Atunci când se deplasează pe drumurile din afara localităților, fie ele naționale, europene sau autostrăzi, șoferii trebuie să plătească o taxă de drum numită rovinietă. Dacă circulă fără o rovinietă valabilă, șoferii pot fi amendați, însă dacă aceștia circulă mai mult timp fără o rovinietă valabilă, până află de această încălcare a legii, ei nu pot fi amendați decât o dată. Citește articolul
Motivând succesul programului Rabla Plus, prin intermediul căruia românii pot cumpăra autoturisme electrice și hibride, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor are în plan lansarea unui program similar pentru stimularea achiziției de autoturisme electrice pentru flotele comerciale, conform unui comunicat de presă recent. Citește articolul
Printr-o lege oficializată spre sfârșit de iulie s-a stabilit majorarea, din 20 august 2022, a limitelor amenzilor pentru lipsa rovinietei valabile, vizate de modificări fiind atât amenzile pentru mașinile mari de transport de persoane și marfă, cât și amenzile pentru mașinile personale. Citește articolul
Chiar dacă sunt proprietate privată, drumurile de acces către magazinele mari sau parcările acestora sunt, de fapt, drumuri publice și acolo se aplică toate regulile stabilite de Codul rutier pentru circulația pe astfel de drumuri. Asta înseamnă, printre altele, că polițiștii de la circulație pot, de exemplu, să-i amendeze pe cei ce parchează pe locurile destinate persoanelor cu dizabilități și că, în cazul unui accident ușor, se poate încheia o constatare amiabilă. Citește articolul
Șoferii care vor să colaboreze cu aplicații de transport alternativ, de pildă, Uber sau Bolt, trebuie să îndeplinească o serie de condiții, potrivit legislației din domeniu. În plus, și mașinile folosite pentru transport alternativ de persoane trebuie să aibă anumite caracteristici, printre care, cel mult nouă locuri. Citește articolul
Ca regulă generală, potrivit Codului rutier, toate persoanele dintr-o mașină aflată în mers, indiferent că vorbim despre șoferi sau pasageri, sunt obligate să poarte centura de siguranță. Pe de altă parte, regulamentul de aplicare a Codului rutier stabilește mai multe excepții de la această obligație, printre care și pentru taximetriști. Pentru că nu sunt amintiți alături de taximetriști în lista celor exceptați, șoferii ce fac transport alternativ nu pot beneficia de scutirea de la portul centurii de siguranță. Citește articolul
După cum a transmis luni Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), piața asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) a trecut peste șocul dispariției, spre sfârșitul anului 2021, a City Insurance, ce, la vremea respectivă, era lider pe piața locală. Acest lucru e confirmat de concurența în creștere pe piața RCA și de tarifele în scădere ale acestor polițe. Citește articolul
După cum stabilește, în mod clar, Codul rutier, toate persoanele aflate într-o mașină cu care se merge pe drumurile publice trebuie să poarte centurile de siguranță din dotarea acesteia. De asemenea, șoferii trebuie să le atragă atenția pasagerilor cu privire la obligația de a purta centura de siguranță. Totuși, există și câteva categorii de șoferi ori pasageri exceptați de la regula purtării centurii de siguranță, printre care și gravidele sau cei ce suferă de anumite afecțiuni medicale, inclusiv anumite persoane obeze. Citește articolul
Când vine vorba despre transportul copiilor, Codul rutier stabilește că șoferii trebuie să se asigure că aceștia poartă centură de siguranță sau, dacă sunt mai mici, că stau într-un scaun special pentru copii, altfel riscă amenzi de câteva sute de lei. Pentru că, doar anul trecut, peste 2.000 de copii au fost victime ale accidentelor rutiere din țara noastră, Poliția Română a lansat recent o campanie de verificare, dar și de informare cu privire la importanța folosirii sistemelor de siguranță pentru copii. Citește articolul
Recent s-a încheiat un protocol, între Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Registrul Auto Român (RAR), pentru transferul de informații despre persoanele fizice și juridice care cumpără mașini second hand din Uniunea Europeană (UE). Astfel, RAR a anunțat că deja implementează acest protocol la toate reprezentanțele sale. Citește articolul