozitului pentru plãtitorii de astfel de venituri este pânã la data la care se depun documentele pentru transcrierea dreptului de proprietate asupra pãrþilor sociale sau valorilor mobiliare la registrul comerþului sau în registrul acþionarilor, dupã caz, operaþiune care nu se poate efectua fãrã justificarea virãrii impozitului la bugetul de stat.
În situaþia în care pãrþile contractante convin ca plata pãrþilor sociale sau a valorilor mobiliare sã se facã eºalonat, termenul de virare a impozitului pentru plãtitorii de astfel de venituri este pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care a fost reþinut. Transmiterea dreptului de proprietate asupra pãrþilor sociale sau valorilor mobiliare trebuie înscrisã în registrul comerþului ºi în registrul asociaþilor/acþionarilor, dupã caz, operaþiune care nu se poate efectua fãrã justificarea virãrii impozitului la bugetul de stat."
54. La articolul 71 alineatul (3), literele d), e) ºi f) vor avea urmãtorul cuprins:
"d) în cazul venitului impozabil obþinut din lichidare/dizolvare fãrã lichidare a unei persoane juridice de cãtre acþionari/asociaþi persoane fizice, obligaþia calculãrii ºi reþinerii impozitului revine persoanei juridice. Termenul de virare a impozitului este pânã la data depunerii situaþiei financiare finale la oficiul registrului comerþului, întocmite de lichidatori;
e) impozitul se calculeazã prin aplicarea unei cote de 1% asupra câºtigului din transferul titlurilor de valoare, precum ºi din operaþiuni de vânzare-cumpãrare de valutã la termen pe bazã de contract ºi orice alte operaþiuni similare;
f) în cazul venitului impozabil definit la art. 70 alin. (6), impozitul se calculeazã prin aplicarea unei cote de 10%;".
55. La articolul 71 alineatul (3), dupã litera f) se introduce o nouã literã, litera g), cu urmãtorul cuprins:
"g) impozitul calculat ºi reþinut la sursã, potrivit lit. e), se vireazã la bugetul de stat pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care a fost reþinut, cu excepþia prevederilor lit. c) ºi d)."
56. Articolul 73 va avea urmãtorul cuprins:
"Stabilirea venitului impozabil din pensii
Art. 73. - Venitul impozabil lunar din pensii se stabileºte prin scãderea unei sume neimpozabile lunare de 9.000.000 lei din venitul din pensii."
57. La articolul 76, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Contribuabilii care desfãºoarã activitãþi pentru care venitul net se determinã pe bazã de norme de venit nu au obligaþia sã organizeze ºi sã conducã contabilitate în partidã simplã, pentru activitatea respectivã."
58. Articolul 79 va avea urmãtorul cuprins:
"Definirea veniturilor din premii ºi din jocuri de noroc
Art. 79. - (1) Veniturile din premii cuprind veniturile din concursuri, altele decât cele prevãzute la art. 42.
(2) Veniturile din jocuri de noroc cuprind câºtigurile realizate ca urmare a participãrii la jocuri de noroc, inclusiv cele de tip jack-pot definite conform normelor metodologice, altele decât cele realizate la jocuri de tip cazino ºi maºini electronice cu câºtiguri."
59. Articolul 80 va avea urmãtorul cuprins:
"Stabilirea venitului net din premii
Art. 80. - Venitul net este diferenþa dintre venitul din premii ºi suma reprezentând venit neimpozabil."
60. La articolul 81, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Veniturile din jocuri de noroc se impun, prin reþinere la sursã, cu o cotã de 20% aplicatã asupra venitului brut."
61. La articolul 81, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Nu sunt impozabile veniturile obþinute din premii, în bani ºi/sau în naturã, sub valoarea sumei neimpozabile stabilitã în sumã de 8.000.000 lei pentru fiecare concurs, realizate de acelaºi organizator sau plãtitor."
62. Articolul 82 va avea urmãtorul cuprins:
"Neincluderea în venitul anual global a venitului din premii ºi din jocuri de noroc
Art. 82. - Venitul net din premii ºi câºtigurile din jocuri de noroc nu se cuprind în venitul anual global, impozitul fiind final."
63. La articolul 84, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 84. - (1) Impozitul pe venit se calculeazã prin reþinere la sursã de cãtre plãtitorii de venituri, prin aplicarea unei cote de 14% asupra venitului brut. Fac excepþie veniturile prevãzute la art. 83 alin. (1) lit. a) pentru care cota de impunere este de 38% la venitul brut."
64. La articolul 86 alineatul (1), litera f) va avea urmãtorul cuprins:
"f) prime de asigurare privatã de sãnãtate, cu excepþia celor încheiate în scopuri estetice, în limita echivalentului în lei a 200 euro pe an;".
65. Articolul 101 va avea urmãtorul cuprins:
"Definitivarea impunerii pe anul 2004
Art. 101. - Pentru determinarea impozitului pe venitul anual global impozabil, realizat în anul fiscal 2004, prin ordin al ministrului finanþelor publice se va stabili baremul de impunere obþinut pe baza baremului anual pentru plãþi anticipate din anul 2004, respectiv deducerea personalã de bazã, corectate cu rata inflaþiei realizate, diminuatã cu 1/2 din rata inflaþiei prognozate în acest an, conform legislaþiei în vigoare în anul 2004."
