Acele erori maxime de măsurare ale aparatelor radar, așa cum sunt reglementate prin act normativ, sunt relevante doar când respectivul aparat e verificat și omologat de autorități pentru a intrat pe piață, potrivit unei decizii a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ) care a apărut recent în Monitorul Oficial. Asta înseamnă că șoferii nu se pot prevala de ele pentru a contesta sancțiunile pentru depășirea limitelor legale de viteză, pentru că marja de eroare legală nu e relevantă la momentul constatării contravenției rutiere. Citește articolul
Duminica asta va aduce mai multe modificări legislative importante în domeniul auto, unele fiind importante pentru persoanele fizice, iar altele pentru afaceriștii din domeniul auto. Printre altele, din 20 mai 2018 o să se modifice procedura de notificare a schimbării proprietarului unei mașini, o să apară noi reguli la verificarea transportatorilor rutieri și o să existe reguli ușor diferite referitoare la inspecția tehnică periodică (ITP). Citește articolul
Utilizatorii de scutere, dar și de alte vehicule, ar putea scăpa de obligația de a supune vehiculul deținut inspecției tehnice periodice (ITP). Această măsură se regăsește într-o propunere legislativă înregistrată recent la Senat pentru dezbatere. Citește articolul
Noul model de cerere pentru restituirea fostelor taxe auto a apărut azi în Monitorul Oficial. Până acum, deși legislația primară se modificase astfel încât să se poată cere înapoi banii și fără dovada plății și anexarea altor documente, cererile simplificate nu s-au putut face pentru că autoritățile nu aveau și modelul noii cereri la dispoziție. Citește articolul
Punctul-amendă ar putea avea două valori, una pentru oamenii activi și alta pentru pensionari, potrivit unei propuneri legislative înregistrate de curând la Senat pentru dezbatere. În condițiile în care valoarea punctului-amendă pentru pensionari va fi mai mică decât valoarea acestuia pentru oamenii activi, cei ieșiți la pensie se vor „bucura” de amenzi rutiere mai mici decât angajații. Citește articolul
Noii proprietari ai mașinilor vor avea la dispoziție 90 de zile de la vânzare ca să anunțe direcțiile de permise și înmatriculări despre faptul că au devenit proprietarii acelor mașini, potrivit unor prevederi care vor intra în Codul rutier de la 20 mai 2018. Cumpărătorii neglijenți, care nu vor folosi acest termen pentru a-și îndeplini obligația, se vor trezi cu suspendarea înmatriculării adică cu o interdicție de a circula cu respectivele mașini pe drumurile publice. Noii proprietari trebuie să ducă la autorități numeroase documente în afară de actul care atestă transferul de proprietate. Citește articolul
Cei care-și vând mașinile și nu se grăbesc să înregistreze la autorități radierea se pot trezi cu amenzi pentru lipsa rovinietei pe care ar fi trebuit să le încaseze, în fapt, noul proprietar. O decizie recentă a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ) face "lumină" în corectitudinea aplicării acestor amenzi fostului proprietar: nu el trebuie să încaseze amenzile, ci noul proprietar, vinovatul. Prin urmare, cine mai primește astfel de sancțiuni știe măcar că va avea câștig de cauză în instanță la anularea lor. Citește articolul
În cazul unei mașini care și-a schimbat proprietarul, noul deținător este cel care trebuie amendat pentru circularea pe drumurile publice fără rovinietă valabilă, nu vechiul deținător. Așa a decis Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), subliniindu-se că vechiul proprietar trebuie să dovedească faptul că a vândut mașina. Decizia dată de judecători a devenit obligatorie astăzi, pentru toate instanțele din țară, după ce a fost publicată în Monitorul Oficial. Citește articolul
Asigurarea de răspundere civilă auto (RCA) este obligatorie şi poate fi încheiată de şoferi cu orice societate de asigurări autorizată care acceptă astfel de poliţe pe teritoriul României. Totuşi, în România există două firme de asigurări care nu sunt autorizate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), iar dacă facem RCA cu una dintre ele, trebuie să ştim cum putem verifica dacă aceasta funcţionează legal şi cum ne putem feri de fraude. Citește articolul
Restituirea taxelor auto plătite în trecut, printre care și timbrul de mediu, nu mai e condiționată acum de prezentarea dovezii plății, potrivit unui act normativ care s-a publicat deja în Monitorul Oficial. Atâta vreme cât în cererea de restituire scrie clar cine a plătit taxa și pentru ce mașină anume, cei de la Fisc vor verifica în sistemul propriu dacă plata s-a făcut pe acel nume. Iar simplificarea aceasta îi vizează chiar și pe cei care au făcut cereri deja, inclusiv pe plătitorii care nu au înmatriculat mașina pe numele lor. Citește articolul