Va multumesc pentru raspuns. Mai am o intrebare . Se pot face facturi de avans in functie de termenele si platile stabilite cu persoana fizica, urmand ca la sfarsitul perioadei sa se storneze avansurile? Asta pentru a putea platii impozitul pe profit la ultima factura fiscala?
Situatie: o persoana juridica doreste sa vanda in rate un teren catre o persoana fizica .
Doresc sa aflu care sunt modalitatie prin care P.J. pate efectua tranzactia si care sunt taxele si impozitele platite de aceasta pt fiecare din urmatoarele cazuri.
Cazul 1: P.J. poate efectua vanzarea terenului in rate catre P.F? Daca da, P.J. trebuie sa aibe in obiectul de activitate al firmei activitatea de leasing? Facturarea catre P.F. se face o singura data pt suma totala sau gradual in functie de ratele stabilite prin contract? Ce taxe si impozite sunt aferente acestui tip de tranzactie si cand tb acestea platite de catre P.J.?
Cazul 2: P.J. poate efectua vanzarea terenului catre P.F. stabilind contractual un avans , iar restul de bani urmand a se achita in rate? Cum se efectueaza facturarea? Care sunt taxele si impozitele aferente tranzactiei si cand se platesc?
Cu stima,
Alina
Va multumesc pentru raspuns!
In ceea ce priveste perioada de observarea, aceasta stiu ca se deruleaza de la deschiderea procedurii insolventei si pana la data confirmarii planului de reorganizare. In situatia noasta perioada de observatie se termina pe 5 decembrie sau pe 30 decembrie?
Alina
Buna seara,
Am in derulare un contract de prestari servicii cu o firma care a intrat in insolventa generala. Din cate am aflat inscrierile la masa credala se fac pana pe 5 decembrie a.c. iar sedinta adunarii creditorilor este in data de 30 decembrie a.c. Urmeaza sa-i facturez firmei intrate in insolventa serviciile prestate. Administratorul firmei mi-a spus ca la emiterea facturii imi va da o fila CEC scadenta la 45 de zile semnata de catre administratorul judiciar. Intrebarea este urmatoarea: imi voi recupera banii, fila CEC va fi valabila in conditiile in care scadenta ei va fii dupa data de 30 decembrie? Este in masura firma respectiva sa emita file CEC. Pun aceste intrebari fiindca nu m-am confruntat pana acum cu o astfel de situatie si nu stiu pre multe depre procedura insolventei.
Cu stima,
Alina
Am inteles! Va multumesc si dvs. pentru raspuns.
Alina
In primul rand va multumesc pentru raspuns.
Nu stiu prea multe detalii legate de procedura insolventei fiindca nu m-am confruntat pana acum cu o astfel de situatie . Din cate am aflat procedura s-a deschis in data de 28 octombrie si imbraca forma procedurii generale. Deasemenea trebuie sa mntionez faptul ca in contractul nostru cu firma intrata in insolventa avem introdusa o clauza prin care "Incetarea contractului nu inlatura raspunderea materiala a partilor pentru lucrarile executate pana in acel moment. Totodata tb sa va specific ca inca nu am apucat sa emitem factura catre firma respectiva fiindca factura se va emite la livrarea structurii pe santier.
Alina
In urma cu 1 luna am incheiat un contract de prestari servicii cu o firma. Obiectul contractului il reprezenta uzinajul si montajul unor confectii metalice. Clientul urma sa-mi plateasca contravaloarea confectiei metalice cu un CEC scadent la 30 de zile, CEC pe care acesta tb sa mi-l dea inaintea livrarii structurii pe santier. Noi am terminat de uzinat confectia metalica si urmeaza sa efectuam montajul acesteia. Problema este ca ieri am aflat ca beneficiarul a intrat in insolventa. Ce se intampla cu contractul? O sa am posibilitatea sa imi recuperez banii? Mai poate beneficiarul sa-mi dea fila CEC stipulata in contract?
Va multumesc!
Va multumesc pentru raspuns!
Din pacate in Romania zilelor noastre, obtinerea unui contract in sectorul constructiilor metalice si nu numai ,depinde in mare masura si de modul de esalonare al platilor.... Bineinteles, birurile ne lovesc drept in fata, in conditiile in care noi, IMM-urile mai incercam timid (dar nu suntem lasate) sa producem pentru tara, sperand aproape nebuneste intr-un viitor nu mai bun... ci mai omenesc.
Sperand la un CF care sa sprijine contribuabilul , nu sa-l inrobeasca... va urez sa auzim numai de bine!
Alina
Situatia data: Am incheiat in calitate de Prestator un contract de prestari servicii al carui obiect este " Realizare executie si montaj structura metalica - hala industriala". Impreuna cu beneficiarul am agreat un grafic de plati ce se desfasoara pe parcursul mai multor luni de zile. Durata contractului este de 6 saptamani. Avand in vedere faptul ca dupa incheierea realizarii lucrarilor beneficiarul urmeaza sa-mi mai plateasca din pretul contractului inca 4 luni de zile , care este varianta legala de emitere a facturilor?
1. Emiterea unei facturi cu valoarea care urmeaza sa mi-o achite (cele 4 rate insumate) la sfarsitul terminarii lucrarilor sau...
2. Emiterea de facturi lunare conform graficului stabilit in contract?
In cazul in care varianta 1 este cea corecta, ma gandesc ca ma voi incarca cu un TVA destul de mare in conditiile in care banii o sa-i primesc in urmatoarele luni.
Varianta nr. 2 este legala avand in vedere ca CF prevede in Cap VI art 134(1) alin 4 ca " Pt. prestarile de servicii decontate pe baza de situatii de lucrari, cum sunt serviciile de constructii-montaj,(...), faptul generator ia nastere la data emiterii situatiilor de lucrari, sau dupa caz, la data la care aceste situatii sunt acceptate de beneficiar."
Am un contract in rate din care beneficiarul a platit avansul si rata 1 , facturate cu T.V.A. 19%. Urmeaza sa ii fac ultima factura, dar aceasta va fi cu 24%. Deasemenea va tb sa stornez avansul si rata 1. Problema este ca , clientul meu nu intelege, sau nu vrea sa inteleaga de ce eu ii mai cer cate 5% din avans si rata1. Cum as putea gestiona pb . astfel incat atat eu cat si el sa fim multumiti?