66. Articolul 102 se abrogã.
67. La articolul 115 alineatul (1), litera i) va avea urmãtorul cuprins:
"i) venituri din prestarea de servicii de management sau de consultanþã din orice domeniu, dacã aceste venituri sunt obþinute de la un rezident sau dacã veniturile respective sunt cheltuieli ale unui sediu permanent în România;".
68. La articolul 116, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Impozitul se calculeazã, respectiv se reþine în momentul plãþii venitului ºi se vireazã la bugetul de stat pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care s-a plãtit venitul. Impozitul se calculeazã, se reþine ºi se varsã în lei la bugetul de stat la cursul de schimb al pieþei valutare comunicat de Banca Naþionalã a României din ziua reþinerii impozitului pentru nerezidenþi."
69. La articolul 117, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) dobânda la instrumentele/creditele externe, titlurile de creanþã reprezentând credite externe, contractate direct sau prin emisiuni de titluri ori obligaþiuni, precum ºi dobânda aferentã emisiunilor de titluri de stat pe piaþa internã ºi externã de capital, cu condiþia ca aceste instrumente/titluri sã fie emise ºi/sau garantate de Guvernul României, consiliile locale, Banca Naþionalã a României, de bãnci care acþioneazã în calitate de agent al Guvernului român."
70. La articolul 118, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Macheta certificatului de rezidenþã fiscalã pentru rezidenþii români, precum ºi termenul de depunere de cãtre nerezidenþi a documentelor de rezidenþã fiscalã, emise de autoritatea din statul de rezidenþã al acestora, se stabilesc prin norme."
71. La articolul 119, alineatul (2) se abrogã.
72. Articolul 121 va avea urmãtorul cuprins:
"Dispoziþii tranzitorii
Art. 121. - Veniturile obþinute de partenerii contractuali externi, persoane fizice ºi juridice nerezidente ºi de contractorii independenþi ai acestora, din activitãþi desfãºurate de aceºtia pentru realizarea obiectivului de investiþii «Centrala Nuclearoelectricã Cernavodã-Unitatea 2», sunt scutite de impozitul prevãzut în prezentul capitol pânã la punerea în funcþiune a obiectivului de mai sus."
73. La articolul 123, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 123. - (1) Impozitul pe reprezentanþã pentru un an fiscal este egal cu echivalentul în lei al sumei de 4.000 euro, stabilitã pentru un an fiscal, la cursul de schimb al pieþei valutare comunicat de Banca Naþionalã a României din ziua în care se efectueazã plata impozitului cãtre bugetul de stat."
74. La articolul 129, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Nu constituie prestãri de servicii cu platã operaþiunile constând în utilizarea temporarã a bunurilor care fac parte din activele unei persoane impozabile, punerea gratuitã la dispoziþia altor persoane a acestor bunuri ºi/sau prestarea de servicii în mod gratuit, efectuate în cadrul acþiunilor de sponsorizare, de mecenat, de protocol sau pentru alte destinaþii prevãzute de lege, în condiþii stabilite prin norme, precum ºi aceleaºi operaþiuni efectuate în scopuri publicitare sau în scopul stimulãrii vânzãrilor."
75. La articolul 133 alineatul (2) litera c), punctul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"11. serviciile furnizate pe cale electronicã; sunt considerate servicii furnizate pe cale electronicã: furnizarea ºi conceperea de site-uri informatice, mentenanþã la distanþã a programelor ºi echipamentelor, furnizarea de programe informatice - software - ºi actualizarea acestora, furnizarea de imagini, de texte ºi de informaþii ºi punerea la dispoziþie de baze de date, furnizarea de muzicã, de filme ºi de jocuri, inclusiv jocuri de noroc, transmiterea ºi difuzarea de emisiuni ºi evenimente politice, culturale, artistice, sportive, ºtiinþifice, de divertisment ºi furnizarea de servicii de învãþãmânt la distanþã. Atunci când furnizorul de servicii ºi clientul sãu comunicã prin curier electronic, aceasta nu înseamnã în sine cã serviciul furnizat este un serviciu electronic;".
76. La articolul 142, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) importul de bunuri a cãror livrare în România este în orice situaþie scutitã de taxa pe valoarea adãugatã;".
77. La articolul 146, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Persoanele impozabile care se încadreazã în prevederile alin. (2) au obligaþia de a depune la organele fiscale teritoriale, pânã la data de 25 februarie, o declaraþie în care sã menþioneze cifra de afaceri din anul precedent."
