Joi, 15 mai, are loc evenimentul - Sediul fix și sediul permanent: Controverse, clarificări și soluții pentru companii. Participă →
Reducerea CAS cu cinci puncte procentuale la angajatori, masura care urmeaza sa fie reexaminata astazi de Senat, va avea ca efect scaderea costurilor cu forta de munca, insa acest lucru va fi vizibil doar la nivelul anumitor firme, sustin specialistii. Acestia sunt sceptici in privinta stimularii angajarilor cu forme legale ca urmare a implementarii noii masuri si atrag atentia ca ar putea creste alte taxe si impozite. Citește articolul
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a modificat sapte formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, dupa cum se mentioneaza intr-un ordin al institutiei care a intrat ieri in vigoare. Citește articolul
Procedurile de inregistrare, declarare si plata prevazute in actualul Cod de procedura fiscala sunt excesive si ingreuneaza activitatea firmelor, sunt de parere specialistii contactati de AvocatNet.ro. In plus, lucrurile nu stau mai bine nici in ceea ce priveste aplicarea reglementarilor in domeniu de catre autoritatile fiscale. Mai exact, exista situatii in care organele fiscale aplica diferit legislatia sau depasesc termenele de solutionare a cererilor depuse de contribuabili. Desi este evident ca actualul Cod de procedura fiscala are nevoie de imbunatatiri majore, consultantii nu sunt optimisti in privinta modificarilor pe care le va aduce Noul Cod de procedura fiscala. Citește articolul
Anumite venituri nu pot fi incadrate in categoria veniturilor salariale, astfel ca nu sunt impozabile in intelesul impozitului pe venit, se mentioneaza in Codul fiscal. Avand in vedere acest lucru, abonamentele de transport platite de angajatori se impoziteaza la salariati? Citește articolul
Codul fiscal a suferit numeroase schimbari de cand a intrat in vigoare si pana in prezent, astfel ca principala sa deficienta o reprezinta tocmai faptul ca modificarile repetate au devenit o regula, sustin consultantii contactati de AvocatNet.ro. Totusi, numarul mare de modificari nu a clarificat legislatia, ci din contra a ingreunat-o si in plus, a introdus impozite si taxe care, in unele cazuri, au incalcat principiile fiscalitatii, au adaugat acestia. In aceste conditii, Noul Cod fiscal, la care lucreaza in prezent Ministerul Finantelor, ar trebui sa aduca, potrivit specialistilor, imbunatatiri de fond si nu de forma, care sa corecteze deficientele legislatiei fiscale in vigoare. Citește articolul
Fluxul de vamuire in procesul de declarare a coletelor neinsotite care sosesc/sunt expediate in/din Romania prin serviciile de curierat rapid autorizate in Romania s-a simplificat, se mentioneaza intr-un comunicat publicat pe site-ul Directiei Generale a Vamilor. Acest lucru vine ca urmare a intrarii recente in vigoare a unui ordin al ANAF. Citește articolul
Firmele au dreptul sa perceapa dobanzi penalizatoare partenerilor contractuali care nu achita la timp bunurile sau serviciile achizitionate, in baza Legii nr. 72/2013. In situatia in care ei percep aceste dobanzi, trebuie sa emita facturi? Iata care este raspunsul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Citește articolul
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) ramburseaza in luna august suma de 1,118 miliarde de lei aferenta deconturilor de TVA cu optiune de rambursare existente la 1 august 2014, se arata intr-un comunicat al agentiei, remis astazi redactiei. Citește articolul
Modificarile pozitive aduse Codului fiscal si Codului de procedura fiscala au doar aplicare punctuala, pe cand cele negative au afectat toti contribuabilii, reiese din studiul "Zece ani de modificari fiscale", realizat de Gabriel Biris, partener Biris Goran si care a fost publicat recent pe site-ul companiei. Conform specialistului, desi in ultimii zece ani cele doua coduri au fost modificate in repetate randuri, totusi marile probleme ale fiscalitatii romanesti au ramas nerezolvate. Citește articolul
Persoanele fizice autorizate sunt acele categorii de contribuabili care obtin venituri din activitati independente. Inchirierea unui imobil detinut de o PFA se numara printre aceste venituri? Mai trebuie PFA sa inregistreze contractul de inchiriere la organul fiscal, daca imobilul face parte din patrimoniul afacerii si este inscris in Registrul-inventar? Iata care este raspunsul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Citește articolul