Regulile privind reținerea permisului auto și suspendarea dreptului de a conduce un automobil s-ar putea schimba, potrivit unui proiect de act normativ înregistrat recent la Senat pentru dezbatere și care vizează modificarea Codului rutier din România. Această modificare ar reduce numărul cazurilor în care persoanele care pierd procesul de contestare a suspendării permisului auto continuă să circule cu mașina și nu predau permisul poliției, deoarece nu au fost informați despre decizia instanței. Citește articolul
Șoferii care folosesc telefonul mobil sau camera pentru a face filmări vor risca o amendă de câteva sute de lei, potrivit unui proiect de act normativ înregistrat recent la Senat. În plus, dacă din cauza filmatului alte persoane sunt puse în pericol, șoferii vor risca să-și piardă permisul auto pentru trei luni. Citește articolul
Din procesul-verbal de contravenție prin care se dispune reținerea permisului nu trebuie să lipsească și mențiunile cu privire la aplicarea sancțiunii complementare a suspendării dreptului de a conduce, durata suspendării și temeiul legal, potrivit unei soluții oferite de Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), publicată azi în Monitorul Oficial. Altfel, procesul-verbal e anulabil în instanță, la cererea șoferului sancționat. Citește articolul
Conducătorii auto sunt obligaţi să încheie poliţa de răspundere civilă auto (RCA), însă, în cazul unui accident, şoferul păgubit nu poate să se folosească de un alt autovehicul pe cheltuiala asigurătorului RCA al şoferului vinovat, până îşi repară maşina, deşi legea îi oferă acest drept. Citește articolul
Cererile pentru restituirea banilor plătiți în trecut pe fostele taxe auto se pot face acum fără anexarea dovezii plății și a altor documente, deși chestiunea era posibilă teoretic de ceva vreme, existând deja și un model de cerere simplificat. Normele metodologice pentru restituirea taxelor auto au fost modificate azi printr-un ordin al Ministerului Finanțelor Publice (MFP), iar autoritățile fiscale au, în sfârșit, toate instrumentele legale pentru a primi cererile fără toate acele documente. Citește articolul
În 2017 se puteau face ridicări doar într-un sector al Capitalei, potrivit informațiilor disponibile și oferite de primării. Lucrurile nu au evoluat foarte mult de anul trecut: se pot ridica mașini acum din două sectoare, dar în restul lipsesc cu totul procedurile. Chiar dacă ridicarea, la nivel teoretic, e posibilă de ceva vreme, e nevoie ca fiecare municipalitate să adopte proceduri proprii și să stabilească tarife, ca să nu mai vorbim de faptul că sunt necesare și spații de depozitare. Citește articolul
În luna mai a acestui an au intrat în vigoare mai multe modificări la legislația privind inspecțiile tehnice periodice (ITP) ale mașinilor: s-au schimbat condițiile în care pot trece mașinile de inspecție și regimul sancționatoriu, în principal. De la 1 ianuarie, șoferii cu mașini mai vechi sunt obligați să le ducă anual în inspecție, iar cei cu mașini noi fac prima inspecție la trei ani de la înmatriculare. Mașinile la care se vor găsi probleme majore sau periculoase nu vor trece de ITP și vor reveni în inspecție peste 30 de zile pentru a se verifica dacă problemele s-au remediat. Citește articolul
La fiecare inspecție tehnică periodică (ITP), mașinile trec sau nu de verificare în funcție de gravitatea defectelor pe care le au, potrivit unor prevederi care se aplică din 20 mai 2018. Concret, autovehiculele pot trece de inspecție cel mult cu defecte minore, iar dacă este vorba de defecte mai grave, acestea trebuie reparate în maximum 30 de zile. Citește articolul
În cazurile în care se schimbă proprietarul unei mașini, Codul rutier stabilește o perioadă mai mare în care noul proprietar să fie obligat să notifice autorităților tranzacția. În caz contrar, înmatricularea automobilului este suspendată automat, iar cel care circulă cu acesta riscă o amendă de până la 2.900 de lei. Prevederile respective se aplică din data de 20 mai 2018. Citește articolul
În situația în care inspecția tehnică periodică (ITP) a unei mașini expiră, înmatricularea acesteia este suspendată automat, potrivit unor prevederi care se aplică din data de 20 mai 2018. Astfel, șoferii care circulă în continuare cu respectivul automobil riscă atât o amendă pentru lipsa ITP-ului valabil, cât și una pentru condusul în timpul suspendării înmatriculării, totalul putând să ajungă la 5.800 de lei. Citește articolul