78. La articolul 155, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 155. - (1) Orice persoanã impozabilã, înregistratã ca plãtitor de taxã pe valoarea adãugatã, are obligaþia sã emitã facturã fiscalã pentru livrãrile de bunuri sau prestãrile de servicii efectuate cãtre fiecare beneficiar. Persoanele impozabile, care nu sunt înregistrate ca plãtitori de taxã pe valoarea adãugatã, nu au dreptul sã emitã facturi fiscale ºi nici sã înscrie taxa pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri ºi/sau prestãrile de servicii efectuate cãtre altã persoanã, în documentele emise. Prin norme se stabilesc situaþiile în care factura fiscalã poate fi emisã ºi de altã persoanã decât cea care efectueazã livrarea de bunuri. Persoanele impozabile cu regim mixt nu au obligaþia sã emitã facturi fiscale pentru operaþiunile scutite fãrã drept de deducere sau care nu se cuprind în sfera de aplicare a taxei pe valoarea adãugatã; în funcþie de specificul activitãþii acestea pot emite alte documente prevãzute de lege pentru operaþiunile scutite fãrã drept de deducere sau care nu se cuprind în sfera de aplicare a taxei pe valoarea adãugatã. În situaþia în care persoanele impozabile cu regim mixt utilizeazã factura fiscalã pentru evidenþierea livrãrilor de bunuri ºi prestãrilor de servicii scutite fãrã drept de deducere sau care nu se cuprind în sfera de aplicare a taxei pe valoarea adãugatã, au obligaþia sã înscrie în dreptul operaþiunii menþiunea «scutit fãrã drept de deducere» sau «neimpozabil»."
79. La articolul 155, alineatele (2) ºi (8) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru livrãri de bunuri factura fiscalã se emite la data livrãrii de bunuri, iar pentru prestãri de servicii, cel mai târziu pânã la finele lunii în care prestarea a fost efectuatã.
............................................................................................
(8) Factura fiscalã trebuie sã cuprindã obligatoriu urmãtoarele informaþii:
a) seria ºi numãrul facturii;
b) data emiterii facturii;
c) numele, adresa ºi codul de identificare fiscalã ale persoanei care emite factura;
d) numele, adresa ºi codul de identificare fiscalã, dupã caz, ale beneficiarului de bunuri sau servicii;
e) denumirea ºi cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate;
f) preþul unitar fãrã taxa pe valoarea adãugatã ºi baza de impozitare pentru fiecare cotã sau scutire;
g) cota de taxã pe valoarea adãugatã aplicatã sau menþiunile: scutit cu drept de deducere, scutit fãrã drept de deducere, neimpozabil, supus regulilor speciale, dupã caz. Pentru operaþiunile supuse taxãrii inverse se menþioneazã obligatoriu «taxare inversã»;
h) suma taxei pe valoarea adãugatã de platã, pentru operaþiunile taxabile, cu excepþia cazurilor în care se aplicã reguli speciale prevãzute prin norme metodologice."
80. La articolul 160 alineatul (1), litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) în cazul în care documentul a fost transmis beneficiarului, fie se emite un nou document care trebuie sã cuprindã, pe de o parte, informaþiile din documentul iniþial, numãrul ºi data documentului corectat, valorile cu semnul minus, iar pe de altã parte, informaþiile ºi valorile corecte, fie se emite un nou document conþinând informaþiile ºi valorile corecte ºi concomitent se emite un document cu valorile cu semnul minus în care se înscriu numãrul ºi data documentului corectat. Documentele respective se vor înregistra în jurnalul de vânzãri, respectiv de cumpãrãri, ºi vor fi preluate în deconturile întocmite de furnizor ºi, respectiv, de beneficiar, pentru perioada în care a avut loc corectarea."
81. La articolul 160, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În situaþiile prevãzute la art. 138, furnizorii de bunuri ºi/sau prestatorii de servicii trebuie sã emitã facturi fiscale sau alte documente legal aprobate, cu valorile înscrise cu semnul minus când baza de impozitare se diminueazã sau, dupã caz, fãrã semnul minus, dacã baza de impozitare se majoreazã, care vor fi transmise ºi beneficiarului. Documentele respective se vor înregistra în jurnalul de vânzãri, respectiv de cumpãrãri, ºi vor fi preluate în deconturile întocmite de furnizor ºi, respectiv, de beneficiar, pentru perioada fiscalã în care s-a efectuat ajustarea. Pentru operaþiunile prevãzute la art. 138 lit. d), beneficiarii nu au obligaþia ajustãrii taxei deductibile."
82. Dupã articolul 160 se introduce un nou articol, articolul 160-1, cu urmãtorul cuprins:
"Mãsuri de simplificare
Art. 160-1. - (1) Furnizorii ºi beneficiarii bunurilor prevãzute la alin. (2) au obligaþia sã aplice mãsurile de simplificare prevãzute de prezentul articol. Condiþia obligatorie pentru aplicarea mãsurilor de simplificare este ca atât furnizorul, cât ºi beneficiarul sã fie înregistraþi ca plãtitori de taxã pe valoarea adãugatã.
(2) Bunurile pentru care se aplicã mãsurile de simplificare sunt: deºeurile ºi resturile de metale feroase ºi neferoase, precum ºi materiile prime secundare rezultate din valorificarea acestora, astfel cum sunt definite de Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deºeurilor industriale reciclabile, republicatã, cu modificãrile ulterioare, precum ºi terenuri ºi clãdiri sau pãrþi de clãdire. Este consideratã clãdire orice construcþie legatã nemijlocit de sol.
