Programul Rabla Clasic, prin intermediul căruia românii care vor să-și schimbe mașinile vechi cu unele noi pot cere bani de la stat, a demarat chiar astăzi. În condițiile în care recent s-au modificat condițiile în care cei interesați să-și cumpere mașini noi pot casa mașinile vechi, e bine de știut care sunt condițiile ce se aplică programului Rabla Clasic din acest an. Citește articolul
După ce, spre sfârșitul anului trecut, autoritățile au decis ca cei ce doresc să beneficieze de ajutorul de la stat pentru cumpărarea unei mașini noi să poată duce la casat numai mașini cu inspecția tehnică periodică (ITP) valabilă, cu ceva vreme în urmă s-au răzgândit, iar măsura acceptării la casare a mașinilor fără ITP valabil a fost oficializată de puțină vreme, prin publicarea în Monitorul Oficial. Citește articolul
Da, asigurătorii de răspundere civilă auto (RCA) sunt obligați prin lege să ne tragă de mânecă din timp (cu vreo 30 de zile înainte) că urmează să ne expire polița RCA și că trebuie să facem una nouă, pentru că nu se prelungește automat valabilitatea ei (evident!). În cazul polițelor valabile 30 de zile, asta ar însemna să ne notifice din ziua când "intră în vigoare" asigurarea. Dar chiar ar trebui să ne punem baza în asigurător? Citește articolul
Programele care permit obținerea de fonduri pentru cumpărarea de mașini noi se vor desfășura și în acest an. Astfel, conform bugetului programelor de mediu, ce a fost oficializat luni de Guvern, și în 2019 sunt alocate fonduri pentru Rabla Clasic şi Rabla Plus. Citește articolul
Polițele de asigurare pentru răspundere civilă auto (RCA) cu valabilitate sub șase luni ar putea deveni istorie anul acesta. De curând, președintele Consiliului Concurenței (CC) a menționat că a trimis autorității responsabile o propunere de modificare a legislației astfel încât să nu se mai poată încheia polițe pe o lună de zile, chestiune care nu a ajutat deloc piața RCA de la noi. Măsura era subliniată tot de CC și la finele anului trecut. Citește articolul
Șoferii nu vor mai putea fi sancționați de către polițiștii care folosesc radarul și care nu poartă uniformele specifice, nu folosesc o mașină cu însemnele poliției sau radarele nu sunt semnalizate corespunzător, cu ceva distanță înainte și, dacă nu se respectă aceste prevederi, procesul-verbal de constatare a contravenției devine nul. Aceste măsuri se regăsesc într-o propunere legislativă care a primit votul Parlamentului în vara lui 2018, declarată parțial neconstituțională de Curtea Constituțională a României (CCR) spre sfârșitul anului trecut și care ar putea fi supusă votului senatorilor chiar azi, având propunere de respingere. Citește articolul
Românii care doresc să cumpere o mașină și vor să confirme informațiile ce le-au fost transmise de către vânzător, inclusiv numărul de kilometri parcurși de mașină, pot face acest lucru cu ajutorul unei aplicații ce poate fi accesată de puțină vreme pe site-ul Registrului Auto Român (RAR). Iată care sunt, mai exact, pașii ce trebuie parcurși pentru a obține anumite informații despre o mașină. Citește articolul
Dacă Brexit are loc fără niciun acord de retragere a Marii Britanii din Uniunea Europeană, mașinile cumpărate și aduse din Marea Britanie în România vor fi supuse unor procese de omologare, menționează Registrul Auto Român (RAR), într-o postare apărută pe pagina sa de Facebook. Omologarea este un pas obligatoriu la înmatricularea unui vehicul. Citește articolul
De astăzi, Registrul Auto Român (RAR) ne pune la dispoziție o aplicație, accesibilă inclusiv de pe telefon, prin care putem afla istoricul oricărui vehicul care a trecut măcar o dată pe la RAR. Potrivit comunicatului Registrului, accesul la istoric se va face furnizând numărul de identificare al vehiculului și o adresă de e-mail la care să primim informațiile: kilometrajul, aspecte legate de inspecția tehnică a mașinii, câteva date tehnice ș.a. Citește articolul
Conducătorii autoturismelor cu care se efectuează servicii de transport alternativ, precum cele oferite prin Uber, vor fi obligați să obțină certificate de atestare profesională, cerute de Legea taximetriei și celor care vor să presteze servicii de transport în regim de taxi sau de închiriere. Cerința e cuprinsă într-o propunere legislativă care a primit deja undă verde de la Senat și va presupune susținerea unui test-grilă și parcurgerea unui curs special de pregătire. Amenda pentru lipsa acestui certificat vor fi de până la 5.000 de lei/cursă. Citește articolul