Cu excepția celor istorice, mașinile cu volan pe partea dreaptă înmatriculate în România ar putea fi interzise pe drumurile publice din țara noastră, potrivit unui proiect de lege adoptat miercuri la Senat și care acum se duce la votul decisiv al deputaților. Citește articolul
Tarifele asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi plafonate pentru șase luni, după cum prevede un proiect apărut acum câteva zile. În acest context, după cum atenționează Patronatul Român al Brokerilor de Asigurare Reasigurare (PRBAR), aproape 20.000 de distribuitorii independenți de polițe RCA ar putea fi nevoiți să iasă de piața asigurărilor în următoarele câteva luni. Citește articolul
O ordonanță simplă pentru modificarea Codului rutier a fost oficializată spre sfârșitul lunii ianuarie, astfel încât circulația rutieră să fie mai sigură, iar numărul accidentelor rutiere să scadă. De principiu, modificările vizează mecanismele de sancționare a încălcării legislației rutiere, în sensul înăspririi sancțiunilor existente și introducerii unora noi. Astfel, acum poate fi sancționat condusul agresiv, iar mersul pe banda de urgență a autostrăzilor este amendat mai drastic, printre altele. Unele dintre modificările apărute în ianuarie la Codul rutier se aplică de la acel moment, în timp ce majoritatea acestora au intrat în vigoare duminică. Citește articolul
După cum stabilește Codul rutier, deținătorii mașinilor înmatriculate sau care urmează să fie înmatriculate în România, indiferent dacă sunt persoane fizice sau juridice, au obligația de a încheia o asigurare de răspundere civilă auto (RCA). Polița RCA este obligatorie atâta timp cât mașina nu a fost radiată din circulație, chiar dacă-i nefuncțională. Dacă nu se achită de această obligație, șoferii pot primi sancțiuni usturătoare, ce pot ajunge până la câteva mii de lei și reținerea certificatului de înmatriculare a autovehiculului. Citește articolul
Guvernul vrea să intervină pe piața asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) și să plafoneze tarifele polițelor. Însă important de subliniat este că măsura va viza exclusiv contractele anuale nou-încheiate în perioada de plafonare. Citește articolul
De ceva vreme, la vânzarea mașinii, foștii proprietari au posibilitatea de a-și recupera parțial banii plătiți pe asigurarea de răspundere civilă auto (RCA), așa cum se întâmplă, de altfel, și-n cazul rovinietei. Pentru asta, cei interesați trebuie să se adreseze companiei la care au încheiat polița RCA. Citește articolul
În cazul producerii unui accident între două autoturisme, asigurarea obligatorie de răspundere auto civilă (RCA) este cea care acoperă prejudiciile produse din culpa unui șofer altui posesor de mașină. Ce poți face însă în situațiile în care autoturismul care a provocat accidentul nu este asigurat sau șoferul vinovat a plecat de la locul accidentului? Iată ce pași trebuie parcurși pentru a nu fi nevoit să plătești chiar tu reparațiile mașinii. Citește articolul
Potrivit Codului rutier, pentru a putea circula pe drumurile publice, mașinile înmatriculate în țara noastră trebuie să respecte anumite condiții tehnice. Îndeplinirea acestora e verificată de autorități, la diverse intervale de timp, în cadrul inspecției tehnice periodice (ITP). Inspecția se face, de principiu, în funcție de vechimea vehiculului. De asemenea, potrivit Registrului Auto Român (RAR), ITP-ul se poate face, cel puțin teoretic, și în străinătate, dar acesta nu va fi recunoscut automat în România și va trebui făcut din nou la întoarcerea în țară. Citește articolul
În situația în care cumpără o mașină la mâna a doua, noii proprietari au la dispoziție 90 de zile pentru a o trece pe numele lor, iar dacă se depășește acest termen, foștii proprietari îi pot forța, dar indirect, să facă asta, așa cum spune Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Cei care nu trec mașina pe nume lor în termenul amintit riscă să fie sancționați. Citește articolul
Vânzarea mașinilor se face în acest an după reguli noi. Printre altele, contractul pentru vânzarea mașinilor poate fi încheiat electronic, iar cei ce vor să-și vândă mașina nu trebuie să mai aibă, în anumite situații, certificat de atestare fiscală. Citește articolul