(3) Pe facturile emise pentru livrãrile de bunuri prevãzute la alin. (2) furnizorii sunt obligaþi sã înscrie menþiunea «taxare inversã». Furnizorii ºi beneficiarii evidenþiazã taxa pe valoarea adãugatã aferentã acestor livrãri, respectiv achiziþii, în jurnalele de vânzãri ºi de cumpãrãri concomitent ºi o înscriu în decontul de taxã pe valoarea adãugatã, atât ca taxã colectatã, cât ºi ca taxã deductibilã, fãrã a avea loc plãþi efective între cele douã unitãþi în ceea ce priveºte taxa pe valoarea adãugatã.
(4) Beneficiarii care sunt plãtitori de taxã pe valoarea adãugatã cu regim mixt aplicã ºi prevederile art. 147, în funcþie de destinaþia pe care o dau achiziþiilor respective. Furnizorii deduc integral taxa pe valoarea adãugatã la nivelul taxei colectate pentru livrãrile de bunuri pentru care au aplicat menþiunea «taxare inversã», chiar dacã sunt plãtitori de taxã pe valoarea adãugatã cu regim mixt.
(5) Dacã furnizorul nu a menþionat «taxare inversã» în facturile fiscale emise pentru bunurile respective, beneficiarul nu este exonerat de la aplicarea prevederilor din prezentul articol. Beneficiarul trebuie sã înscrie din proprie iniþiativã aceastã menþiune ºi sã nu facã plata taxei pe valoarea adãugatã cãtre furnizor."
83. La articolul 163, litera h) va avea urmãtorul cuprins:
"h) codul NC reprezintã poziþia tarifarã, subpoziþia tarifarã sau codul tarifar, conform Nomenclaturii Combinate din Tariful Vamal de Import al României valabil în anul 2004."
84. La articolul 168 se introduce alineatul (4) cu urmãtorul cuprins:
"(4) Prevederile alin. (1) ºi (2) nu se aplicã pentru þuica ºi rachiurile de fructe destinate consumului propriu al gospodãriilor individuale, în condiþiile stabilite prin norme."
85. La articolul 173 se introduce alineatul (2) cu urmãtorul cuprins:
"(2) Sunt exceptate de la plata accizelor þuica ºi rachiurile de fructe fabricate de persoana fizicã ºi consumate de cãtre aceasta ºi membrii familiei sale, cu condiþia sã nu fie vândute."
86. Articolul 176 va avea urmãtorul cuprins:
"Nivelul accizelor
Art. 176. - Nivelul accizelor pentru urmãtoarele produse este:
*) Nivelul accizelor armonizate va fi majorat anual începând cu data de 1 iulie 2004, prin hotãrâre a Guvernului, în conformitate cu angajamentele asumate de România în procesul de negociere cu Uniunea Europeanã, la Capitolul 10 - Impozitarea. O datã cu aceastã majorare, se va modifica corespunzãtor ºi nivelul accizei minime prevãzut de lege pentru þigarete.
1) Gradul Plato reprezintã greutatea de zahãr exprimatã în grame, conþinutã în 100 g de soluþie mãsuratã la origine, la temperatura de 20▫/4▫C.
2) Hl alcool pur reprezintã 100 litri alcool etilic rafinat, cu concentraþia de 100% alcool în volum, la temperatura de 20▫C, conþinut într-o cantitate datã de produs alcoolic.
3) Prin gaze petroliere lichefiate utilizate în consum casnic se înþelege gazele petroliere lichefiate, distribuite în butelii tip aragaz. Buteliile tip aragaz sunt acele butelii cu o capacitate de pânã la maximum 12,5 kg.
4) Petrolul lampant utilizat drept combustibil de persoanele fizice nu se accizeazã."
87. La articolul 177, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 177. - (1) Pentru þigarete, acciza datoratã este egalã cu suma dintre acciza specificã ºi acciza ad valorem, dar nu mai puþin de 11,00 euro/1.000 de þigarete, care reprezintã acciza minimã. Când suma dintre acciza specificã ºi acciza ad valorem este mai micã decât acciza minimã, se plãteºte acciza minimã."
88. La articolul 178 se introduce alineatul (7) cu urmãtorul cuprins:
"(7) Fac excepþie de la prevederile alin. (3) bãuturile alcoolice supuse sistemului de marcare."
89. La articolul 180, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) locul urmeazã a fi folosit pentru producerea, îmbutelierea, ambalarea, primirea, deþinerea, depozitarea ºi/sau expedierea produselor accizabile. În cazul unui loc ce va fi autorizat numai ca antrepozit fiscal de depozitare, cantitatea de produse accizabile depozitatã trebuie sã fie mai mare decât cantitatea pentru care suma accizelor potenþiale este de 5.000 euro. Pentru bãuturile alcoolice supuse marcãrii, aceastã limitã este de 50.000 euro. Conform prevederilor din norme, cantitãþile pot fi diferenþiate în funcþie de grupa de produse depozitatã;".
