Dacă Brexit are loc fără niciun acord de retragere a Marii Britanii din Uniunea Europeană, mașinile cumpărate și aduse din Marea Britanie în România vor fi supuse unor procese de omologare, menționează Registrul Auto Român (RAR), într-o postare apărută pe pagina sa de Facebook. Omologarea este un pas obligatoriu la înmatricularea unui vehicul. Citește articolul
De astăzi, Registrul Auto Român (RAR) ne pune la dispoziție o aplicație, accesibilă inclusiv de pe telefon, prin care putem afla istoricul oricărui vehicul care a trecut măcar o dată pe la RAR. Potrivit comunicatului Registrului, accesul la istoric se va face furnizând numărul de identificare al vehiculului și o adresă de e-mail la care să primim informațiile: kilometrajul, aspecte legate de inspecția tehnică a mașinii, câteva date tehnice ș.a. Citește articolul
Conducătorii autoturismelor cu care se efectuează servicii de transport alternativ, precum cele oferite prin Uber, vor fi obligați să obțină certificate de atestare profesională, cerute de Legea taximetriei și celor care vor să presteze servicii de transport în regim de taxi sau de închiriere. Cerința e cuprinsă într-o propunere legislativă care a primit deja undă verde de la Senat și va presupune susținerea unui test-grilă și parcurgerea unui curs special de pregătire. Amenda pentru lipsa acestui certificat vor fi de până la 5.000 de lei/cursă. Citește articolul
Programul Rabla, prin intermediul căruia persoanele interesate să-și schimbe mașina veche cu una nouă pot cere bani de la stat, se va desfășura și în acest an. Totuși, spre deosebire de anii trecuți, în 2019, mașinile trebuie să respecte alte reguli pentru casare, respectiv ele trebuie să aibă o vechime mai mare de opt ani, dar și inspecția tehnică periodică (ITP) valabilă. Citește articolul
Țara noastră ar putea fi amendată de Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) din cauză că Guvernul nu restituie mai repede fostele taxe auto cerute la prima înmatriculare a mașinilor, potrivit unui comunicat de presă recent al Comisiei Europene (CE). Practic, CE a declanșat în mai 2018 procedura de infringement pentru că România a încălcat legislația UE, iar în ianuarie 2019 a anunțat că țara noastră este la un pas distanță să fie trimisă în fața Justiției. Citește articolul
Conducării auto care nu dețin o asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi identificați, potrivit declarațiilor recente ale unor reprezentanți ai Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) și ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), cu ajutorul camerelor utilizate de CNAIR pentru a verifica existența unei roviniete valide pentru mașinile care utilizează rețeaua de drumuri din țara noastră. Citește articolul
Mulți șoferi din țara noastră sunt de părere că sistemul video ce aparține Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și utilizat de aceasta pentru verificarea existenței unei roviniete valide pentru mașinile care utilizează rețeaua de drumuri din țara noastră este folosit și pentru stabilirea vitezei celor care circulă pe drumurile pe care sunt amplasate camerele, adică sunt folosite ca aparate radar. De aceea, pentru a lămuri această situație, CNAIR a transmis recent un comunicat de presă. Citește articolul
Orice amendă contravențională (deci, și o amendă rutieră) trebuie executată silit într-o anumită perioadă de timp. Dacă această perioadă de timp trece și nu sunteți executați silit, nu mai puteți fi. Astfel, nu va mai trebui să plătiți amenda primită. Cu alte cuvinte, s-a prescris dreptul statului de a cere executarea silită a amenzilor contravenționale. Citește articolul
Atât asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA), cât și asigurarea CASCO acoperă riscuri la care se expun conducătorii auto și mașinile lor sau ale altora, din cauza lor. Asigurarea RCA este una obligatorie, în timp ce asigurarea CASCO rămâne opțională pentru șoferi. Una acoperă daunele produse altora, cealaltă acoperă daunele produse proprietarului, în condițiile în care a plătit pentru acoperirea anumitor riscuri. Ambele tipuri de asigurări se fac la entitățile autorizate de lege, la prețuri și în condiții diferite, dar niciuna nu ține locul celeilalte asigurări. Citește articolul
Unii proprietari de mașini din zonele afectate de căderile de copaci au suferit pagube, în ultimele zile, conform presei centrale. Însă este acest risc acoperit de asigurarea mașinii sau proprietarii sunt nevoiți să suporte singuri cheltuielile de reparații? Iată ce spun reprezentanții Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR). Citește articolul