90. La articolul 180, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) locul este amplasat, construit ºi echipat astfel încât sã se previnã scoaterea produselor accizabile din acest loc fãrã plata accizelor. Locul trebuie sã fie strict delimitat - acces propriu, împrejmuire -, iar activitatea ce se desfãºoarã în acest loc sã fie independentã de alte activitãþi desfãºurate de societatea care solicitã autorizarea ca antrepozit fiscal. Locul trebuie sã beneficieze de utilitãþi individuale - apã ºi energie electricã. Locurile destinate producþiei de alcool etilic, de distilate ºi de bãuturi alcoolice trebuie sã fie dotate cu mijloace de mãsurare legale pentru determinarea cantitãþii ºi concentraþiei alcoolice, avizate de Biroul Român de Metrologie Legalã. Locurile destinate producþiei de alcool etilic ºi de distilate, ca materie primã, trebuie sã fie dotate cu un sistem de supraveghere prin camere video a punctelor unde sunt amplasate contoarele ºi rezervoarele de alcool ºi distilate, precum ºi a cãilor de acces în antrepozitul fiscal. Locurile destinate producþiei de uleiuri minerale trebuie sã fie dotate cu mijloace de mãsurare a debitului volumic sau masic."
91. La articolul 183, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) sã instaleze ºi sã menþinã încuietori, sigilii, instrumente de mãsurã sau alte instrumente similare adecvate, necesare asigurãrii securitãþii produselor accizabile amplasate în antrepozitul fiscal. Antrepozitarii autorizaþi pentru producþia de produse din grupa alcoolului etilic sunt obligaþi sã deþinã certificate de calibrare, eliberate de un laborator de metrologie agreat de Biroul Român de Metrologie Legalã, pentru toate rezervoarele ºi recipientele în care se depoziteazã materiile prime ºi produsele alcoolice rezultate din prelucrarea acestora."
92. La articolul 183, dupã litera i) se introduc literele i1) ºi i2) cu urmãtorul cuprins:
"i1) sã înºtiinþeze autoritatea fiscalã competentã despre orice modificare adusã datelor iniþiale în baza cãrora a fost emisã autorizaþia de antrepozit fiscal, în termen de 15 zile de la data înregistrãrii modificãrii;
i2) sã depunã la autoritatea fiscalã competentã certificatul ISO 9001, în condiþiile stabilite prin norme;".
93. La articolul 184 se introduce alineatul (3) cu urmãtorul cuprins:
"(3) În înþelesul prezentului titlu, prin vânzarea afacerii se înþelege schimbarea acþionarilor/asociaþilor majoritari ai persoanei juridice autorizate ca antrepozitar, indiferent de modul de organizare ºi de forma de proprietate a acestuia."
94. La articolul 185, dupã alineatul (3) se introduce alineatul (3-1) cu urmãtorul cuprins:
"(3-1) Autoritatea fiscalã competentã suspendã autorizaþia pentru un antrepozit fiscal în cazul:
a) deþinerii sau comercializãrii de cãtre antrepozitarii autorizaþi a produselor accizabile supuse marcãrii potrivit prezentului titlu, marcate necorespunzãtor sau cu marcaje false, precum ºi deþinerii în afara antrepozitului fiscal a unor astfel de produse nemarcate ºi comercializarea acestora;
b) nerespectãrii programului de lucru al antrepozitului fiscal, aºa cum a fost aprobat de autoritatea fiscalã competentã;
c) amplasãrii mijloacelor de mãsurare a producþiei ºi a concentraþiei de alcool ºi distilate în alte locuri decât cele prevãzute expres în titlul VIII sau deteriorãrii sigiliilor aplicate de cãtre supraveghetorul fiscal ºi nesesizãrii organului fiscal în cazul deteriorãrii lor;
d) comercializãrii în vrac, pe piaþa internã, a alcoolului sanitar;
e) circulaþiei ºi comercializãrii în vrac a alcoolului etilic rafinat ºi a distilatelor în alte scopuri decât cele expres prevãzute în titlul VIII.
f) folosirii conductelor mobile, a furtunurilor elastice sau a altor conducte de acest fel, utilizãrii rezervoarelor necalibrate, precum ºi amplasãrii înaintea contoarelor a unor canele sau robinete prin care se pot extrage cantitãþi de alcool sau distilate necontorizate;
g) funcþionãrii instalaþiilor de producere a alcoolului etilic sau a distilatelor în afara programului de lucru aprobat de autoritatea fiscalã competentã."
95. La articolul 185 se introduc alineatele (7) ºi (8) cu urmãtorul cuprins:
"(7) În cazul anulãrii autorizaþiei, cererea pentru o nouã autorizaþie poate fi depusã numai dupã o perioadã de cel puþin 5 ani de la data anulãrii.
(8) Antrepozitarii autorizaþi, cãrora le-a fost revocatã sau anulatã autorizaþia ºi care deþin stocuri de produse accizabile la data anulãrii sau revocãrii autorizaþiei, pot valorifica produsele înregistrate în stoc - materii prime, semifabricate, produse finite - numai cu acordul autoritãþii fiscale competente, în condiþiile prevãzute de norme."
96. La articolul 193, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 193. - (1) Accizele sunt venituri la bugetul de stat. Termenul de platã al accizelor este pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei în care acciza devine exigibilã."
97. La articolul 193, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul importului unui produs accizabil, care nu este plasat într-un regim suspensiv sau într-un regim vamal de import cu exceptarea de la plata tuturor sumelor aferente drepturilor de import, prin derogare de la alin. (1), momentul plãþii accizelor este momentul înregistrãrii declaraþiei vamale de import."
98. La articolul 200, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 200. - (1) Sunt scutite de la plata accizelor alcoolul etilic ºi alte produse alcoolice prevãzute la art. 162, atunci când sunt:
a) complet denaturate, conform prescripþiilor legale;
b) denaturate ºi utilizate pentru producerea de produse care nu sunt destinate consumului uman;
c) utilizate pentru producerea oþetului cu codul NC 2209;
d) utilizate pentru producerea de medicamente;
e) utilizate pentru producerea de arome alimentare ce au o concentraþie ce nu depãºeºte 1,2% în volum, destinate preparãrii de alimente sau bãuturi nealcoolice;
f) utilizate în scop medical în spitale ºi farmacii;
g) utilizate direct sau ca element al produselor semifabricate pentru producerea de alimente cu sau fãrã cremã, cu condiþia ca în fiecare caz concentraþia de alcool sã nu depãºeascã 8,5 litri de alcool pur la 100 kg de produs ce intrã în compoziþia ciocolatei ºi 5 litri de alcool pur la 100 kg de produs ce intrã în compoziþia altor produse;
h) eºantioane pentru analizã sau teste de producþie necesare sau în scopuri ºtiinþifice;
i) utilizate în procedee de fabricaþie, cu condiþia ca produsul finit sã nu conþinã alcool;
j) utilizate pentru producerea unui element care nu este supus accizei;
k) utilizate în industria cosmeticã."
99. La articolul 201 alineatul (1), litera i) va avea urmãtorul cuprins:
"i) orice ulei mineral achiziþionat direct de la agenþi economici producãtori, importatori sau distribuitori agreaþi, utilizat drept combustibil pentru încãlzirea spitalelor, sanatoriilor, azilelor de bãtrâni, orfelinatelor ºi altor instituþii de asistenþã socialã, instituþiilor de învãþãmânt ºi lãcaºurilor de cult;".
100. La articolul 204, alineatele (1) ºi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 204. - (1) Marcarea produselor se efectueazã prin timbre sau banderole.
............................................................................................
(4) Produsele accizabile marcate cu timbre sau banderole deteriorate sau marcate altfel decât s-a prevãzut la alin. (2) ºi (3) vor fi considerate ca nemarcate."
101. La articolul 205, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Contravaloarea timbrelor pentru marcarea þigaretelor ºi a altor produse din tutun, precum ºi contravaloarea banderolelor pentru marcarea bãuturilor alcoolice se asigurã de la bugetul de stat din valoarea accizelor aferente acestor produse, conform prevederilor din norme."
102. La articolul 208, alineatele (1), (2) ºi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 208. - (1) În cazul cafelei verzi, acciza este egalã cu echivalentul în lei a 680 euro pe tonã.
(2) În cazul cafelei prãjite, inclusiv al cafelei cu înlocuitori, acciza este egalã cu echivalentul în lei a 1.000 euro pe tonã.
(3) În cazul cafelei solubile, inclusiv al amestecurilor cu cafea solubilã, acciza este egalã cu echivalentul în lei a 4 euro pe kilogram."
103. La articolul 215, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Impozitul pentru gazele naturale din producþia internã, provenite din zãcãminte de gaze naturale, din zãcãminte de gaze cu condensat ºi din zãcãminte de þiþei, se plãteºte la bugetul de stat de cãtre agentul economic autorizat potrivit legii în domeniu prin care se realizeazã livrarea acestor produse cãtre consumatorul final."
104. Dupã articolul 220 se introduce un nou articol, articolul 2201, cu urmãtorul cuprins:
"Regimul produselor accizabile deþinute de agenþii economici care
înregistreazã obligaþii fiscale restante
Art. 2201. - (1) Produsele accizabile deþinute de agenþii economici care înregistreazã obligaþii fiscale restante pot fi valorificate în cadrul procedurii de executare silitã de organele competente, potrivit legii.
(2) Persoanele care dobândesc bunuri accizabile prin valorificare potrivit alin. (1) trebuie sã îndeplineascã condiþiile prevãzute de lege, dupã caz."
105. La articolul 221, dupã alineatul (3) se introduce alineatul (4) cu urmãtorul cuprins:
"(4) Pentru antrepozitarii autorizaþi, termenul limitã de îndeplinire a condiþiilor prevãzute la art. 180 lit. b) este de 31 martie 2005. Neîndeplinirea acestor condiþii atrage dupã sine revocarea autorizaþiei."
106. La articolul 239 se introduce alineatul (2) cu urmãtorul cuprins:
"(2) Prin excepþie de la prevederile alin. (1) toate reziduurile de uleiuri minerale rezultate din exploatare, în alte locaþii decât antrepozitele fiscale de producþie, pot fi cedate sau vândute numai în vederea prelucrãrii ºi numai cãtre un antrepozit fiscal de producþie, în condiþiile prevãzute de norme."
107. Articolul 242 va avea urmãtorul cuprins:
"Procedura de import
Art. 242. - Efectuarea formalitãþilor vamale de import, aferente uleiurilor minerale prevãzute la art. 241, se face prin birourile vamale de control ºi vãmuire la frontierã, stabilite prin decizia autoritãþii vamale, care va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I."
108. La articolul 243 se introduce alineatul (3) cu urmãtorul cuprins:
"(3) Prevederile alin. (1) nu se aplicã în cazul acþiunilor societãþilor comerciale care fac obiectul tranzacþiilor pe piaþa de capital."
109. Dupã articolul 244 se introduce un nou articol, articolul 2441, cu urmãtorul cuprins:
"Alte mãsuri
Art. 2441. - (1) Agenþii economici care doresc sã distribuie ºi sã comercializeze angro bãuturi alcoolice ºi produse din tutun sunt obligaþi ca pânã la data de 31 martie 2005 sã se înregistreze la autoritatea fiscalã teritorialã ºi sã îndeplineascã urmãtoarele condiþii:
a) sã deþinã spaþii de depozitare corespunzãtoare, în proprietate, cu chirie, contract de comodat sau cu orice titlu legal;
b) sã aibã înscrise în obiectul de activitate potrivit Clasificãrii activitãþilor din economia naþionalã - CAEN, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 656/1997, cu modificãrile ulterioare, activitatea de comercializare ºi distribuþie angro a bãuturilor alcoolice sau activitatea de comercializare ºi distribuþie angro a produselor din tutun;
c) sã se doteze cu mijloacele necesare depistãrii marcajelor false sau contrafãcute, în cazul comercializãrii de produse supuse marcãrii potrivit titlului VII.
(2) Bãuturile alcoolice livrate de agenþii economici producãtori cãtre agenþii economici distribuitori sau comercianþi angro vor fi însoþite ºi de o copie a certificatului de marcã al producãtorului, din care sã rezulte cã marca îi aparþine.
(3) Agenþii economici distribuitori ºi comercianþii angro de bãuturi alcoolice ºi produse din tutun rãspund pentru provenienþa nelegalã a produselor deþinute ºi sunt obligaþi sã verifice autenticitatea facturilor primite."
110. La articolul 250 alineatul (1), punctul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"1. clãdirile proprietate a statului, a unitãþilor administrativ-teritoriale sau a oricãror instituþii publice, cu excepþia incintelor care sunt folosite pentru activitãþi economice;".
111. La articolul 253, alineatul (6) va avea urmãtorul cuprins:
"(6) În cazul unei clãdiri care nu a fost reevaluatã în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinþã, cota impozitului pe clãdiri se stabileºte de consiliul local/Consiliul General al Municipiului Bucureºti între 5% ºi 10% ºi se aplicã la valoarea de inventar a clãdirii înregistratã în contabilitatea persoanelor juridice, pânã la sfârºitul lunii în care s-a efectuat prima reevaluare. Fac excepþie clãdirile care au fost amortizate potrivit legii, în cazul cãrora cota impozitului pe clãdiri este cea prevãzutã la alin. (2)."
112. La articolul 257 alineatul (1), litera g) va avea urmãtorul cuprins:
"g) orice teren proprietate a statului, a unitãþilor administrativ-teritoriale sau a altor instituþii publice, aferent unei clãdiri al cãrui titular este oricare din aceste categorii de proprietari, exceptând suprafeþele acestuia folosite pentru activitãþi economice;".
113. La articolul 257 alineatul (1), litera j) va avea urmãtorul cuprins:
"j) terenurile legate de sistemele hidrotehnice, terenurile de navigaþie, terenurile aferente infrastructurii portuare, canalelor navigabile, inclusiv ecluzele ºi staþiile de pompare aferente acestora, precum ºi terenurile aferente lucrãrilor de îmbunãtãþiri funciare, pe baza avizului privind categoria de folosinþã a terenului, emis de oficiul judeþean de cadastru ºi publicitate imobiliarã;".
114. Partea introductivã a alineatului (1) al articolului 267 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 267. - (1) Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism, în mediul urban, este egalã cu suma stabilitã de consiliul local, Consiliul General al Municipiului Bucureºti sau consiliul judeþean, dupã caz, în limitele prevãzute în tabelul urmãtor:".
115. La articolul 270, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmãtorul cuprins:
"(11) Publicitatea realizatã prin mijloace de informare în masã scrise ºi audiovizuale, în sensul prezentului articol, corespunde activitãþilor agenþiilor de publicitate potrivit Clasificãrii activitãþilor din economia naþionalã - CAEN, cu modificãrile ulterioare, respectiv publicitatea realizatã prin ziare ºi alte tipãrituri, precum ºi prin radio ºi televiziune."
116. La articolul 284, alineatele (2) ºi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Persoanele prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. b) ºi art. 4 alin. (1) din Legea recunoºtinþei faþã de eroii-martiri ºi luptãtorii care au contribuit la victoria Revoluþiei române din decembrie 1989 nr. 341/2004, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 654 din 20 iulie 2004, nu datoreazã:
a) impozitul pe clãdiri pentru locuinþa situatã la adresa de domiciliu;
b) impozitul pe teren aferent clãdirii prevãzute la lit. a);
c) taxa asupra mijloacelor de transport aferentã unui singur autoturism tip hycomat sau a unui mototriciclu.
............................................................................................
(4) Impozitul pe clãdiri, impozitul pe teren, taxa pentru eliberarea unei autorizaþii pentru desfãºurarea unei activitãþi economice nu se datoreazã de cãtre persoanele cu handicap grav sau accentuat ºi persoanele încadrate în gradul I sau II de invaliditate."
117. Dupã articolul 285 se introduce un nou articol, articolul 2851, cu urmãtorul cuprins:
"Scutiri ºi facilitãþi pentru persoanele juridice
Art. 2851. - Elementele infrastructurii feroviare publice, inclusiv terenurile pe care sunt amplasate, precum ºi terenurile destinate acestui scop, sunt scutite de la plata impozitului pe clãdiri, a impozitului pe teren ºi a taxei pentru eliberarea autorizaþiei de construire."
118. La articolul 286, alineatele (3) ºi (6) vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Consiliul local poate acorda scutire de la plata impozitului pe clãdiri ºi a impozitului pe teren sau o reducere a acestora pentru persoanele ale cãror venituri lunare sunt mai mici decât salariul minim brut pe þarã ori constau în exclusivitate din indemnizaþie de ºomaj sau ajutor social.
............................................................................................
(6) Consiliul local poate acorda scutirea de la plata impozitului pe teren sau reducerea acestuia pentru terenul aferent investiþiilor derulate în conformitate cu Legea nr. 332/2001 privind promovarea investiþiilor directe cu impact semnificativ în economie, cu modificãrile ulterioare, pe toatã perioada executãrii acestora, pânã la punerea în funcþiune, dar nu mai mult de 3 ani de la data începerii lucrãrilor ºi nu mai târziu de 31 decembrie 2006."
119. Articolul 287 va avea urmãtorul cuprins:
"Majorarea impozitelor ºi taxelor locale de consiliile locale sau consiliile judeþene
Art. 287. - Consiliul local sau consiliul judeþean, dupã caz, poate majora anual cu maximum 20% faþã de nivelul stabilit pentru anul 2004, în funcþie de condiþiile specifice zonei, orice impozit sau taxã localã prevãzutã în prezentul titlu, cu excepþia taxelor prevãzute la art. 263 alin. (4) ºi (5) ºi art. 295 alin. (11) lit. b)-d)."
120. Articolul 292 va avea urmãtorul cuprins:
"Indexarea impozitelor ºi taxelor locale
Art. 292. - (1) În cazul oricãrui impozit sau taxã localã care constã într-o anumitã sumã în lei sau care este stabilitã pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexeazã anual pentru a reflecta rata estimatã a inflaþiei pentru anul urmãtor, dacã rata estimatã a inflaþiei depãºeºte 5%, cu excepþia taxei prevãzute la art. 263 alin. (4) ºi (5).
(2) Sumele indexate se iniþiazã în comun de Ministerul Finanþelor Publice ºi Ministerul Administraþiei ºi Internelor ºi se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, emisã pânã la data de 30 aprilie, inclusiv, a fiecãrui an.
(3) În perioada cuprinsã între 1 ianuarie 2005 ºi 1 ianuarie 2011, nivelul taxei asupra mijloacelor de transport, prevãzut la art. 263 alin. (4) ºi (5), se majoreazã prin hotãrâre a Guvernului, în conformitate cu angajamentele asumate de România în procesul de negociere cu Uniunea Europeanã, la Capitolul 9 - Politica în domeniul transporturilor, în luna aprilie a fiecãrui an cuprins în perioadã, la propunerea Ministerului Transporturilor, Construcþiilor ºi Turismului ºi cu avizul Ministerului Finanþelor Publice ºi Ministerului Administraþiei ºi Internelor."
121. La articolul 298 alineatul (1), dupã punctul 43 se introduce un nou punct, punctul 43-1, cu urmãtorul cuprins:
"431. Litera c) a alineatului (1) al articolului 70 din Legea educaþiei fizice ºi sportului nr. 69/2000, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200 din 9 mai 2000, cu modificãrile ulterioare;".
Art. II. - Pentru anul 2005, nivelurile taxei armonizate prevãzute la art. 263 alin. (4) ºi (5) din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile ulterioare, vor fi stabilite prin hotãrâre a Guvernului, adoptatã în termen de 45 de zile de la data publicãrii prezentelor modificãri ale Codului fiscal în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. III. - Dupã aprobarea prin lege a prezentei ordonanþe, Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare ºi cu cele aduse prin prezenta ordonanþã, va fi republicatã dându-se textelor o nouã numerotare.
Art. IV. -Prezenta ordonanþã intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2005.
Comentarii articol (0)